5 mei 2025, 10:23:05

Nieuwe baby valkje

Gestart door lolliefant, 12 januari 2006, 16:33:42

« vorige - volgende »

lolliefant

12 januari 2006, 16:33:42 Last Edit: 12 januari 2006, 18:21:25 by lolliefant
Hallo allemaal

Een tijdje geleden kreeg ik een valkje die uit het nest was gegooid, nauwelijks meer gevoed werd door de ouders en geplukt was. :(   De kweker keek er jammer genoeg niet naar om omdat die geen tijd had en liet het valkje zo aan zijn lot over. >:(  Het valkje was meer dood dan leven en heb ik hem meegenomen om verder met de hand te voeden.  Volgends de kweker was die tussen de 5 en 6 weken, maar volgends mij is die maar een week of 4? 

Het gaat goed met Nutribird handopfok pap,  hij lust het niet echt, maar eet het wel.  Gelukkig zag ik hem trosgierst eten en hij probeert ook al wat parkietenzaad te pellen.  Dus ik denk dat hij snel van de pap af gaat.  Ik ben met 'Tijgetje" bij de dierenarts geweest om te kijken of alles in orde is en hij was wel flink ondergewicht maar voor de rest zag hij geen problemen. Nu is Tijgetje lekker aan het groeien en word bij de dag actiever. ;D

Nu heb ik een aantal vraagjes.  Ik zou hem dolgraag willen houden maar volgends mij is het een mannetje.  En ik heb al 2 tamme mannetjes valkjes.  Ik heb een papagaaienville waar ze in zitten, maar weet niet of dat voldoende is voor 3 mannen.

Die twee mannen van mij is allebij nog jong dus dat is geen probleem, maar als ze straks volwassen zijn, geef dat niet problemen als de broedseizoen begint? ??? 
Ik wou graag een popje erbij want dat zou ook wel leuk zijn, maar nu heb ik Tijgetje en die kruipt nu al diep in mijn hart. 
Heeft iemand advies?

En dan heb ik nog een vraagje.  Wat voor mutatie is Tijgetje?  Lijkt wel cinnamon gepareld, maar het zou ook cinnamon bond gepareld kunnen zijn vanwege zijn gele kuif? ???  Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, zou iemand anders het weten?

Hier een paar foto's van Tijgetje.. de foto's verchil een beetje van kleur omdat een paar in de zon genomen was en andere weer even later. :D

Deze foto was van de dag toen ik hem heb opgehaald...dat was s'avonds genomen...

Kirsten

Hoi hoi,

Allereerst vind ik het top dat je je zo voor Tijgetje inzet. Het lijkt mij een cinnamon bont geparelde. Mag ik aan je vragen waarom je denkt dat het een mannetje is?
Je kooi is groot genoeg voor zeker vier valkjes, dus je zou er inderdaad nog een popje bij kunnen zetten. Het is moeilijk om van te voren te zeggen hoe het zal gaan. Ik heb momenteel twee mannetjes met een popje zitten en dat gaat ook erg goed. Je zult het eigenlijk gewoon moeten proberen,.
Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat ze met z´n drieen aardig kunnen fluiten,. hahaha,, maar dit valkjes is zo in je hart gekropen dat ik persoonlijk zou kijken hoe het allemaal gaat. het is ook een schatje hoor :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hallo
Mag ik vragen waarom jij denkt dat het een mannetje is??
Als het een popje blijkt te zijn ,zou het kunnen dat je mannetjes erom gaan vechten.
Maar dan neem je er toch een vierde valkje bij,je kooi is er groot genoeg voor.
Ik denk ook dat dTijgetje een cinamon bont gepareld valkje is.
Fijn dat jij zo goed voor hem zorgt.
Het is een geluksvogeltje.
Groetjes Riny :D

lolliefant

Hoi

Ik heb vroeger ook valkjes gehad (11) en ik heb toen gependeld.  Met alle 11 klopte het toen.  Nu heb ik het ook bij mijn twee mannen gedaan en dat is precies hetzelfde dan met Tijgetje.  Ik weet veel mensen geloven er niet in, maar stiekem geloof ik er wel in.  Maar dat is een andere discussie. ;D ;D ;D

marianca.

Hallo,

Eerst je kooi.Wauwwwwww :o..echt mooi.Je kan er met gemak 4 valkjes in als niet meer ;)
Als je valkjes dagelijks lekker mogen spelen uit de kooi is dat ruim genoeg.

Tygetje..ohhhhhh wat een liefje..ik ben verkocht :P
En geloof me...dat gaat heel snel bij mij als ik een valkje zie en dan al helemaal Tygetje.

Meis,hou hem/haar zelf..jij bent nu de valkjes mama voor Tygetje en ze zal je heel dankbaar zijn als jij haar verdere leventje voor haar zorgt ;)
Ik heb in het begin ook veel kamervolieres gehad(heb nu een hele grote voliere binnen)en daar zaten vakers meer mannetje in dan popjes of alleen mannetjes en geloof me..het ging meer dan uitstekend.Lekker knuffen met elkaar en heel lief zijn voor elkander.Ik persoonlijk denk ook dat het eraan bijdraagt of de valkjes gelukkig zijn in hun omgeving en voldoende afwisseling hebben.Zo te lezen scheelt er bij jou helemaal niks aan en boffen ze met jou.Dat jij Tygetje hebt meegenomen en zo liefdevol verzorgt zegt genoeg over jou ;) :).

Dat Tygetje maar diep in je hartje kruipt(is toch al gebeurd denk ik)en een liefdevolle en knettergek valken leventje krijgt ;D

groetjes
marianca

Rianne

Hoi,

Tijger is zeker te jong om te kunnen zeggen of het een man of pop is. Ik weet zeker dat het een prachtig valkje is, als ie eenmaal vol in de veren zit. :)

marianca.

Hallo Lolliefant,

Hoe gaat het met Tijgetje.
Paar daagjes niks gehoord en ik hoop dat alles goed gaat en Tijgetje goed eet en groeit :)

Groetjes
marianca

Sanna

Nou, volgens mij wordt Tijgetje een schitterend valkje, een errug mooie mutatie hoor. Fijn dat het zo goed gaat. Ik denk dat je met de andere 2 kerels geen problemen zult krijgen hoor. Je zei dat die ook nog erg jong zijn. Als ze met elkaar opgroeien denk ik niet dat ze straks vervelend gaan doen. Ik denk eerder dat ze elkaar gaan zitten te versieren in het broedseizoen ;D. Als je er later nog 1 popje bij zet zou het wel problemen kunnen gaan geven, want dan willen ze waarschijnlijk allemaal haar vriendje zijn :-\, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook weer goed gaan. Let er dan wel heel goed op dat het popje niet helemaal gestressed raakt door al die 'aandacht'. Ik zit daar nu ook nog met de akelige gevolgen van en ik weet nog niet hoe het af gaat lopen. Valkjes kunnen niet tegen stress.

Succes met Tijgetje!
Groetjes, Sanna

lolliefant

Hoi

Hier nog een paar foto'jtes van Tijgetje.  Zit overal in de veren, allen nog bij zijn kropje moet er nog wat uitkomen.

Groetjes
Marijke

Prachtige valkje toch? 

Lekker aan het spelen op hun nieuwe speeltuintje die de baasje heeft gemaakt.

Tijgetje vind het heeeeeerlijk als ik met zijn kuif speelt.  Zit er helemaal bol van en genieten.  Dan maakt hij ook van die schattige piepgeluidjes.  En als ik stopt, dan volgt hij mijn hand, en druk zijn snavel tegen mijn vingers aan. :D

Marije

Och, wat een lieve foto die laatste! :-* :D Zo-eentje heb ik er hier ook, zo'n lekkere bolzitter... ;D En de veertjes zijn prachtig teruggekomen zeg, ze is mooiiii! ;D