6 mei 2025, 14:02:30

wie weet antwoord??

Gestart door vastenburg, 31 januari 2006, 21:24:30

« vorige - volgende »

vastenburg

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand hier een  antwoord op heeft..

Mijn zus heeft of had moet ik eigenlijks zeggen twee valkparkieten.
Tot afgelopen zondag....
Mijn zus hoorde ineens een klap, maar omdat het vaker gebeurde, omdat er een stokje los zat, schonk ze er verder geen aandacht aan.

Even later toen ze langs de kooi liep zag ze ineens één van de twee valkparkieten dood op de grond liggen.
De andere valkparkiet zat helemaal inééngedoken naar zijn dode maatje te kijken en begreep er helemaal niets van. Was gewoon super zielig om te zien, en nu is hij er nog steeeds niet bovenop.
Maar goed....dat tenzijde..
Nu mijn vraag..
Mijn zus wil graag weten, waaraan hij is overleden, ze vind het nogal raar omdat hij helemaal niet ziek is geweest, gewoon nog superfit was van te voren en ineens was het....boem en dood.

Zou iemand dit mij kunnen vertellen, of kan het van alles zijn en moet je daarvoor eerst de dode valkparkiet kunnen zien.
Ow ja even ter informatie...hij was 8 jaar oud.

ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.

groetjes,
petra

Valerie

Hoi,
Ik heb geen idee. Is de stok gevallen en is hij meegevallen?
Heel veel sterkte aan je zus!

vastenburg

ze zijn wel eens vaker gevallen zijn zelfs wel eens hard tegen het raam opgegaan toen ze uit de kooi waren, dus lijkt me sterk dat als ie van zijn stok is gevallen nu ineens dood is.

zou het een hartstilstand kunnen zijn?

Kirsten

Hoi Petra,

Wat verdrietig zeg,. Ik kan me voorstellen dat je zus erg geschrokken is,.

Voor een hartstilstand vind ik 8 nog erg jong,. als je het zeker zou willen weten zou je de valk naar een dierenarts kunnen brengen voor sectie,. Naar Feld in amersfoort zou je hem ook kunnen opsturen.

Hij zou bij het vallen ook zijn nekje gebroken kunnen hebben misschien,. en lag dat stokje ook op de grond waar hij op zat?

Groetjes en sterkte
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

vastenburg

31 januari 2006, 22:05:58 #4 Last Edit: 31 januari 2006, 22:08:33 by vastenburg
wegbrengen gaat denk niet meer want ze heeft hem al begraven, maar dit keer zat het stokje er gewoon nog in, dus het stokje was dit keer niet gevallen.

Hij lag met zijn vleugels gespreid op de grond en zijn nek naar links gedraaid.

Normaal gesproken zegt me zus als ze dreigen te vallen beginnen ze te wapperen met hun vleugels en fluiten ze. Maar dat heeft ze dit keer niet gehoord en dat valt haar nu pas op nu ze er over is gaan nadenken.
Maar nu was het plof en ineens was het stil.
En normaal begint de andere ook te fluiten als de ene valt maar dit keer niet het was ineens doodsltil

Roosje

Klinkt toch als een hartaanval helaas :-\

Kirsten

Ja ik denk dan inderdaad ook een hartstilstand of een hersenbloeding. Wat verdrietig zeg :'(

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Was het een lutino ? ( geel met rode wangetjes ? ). Die schijnen nog wel eens op vrij jonge leeftijd een hersenbloeding te kunnen krijgen. Met de vleugels wijdt klinkt inderdaad als een hersenbloeding of een hartaanval. Jammer hoor. Het zal wel ff schikken zijn geweest. En zo sneu voor dat andere valkje  :'( Ik hoop dat ze snel een vriendje voor hem erbij neemt.

Groetjes, karin.

p.s. ik verzet hem even naar ziek, omdat dit geen spoed is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

vastenburg

hij is grijs en heeft idd geel met rode wangetjes.

Bedankt voor jullie reacties, wij houden het nu daar ook maar op.

:'( :'(