29 april 2024, 05:22:07

Ik wil een 2e erbij, wat vinden jullie??

Gestart door Trudie, 6 september 2002, 01:23:55

« vorige - volgende »

Evelien

met liedjes leren kun je ze het beste 1 liedje per keer leren en pas als ze deze onder de knie hebben weer met een nieuwe beginnen. Onze vogels zijn nu componisten, want ze fluiten coupletten van verschillende liedjes door elkaar. En ze stoppen opeens middenin een couplet omdat ze het einde niet kennen

leidy

[colo




hallo    ik heb hier twee valkparkieten die wil ik gaan verkopen
 ze zijn drie jaar oud  ,,,, en vertellen op hun manier grote verhalen jij kunt de kooi er bij krijen voor een bedrag van 75euro ,,,,ik hoop hier nog reactie op krijg
wegens klein wonen kan ik ze niet meer hebben
toen wij ze uit de winkel koopte kwamen uit het zelfde nest

Paul

Hoi Leidy,
Je kan ze het beste bij te koop links in de rij aanbieden dan heb je grotere kans dat mensen het lezen en reageren.

Groetjes,  Paul

Annemieke

Hallo allemaal,

Vraagje: Onze Teddy is ongeveer 1 jaar oud.
Wij werken allebei fulltime en dus zit hij overdag redelijk veel alleen.
Nu zitten we erover na te denken om er een tweede bij te nemen, maar ...........
                                                                          ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
........ welke leeftijd zou het best geschikt zijn om erbij te zetten?  ???
Juist heel jong of een van ongeveer dezelfde leeftijd. Een oudere of een van de tussenliggende oplossingen?
 :o
En waar moeten we (naast een tweede kooi) nog meer rekening mee houden. We hebben niet de ruimte om heel veel extra neer te zetten.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Karin

Hoi annemieke,

Leuk dat jullie een vriendje voor Teddy erbij willen nemen. Als hij tam is kun je het beste of een jonge of een tamme nemen. Is hij niet tam dan maakt de leeftijd niet zoveel uit. Valkjes zijn tolerante vogeltjes. Je hoeft geen extra kooi te kopen hoor. Het is juist zo leuk voor ze om samen in een kooi te zitten. Als je kooi niet groot genoeg is, koop dan een grotere en doe deze kooi weg. Bij te koop / gevaagd zag ik dat iemand een kooi te koop aan bood. Succes ermee !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

hoi Trudie,

ik heb een heel goede ervaring met en 2de valkje erbij nemen. Mijn eerste valkje Dimi (waarschijnlijk mannetje) wa saltijd een beetje saai; alleen op je hoofd zitten, nooit spelen en niet kroelen. Ik heb sinds een week of 3 een valkje erbij, Croky (popje als het goed is). Zij is heel ondernemend, verkent allerlei plekjes en laat zich lekker kroelen. Dimi volgt haar voorbeeld en gaat ook eens ergens anders zitten dan op een mens. En vanavond bood hij opeens spontaan zijn kopje aan om te kroelen, net als Croky! Dit was ook het effect waarop ik gehoopt had! Dimi is al wel een jaar of 6. Hij wilde eerst niet zoveel van Croky hebben (andersom wel), maar van de week zaten ze opeens te kroelen, dus het kan ff tijd kosten voor ze elkaar volledig accepteren en zelfs lief gaan vinden.

Marloes

2 mei 2003, 17:00:58 #21 Last Edit: 2 mei 2003, 17:02:06 by Marloes
Hoi,
Ik wil ook een twede valkje nemen, mijn valkje is een mannetje en is ook voor mijn gevoel te veel alleen, hij krijgt genoeg aandacht dat is het niet maar als ik er niet ben kan hij nog meer aandacht krijgen, hij is al redelijk tam, fluit al twee deuntjes na en wil graag uit de kooi, alleen volgens mij is hij geopserdeerd door eten, kan dit een probleem zijn? En ik zou graag willen weten of ik het beste een mannetje er bij kan nemen of een popje. Ik zou het leuk vinden als ze allebij tam blijven en een nest zie ik niet zo zitten.
Maakt dat uit, moeten een pop en man een nest krijgen?
Ik zou dus graag willen weten wat ik het beste kan doen Alvast bedankt.
Groetjes Marloes.

Kolkkie

Hoi Marloes,

Als je valk geobsedeerd is door eten moet je hem wel ff in de gaten houden, dat hij niet teveel eet. Eet hij gewoon veel voer of zijn het juist de andere dingen, zoals chips, patat, rijst e.d? Rijst en macaroni maken niet veel uit, maar de vettere dingen zoals chips en patat met mate. Soms zal je het gebedel om wat etengewoon moeten negeren, hoe moeilijk het ook is.
Wat het nemen van een andere valk betreft, maakt het denk ik weinig uit. Ik heb zelf een mannetje en een pop, maar ze hebben in al die tijd dat ze samen zijn nog geen nest gehad. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je per se een nestje krijgt. De mijne zijn wel aardig tegen elkaar, maar vinden elkaar niet aardig genoeg voor een nestje, terwijl ik het toch heel erg gaaf zou vinden.
Coco (man) is gewoon tam gebleven toen Einstein (pop) erbij kwam. Hij vind mij liever dan Einstein :). Maar dat verschild natuurlijk per valk. Bij de ene gaat het goed, en bij de ander niet.
Als je er 1 bij neemt kan je het beste de 2 eerst uit elkaar houden door ze in 2 kooien naast elkaar te zetten. Dan kunnen ze aan elkaar wennen.
Wil je laten weten wat je doet? Ben er wel benieuwd naar.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marloes

ik neem er een valkje bij maar weet nog niet wat. Maar zal ik je laten weten. Groetjes Marloes.

Jeske

Hai,
Ik heb een valkparkiet van ongeveer 2 jaar.En hij is niet tam, omdat ik het zielig vindt dat hij alleen is wil ik er ook graag een valkje bij doen. Ik weet alleen niet zeker wat voor geslacht mn valkparkiet heeft.
Moet ik ze dan in het begin los van elkaar doen?Of kunnen ze gelijk bij elkaar in de kooi?
Als ik er een tamme bij doe, kan mijn valkparkiet dan ook tam worden?
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben..
Groetjes, Jeske

Tara

Hoi Jeske,

valkparkieten van hetzelfde geslacht kunnen het goed met elkaar vinden, soms zijn zij vrienden voor het leven en onafscheidbaar, zelfs zijn het beide mannen of vrouwtjes.

Je kunt de valkparkiet er trachten bij te doen in de zelfde kooi, vaak zal de andere valkparkiet dat niet accepteren, maar dat is meestal alleen als die tam is, dan willen ze geen indringers.

Een ontamme valkparkiet bij een tamme doen of omgekeerd kan de ontamme tammer maken, inderdaad. Soms zal die tammere wat minder tam worden, maar meestal blijft het gewoon hetzelfde.

Groetjes, Tara