14 mei 2025, 12:28:38

meeuwen

Gestart door samlover, 30 januari 2006, 12:57:15

« vorige - volgende »

samlover

Haai,

Ik had even een vraagje, wanneer mijn valkjes meeuwen zien gaan ze echt heel heel hard scheeuwen! weet iemand hoe dit kan???? Zit er een verhaal achter? zijn ze bang voor ze, of zijn ze juist helemaal weg van die beesten en zijn ze een groot voorbeeld voor ze???
Bij andere vogels die langs vliegen schreeuwen ze niet.....
Verder als er op tv een meeuw roept, gaan hun ook weer heel hard terug fluiten...

Ik hoop dat iemand mij iets verduidelijking hierin kan geven!

met vriendelijke groet,

brenda

Saar

dat hebben mijn valkjes als ze een reiger zien... ???

bobbie

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Harpy Eagle

31 januari 2006, 12:05:53 #4 Last Edit: 31 januari 2006, 12:07:41 by Harpy Eagle
bepaalde krijstonen van meeuwen  hebben wel wat overeenkomst

daar reageren ze dus ook op   ::) puur instinct  de mijne leven ook meteen op zodra ze meeuwen horen  het maakt niet uit oze ze zien of niet bij het minste meeuwen gekrijs gaan ze hier meteen alle tekeer

heeft weinig met gevaar temaken die van mij vertonen teminste geen enkel teken van angst waneer ze meeuwen  duiven eenden zien

reigers en kraaien dat is een andere verhaal dan duiken ze gelijk masaal weg

grapig hoe ze instictief een gevaarlijke en ongevaarlijke vogel van elkaar kunnen onderscheiden

Tjow
JK

Inger m

Citaat van: Harpy Eagle op 31 januari 2006, 12:05:53

grapig hoe ze instictief een gevaarlijke en ongevaarlijke vogel van elkaar kunnen onderscheiden

Het leren kennen van gevaar berust ook grotendeels op leergedrag. Uit vogelonderzoek kun je ook leren een vogel angstkreten te laten uitslaan voor een blikje cola. Dit alleen doordat de vogel zn soortgenoten angstig hoort roepen voor een roofvogel, maar zelf alleen een blikje cola ziet. Dus ook leergedrag speelt hierin een belangrijke rol.

Vogels reageren angstig op dingen die van bovenaf komen, zoals een grote reiger. Meeuwen die ze veel zien en niks gevaarlijks doen, leren ze van dat deze ook ongevaarlijk zien. De reiger is wel beangstigend, deze is groot en zien ze iha weinig.

Ik denk dat vogels ook gewoon communicatief op geluiden reageren van andere vogels. Hier reageren ze bv. op vogelgeluiden op de radio, zonder er bang voor te zijn.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

aletta@wanadoo.nl

hoi
ik heb dat met kiki ook zodra hij voor het raam zit en er vliegt een vogel voorbij dan lijkt het wel of hij zijn eigen wil verstoppen hij gaat dan bukken en maakt zijn eigen klein,als de vogels dan weer weg zijn gaat hij heel vooorzichtig weer voor het raam kijken zullen ze dat doen omdat ze echt bang zijn.

groetjes sandra

Inger m

Hoi Sandra,
Ja, dat is een normale reactie op een roofvogel. Een snel voorbij vliegende vogel ziet er bedreigend uit voor een valkparkiet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.