Vreemde cloaca, weet iemand wat dit is?(12-02 nieuwe filmpje)

Gestart door Bianca, 28 januari 2006, 13:21:38

« vorige - volgende »

Bianca

Ik heb nu al een week of 6 een mooie bonte cinnamon witmasker pop.
Vandaag wilde ik haar bij de rest in de volière zetten, en keek haar nog een laatste keer helameel na voordat dat gebeurde.
Zie ik ineens dat haar cloaca een soort balletje is geworden, maar het is niet de darm die uitstulpt.
Het lijkt wel een soort wildvlees.
Ik heb het op foto en video gezet zodat jullie mee kunnen kijken.
(Voor het geval dat jullie schrikken van het gillen, ik knijp niet hoor ;))
Ik hoop dat jullie dit al eens eerder hebben gezien en advies hebben.
Ik heb Feld ook al gebeld, die wil graag dat ik daarheen kom.
Niet nu maar wanneer ik tijd heb.
Hij kan over de telefoon ook niets zeggen.
Ze eet goed en poept ook goed.
maar het lijkt me niet echt bevoordelijk als ik ooit met haar zou willen kweken.


klik op onderste foto voor het filmpje


Alvast bedankt,
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

wim roskam

hallo bianca , het ziet er zeker vreemd uit , mogelijk zijn de spiertjes in de cloaca verslapt ??? , een soord verzakking ?? , ik zou ook zeker bij dr feld langs gaan ,  veel sucses met je vogel , groeten wim roskam .

Ineke

Heel duidelijk filmpje, als Feld dat zou zien zou ie gelijk weten wat t is. Dacht hetzelfde als Wim, net alsof ze voordat ze bij jou kwam heel veel eitjes heeft gelegd. Alles ziet broos uit. Hopelijk weet je snel wat t is.

Inger m

Hoi,
Ik vind het wel een beetje p***** zo'n filmpje  :P

Ik durf geen oorzaak te geven, maar als aandoening aan cloaca kun je bv. ook schurftmijten zien, die ook hier kunnen optreden. Echter meestal zie je dat ook eerst optreden rond de snavel en ogen. Het lijkt me ook niet het meest voor de hand liggende. 

Het papilloma virus geeft ook wratachtige verschijnselen op oa cloaca, maar ik ken dat alleen van plaatjes. Ik weet ook niet of dit snel bij valkparkieten voorkomt.

Mogelijk heeft ze zitten schuren met haar cloaca?

Voor een juiste diagnose hoop ik dat Feld je kan helpen.

gr Inger







Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

bedankt voor jullie reacties.
Het eerste wat ik dacht toen ik het zag was idd een soort wrat.
Ik zal waarschijnlijk morgen of overmorgen naar Feld toe rijden.

Groetjes Bianca

Ik houdt jullie op de hoogte! ;)
Kunnen we weer wat bijleren.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi Bianca,
Ik ben inderdaad zeker benieuwd wat het uiteindelijk is. Succes bij Feld!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Peter

Hoi Bianca,

Het ziet er idd zeer vreemd uit. Het lijkt idd op het effect schurftmijten maar zeker ben ik daar niet van. Het sencuur icoontje werkt niet voor filmpjes ben ik achter gekomen :)

Hopelijk weet Feld wat het kan zijn.

Ik zou de valk zelf nog niet bij de rest zetten.

Groeten,
Peter

Ps. Als je weet wat het is mag deze informatie dan ook bij ziek geplaatst worden?

Bianca

ja tuurlijk, als andere mensen het een keer bij een vogel hebben dan is dat wel zo handig om het op te kunnen zoeken! ;)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Saar


het ziet dr niet echt lekker uit ???
maar heeel veel suc6 dr mee
:-*Saar

Bianca

Hoihoi,

Nou gisteren ben ik naar Amersfoort geweest met het valkje zonder naam, hihihihi, sorry......
Helaas was feld er zelf niet maar wel zijn collega Marleen de Wit.
(nu ik die naam opzoek via hun site zie ik ineens dat ze nu sinds vandaag(gisteren zag ik dat nog niet) de mogelijkheid hebben om te e-mailen, potsie, dan had ik dat misschien eerst kunen doen)
alleen jammer dat mijn e-mail instellingen niet goed zijn waardoor ik niet achter het adres kan komen, en ook niet met mijn rechtermuisknop...... :(
Dus als iemand dat adres wel aan mij zou willen doorgeven..GRAAG, dan heb ik het maar voor het geval dat.

Nou weer verder met het verhaal.
Zij dacht dus ook aan het papilloma virus, maar wilde het voor de zekerheid nog door Feld zelf laten bekijken en die is er vandaag weer.
Zodra ik iets weet laat ik het hier ook weer weten.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi Bianca,
Ik ben benieuwd wat dr. Feld zegt. Heb je de vogel nog apart zitten van de rest. Ik hoop hierover snel meer te lezen.

Aan het adres kan ik je helaas niet helpen...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Ze heeft totaal een week of 7 in quarantaine gezeten met een andere vogel en hier is helemaal niets mis mee!
eet als een dijker en ontlasting ziet er goed uit.
Is levendig en zit goed in de veren.

Ik denk dus ook niet dat het besmettelijk is.
we horen het wel en als ik vanavond nog niets gehoord heb, bel ik even want ze zijn er tot vanavond 20.00uur

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi,
Een ziekte die besmettelijk is, hoeft niet perse direct bij een ander dier over te slaan. Bv. schurft komt vooral voor bij dieren met een lage weerstand. Soms worden heel veel dieren besmet. Vaak zijn het de jonge dieren (bv. cavia's) die besmet worden, terwijl er met de oude weinig aan de hand lijkt. Bij hoge besmettingsdruk of lagere weerstand kunnen ook zij besmet raken. Sommige dieren blijven zolang symptoomloze dragers of worden niet besmet.

Ik hoop uiteraard dat het niks besmettelijks is.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

dank je!

nou ik heb vanmiddag laat nog even gesproken met Marieke en het bleek dat Feld er nog niets aan gedaan had.
Hij was op huisbezoek, en zou er vanavond wat beter naar kijken en eventueel behandelen.
Als dat gebeurt was zou Marieke mij terug bellen maar dit is nog niet gebeurt, denk dat ik morgen terug gebeld wordt.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.