5 mei 2025, 05:30:20

vorst

Gestart door corry, 24 januari 2006, 00:11:59

« vorige - volgende »

corry

hallo iedereen,

ik hoor op het weer net dat het zoals in duitsland(-37°c) ook in belgie heel hard gaat vriezen moet ik dan mijn valken binnen huisvesten tijdelijk of tot hoeveel mogen ze buiten blijven?,

groeten corry

Bianca

Hoi Corry,

Als je nu de vogels naar binnen haalt kun je ze pas weer naar binnen doen op het moment dat het een periode gemiddeld tussen de 15 en 20 graden is.
Dus dat kan nog wel even duren.
Hebben ze bij jou wel een binnenhok?
anders zou je daar zowiezo een vorstkacheltje kunnen plaatsen.
(die dus alleen aanslaat als het vriest )
Ik heb zelf geen ervaring met een kacheltje in de voliere maar er zijn meerdere mensen die het wel gebruiken.
Als het hier zo koud zou worden dan laat ik ze niet meer naar buiten vliegen en leg een laag hooi of stro op de bodem van het binnenhok, als extra isolatie.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

corry

dank u voor uw reactie bianca.

gisteren nogmaals naar het nieuws gekeken en ze zeggen dat het toch de andere kant uitgaat dus mss wel goed nieuws.

groetjes corry

Inger m

Hoi Corry,
Mijn voliere staat op een beschutte plaats en is overdekt. De vogels hebben dus nauwelijks last van koude wind of regen. Gezonde valkparkieten zijn vorstbestendig en zelf met deze kou (hier -5) kiezen ze ervoor om 's nachts buiten te slapen. Ze hebben immers een goed isolerend verenpak. Ik heb wel een vorstbeschermer in het nachthok gehad, maar daar maakten ze toen geen gebruik van.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.