16 juni 2024, 03:36:18

ziek valkje!!!?

Gestart door CliffVT, 29 januari 2006, 07:14:43

« vorige - volgende »

CliffVT

Weet er soms iemand of mijn valkje iets mankeert, het is namelijk mijn eerste! Ik heb hem nu reeds drie dagen en hij reageert steeds op mij met een lief tjilpje en is niet echt sloom maar hij rust op twee poten en ik heb hem nog niet zien eten... als ik met m'n hand in de kooi kom met wat trosgierst deinst hij nog weg maar hij is net meer zo schichtig als de eerste dag. Weet er iemand wat er scheelt??
Cliff
Alvast bedankt

bobbie

Hoi,

Gefeliciteerd met je valkje. :D

Het is wel belangrijk dat die eet natuurlijk.

Strooi wat voer over de bodem.
Leg een streng trosgierst in de kooi.
Gun hem wat tijd om te wennen, ga niet ieder moment naar de kooi.
Als hij inderdaad 2 dagen nog niet heeft gegeten moet ie vandaag wel eten hoor.
Observeer je valkje heel goed vandaag maar gun hem vooral wat rust.

Poept ie nog wel?
Zitten zijn veren bol?
Slaapt ie veel?
Stopt ie zijn koppie met slapen in zijn veren?
Slaapt ie op 1 pootje? (je gaf al aan dat dat niet zo was begrijp).

Groetjes, Nel :)

trienke

nog een vraagje hoe oud is ie?

groetjes trienke

CliffVT

Al heel hard bedankt voor het snelle antwoord.
Het probleem zit 'm er ook in dat ik nu op het werk ben en mijn vriendin dus nu thuis zit met Filou.
Ze belde me net om te zeggen dat ie haar eerst lief begroette en dan onophoudelijk schreeuwde en heeft ze een doek over zijn kooi gelegd en nu is ie stil. Hopelijk eet hij vandaag dan...

Cliff

CliffVT

De handelaar zei dat hij van eind november 2005 was dus zo'n acht weken denk ik...

Cliff

bobbie

Hoi,

Als er een doek over de kooi wordt gelegd zal hij NIET eten.

Als je wilt dat ie eet zal de doek van de kooi gehaald moeten worden.
Het beste is het geschreeuw te negeren. Het kan zelfs dat ie schreeuwt om eten. Zeker weten is dat ie schreeuwt om aandacht. Negeren en doek er af.

Succes, Nel :)

trienke

ete hij daar al zelfstandig goed?
er zijn namelijk valkjes die nog niet zelfstandig eten rond de 8 weken.

en zoals nel zegt, geen doek over de kooi doen, want dan word het donker en gaat hij slapen, zo gaat hij niet eten.
Probeer het geschreeuw te negeren.

Groetjes Trienke

CliffVT

Heb mijn vriendin al gebeld en de instructies gegeven. Maar ik heb van dag één al eten op de grond gelegd in een bakje een stukje sepia en trosgierst gegeven. De man zei dat ze daar al zelfstandig aten... Ik ga haar zo snel mogelijk te redding want ze houdt het niet meer.
Bedankt voor jullie reacties, hoop dat hij/zij snel gewend is aan zijn nieuw leventje

Cliff

carco

Hoi

Als je valkje nog niet gaat eten raad ik je toch aan contact op te nemen met de handelaar. Ik denk dat hij honger heeft en dus nog niet zelfstandig is en daarom steeds roept :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




CliffVT

Hey,

Filou heeft net zijn etensbakje gevonden en heeft een half uur aan het eten geweest, oef! Toen ik net thuiskwam sliep hij trouwens op één poot, wat een gerusstelling. Ook hebben we z'n kooi op een iets neutralere plaats in de woonkamer gezet. Ik merk ook dat zijn onlasting wit met zwart is en veronderstel dat dit goed is. Maar hij kalmeert het meest als ik op hem inpraat.
Iedereen die me tips gaf HEEL hard bedankt
Ik denk dat we nu op de goede weg zijn met de kleine!

Vele groeten
Cliff & Sofie

Mariska

Hoi Cliff,

Wit met zwarte ontlasting is NIET goed!
Dit wijst erop dat hij zij eigen aan het verteren was :-\
Als dat niet gauw veranderd zou ik maar een dierenarts raadplegen, maar als hij nu zelf gaat eten zou het al gauw beter moeten gaan.
Goeie ontlasting is wit met groen!

Daarbij wil ik nog opmerken als jullie al zo snel gek worden als hij een dagje schreeuwt dat ik me eerlijk gezegd afvraag of jullie wel goed hebben gedaan aan die aankoop :-\

En een doek over de kooi is al helemaal geen goeie oplossing.
Een vogel (valkje) moet zoveel uren per dag de mogelijkheid hebben om te eten.
Zo tussen de 12 en 16 uur.
Als je hem in het donker zet onder een doek eet hij niet zoals Nel al zei.

Verder wens ik jullie veel sterkte!

Groetjes
Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Violet

Hoe is het nu met Filou?

CliffVT

 ;)Hij is er helemaal door. Hij heeft ook een honingstok gekregen met allemaal zaden op en is er gek op. Verder mag ik hem af en toe aanraken maar dan blaast hij nog, maar krijg de indruk dat ik zijn vertrouwen beetje bij beetje win.
Het enige dat me wat zorgen baart is dat hij wel degelijk zich "dik" zet met z'n veren. Op alle andere vlakken lijkt alles in orde : proper verenpak, eetlust, uitwerpselen zijn ok, etc..

Moest er nog iets gebeuren zal ik jullie zeker om raad vragen.
Omdat mijn ouders Filou hebben gezien en de website hier al uitvoerig op mijn aanraden heben gelezen, gaan zij nu ook een valkje kopen. Zij wonen in Kapellen (Antwerpen)

WEET IEMAND VAN JULLIE EEN GOED ADRES om een valkparkietje aan te schaffen?

Ik heb Filou bij een dierenhandelaar gekocht en heb op de site gelezen dat het toch het beste is om bij een kweker te kopen.

Zo mijn lange reactie is ten einde :D
Vele groetjes
Cliff & Sofie en Filou...

Mandy

Nou gelukkig gaat het alweer wat beter. :)

Dat bol zitten doen ze ook als ze wat dutten en slapen maar dat mag niet altijd natuurlijk. Overdag moeten ze normaal actief zijn. Dit valkje moet natuurlijk nog wel wennen aan alles. Maar hou het in de gaten. ;)

En als je een kweker zoek moet je even bij Kwekers kijken, daar staan er zat. 8)
Zelf woon ik 20 minuten van Antwerpen (Hoogerheide). Ze kunnen eens op mijn site kijken. Als ik helpen kan hoor ik het wel. :)

Succes verder met Filou. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl