6 mei 2025, 23:43:02

2 koppels werken samen???

Gestart door Tara, 8 juni 2003, 01:22:54

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

misschien kan iemand me helpen ....

2 koppels werken samen, ik bedoel namelijk dat 2 koppels op 3 eieren (morgen mss 4) zitten te broeden, elk om beurt, wie is nou de eigenlijke moeder en vader!? Hoe kan ik dit toch te weten komen, beide 'moeders' hun staart is naar boven gebogen, beide 'vaders' gaan er in (niet samen). Ik weet het echt niet meer, bij Thomas kwam ook zoiets voor ... Is er iets waardoor ik het te weten kan komen? De ene man joeg de andere wel vaak weg, maar de pop van de weggejaagde mocht er blijven terwijl die pop helemaal niet van Tako is :-/
Ik hoop dat iemand wat weet :-[

Groetjes, Tara

zotte_thomas

jep...hier etzelfde... ::) er liggen nu 4 eitjes in(1 kapotgetrapt door het vorige jong(dat nu uitgevlogen is :)))en de beide poppen gaan erin dus ik weet ook nie van wie de eitjes nu zijn...ze "gebruiken" :D wel dezelfde man... :-/

Stijn dc

hello,

ik denk niet dat je dat kan te weten komen mss aan de mutaties als ze uitkomen later, als de ouders tenmisnte anders zijn dan elkaar

SDC

Tara

Als ze uitkomen, maar dat zal wel weer niet het geval zijn want deze koppels mislukken steeds ... Maar dan als het een lutino is weet ik het nog niet, van het ene koppel is de vader de lutino, en van het andere de moeder.......

Maar als ik zie dat de eieren bevrucht zijn, hoop ik dat ze ze deze keer goed bebroeden, want zo zijn er al 3 nesten verkeerd gelopen bij dat ene koppel ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

inderdaad, maarm aakt het uit wie de ouders zijn, zolang de jongen maar gezond zijn toch??

SDC

Tara

Ja dat is wel waar, maar het is toch ook leuk om te weten wie de ouders zijn, moest jij nou 2 paar ouders hebben, zou je toch ook willen weten wie de echte zijn of niet soms? :-/

Stijn dc

ja misschien wel, maar het wordt nu toch wel moeilijk om te achterhalen!!
jammer, je kan bij de dierenarts hun dna laten vergelijken he :D :D :D :D

SDC