11 mei 2025, 20:42:30

ruzie help alsjeblieft!

Gestart door annemoon, 22 januari 2005, 17:57:40

« vorige - volgende »

annemoon

hallo iedereen,

ik zit met een groot probleem ik heb 2 valkjes in 1 kooi weetje kooi is groot genoeg alleen ik heb geloof ik 1 mannetje en 1 vrouwtje maar het is heel irritant want het mannetje bijt steeds het vrouwtje en is dus doodsbang ik haal het vrouwtje er wel is uit die is tam en heel lief het mannetje niet die bijt ik weet alleen nie wat ik ermee moet doen want het mannetje pest het vrouwtje egt heel veel denk dat ik ze nu 2 maanden heb het mannetje is wel ouder dat kon ik al merken hij vertoont ook macho gedrag met de vleugels een beetje van et lichaam en dan achter de andere aanrennen en heel hard schreeuwe kan iemand me helpen is dit nou ruzie of is et dat de ene nie wil paren ??????

alvast bedankt
xxx
anne

bobbie

22 januari 2005, 18:01:48 #1 Last Edit: 22 januari 2005, 18:03:41 by bobbie
Hallo Anne,

Wat vervelend voor je, daar zat je natuurlijk niet op te wachten.

Zoals je het beschrijft kan het wel eens zo zijn dat het mannetje het vrouwtje wilt versieren, heftig in de paringssfeer dus en het vrouwtje schijnbaar niet.

Hoe heb je ze aan elkaar laten wennen? Heb je haar gelijk in zijn kooi gezet of eerst in een andere kooi ernaast?  
Sinds wanneer vertoont het mannetje dit gedrag?
Sinds zij in zijn kooi zit of wat later?

Misschien als we dit weten dat voor ons het antwoord geven wat makkelijker is.

We hopen te horen van je. :)

groetjes, Nel

Nog een keer je bericht doorgelezen, je had ze geloof ik allebei tegelijk? Ook van hetzelfde adres? Zaten ze al bij elkaar toen je ze kocht?

annemoon

hallo,

bedankt voor je reactie
jah ik heb ze tegelijk gekocht bij een kweker ze zaten bij elkar in de kooi dus heb ze ook meteen samen in de kooi gezet ik denk dat kan wel omdat ze samen in dezelfde kooi hebben gezeten mannetje vertoont dat gedrag sinds denk 1 maandje ofsow het is egt vervelend hij schreeuwt ook heel veel en jah ik had ze van et zelfde adres

hoop dak nog wat van je hoor
bedankt

xxx
anne

hier een fotow van hun dan heb je indruk van hoe ze eruit zien en wie de bangste is dat is het mannetje

bobbie

Hallo Anne,

Ik begreep uit je eerste berichtje dat het mannetje achter het vrouwtje aan zat.
Onder de onderste foto staat dat de bangste het mannetje is.

Is het mannetje bang voor het vrouwtje of is het vrouwtje bang voor het mannetje? Of is het mannetje bang omdat ie niet tam is? :-/

Uit je eerste berichtje begrijp ik dat het mannetje wil paren en het vrouwtje niet. Verder weet ik het ook niet. Misschien geeft iemand anders nog wel een antwoord.

In ieder geval heel veel succes, ik hoop voor je dat het snel weer rustig is in de kooi :).

Groetjes, Nel

annemoon

hallo,

bedankt voor je reactie het mannetje is bang voor mij en het vrouwtje is bang voor het mannetje :P do you get it:P
weet jij misschien wat ik tegen dat paren kan doen omdat et vrouwtje dat toch nie wil?????

xxx
anne

bobbie

Hoi Anne,

Ik begreep het inderdaad niet meer zo erg allemaal, black out :D.

Persoonlijk denk ik dat als het zo heftig is, je ze even apart moet zetten. Maar op deze site zitten meer ervaren valkparkietenbezitters en kwekers, die weten vast wel wat je het beste kan doen.

Ik vind het natuurlijk ook wel zielig voor het vrouwtje als ze zo bang is van het mannetje. Vandaar mijn advies ze apart in een kooi te zetten, wel dicht bij elkaar zodat ze elkaar kunnen zien.

Succes, Nel :)

Karin

Hoi Anne,

Hoe groot is de kooi ? En hoe oud zijn ze nu precies ? Is de man niet tam en de pop wel, begrijp ik dit goed ? Misschien een beetje ingrijpende oplossing van mij  ;D : zorg voor een grote kamervolière en koop voor de man een wat ouder popje. Het is het beste als het popje ouder is dan de man. Bij mij zijn ook niet alle popjes ouder dan de man hoor, maar het schijnt toch vaak beter te zijn wat betreft dominantie. Als de man niet tam is hoeft die pop ook niet tam te zijn en in een ruime kamervolière kunnen ze dan lekker fladderen. Hou het jonge popje apart in de andere kooi en vertroetel de lekker.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ditjen

hallo,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem alleen mag het mannetje niet eten van mijn (waarschijnlijke) popje. ze pikt en bijt hem wanneer ze maar kan terwijl het mannetje toch eigenlijk niet eens plaagt of zo. het popje is nog geen jaar maar vreselijk dominant.