Help mijn vogel is niet meer hoe die eerst was

Gestart door chicopolly, 23 januari 2006, 22:13:44

« vorige - volgende »

chicopolly

Ik vraag om hulp. Mijn is bol, piept heel de dag als je weg loopt deed ze normaal nooit. Als ze eten heeft gehad blijft ze ook piepen deed ze normaal ook nooit. Ze zit nu op me schouder normaal ging ze aan me oor zitten gekke dingen doen en nu wil ze het liefste in mijn trui kruipen van ik wil het warm hebben. Ze slaapt op een stok terwel ze dat nooit doet. Ze legt altijd op de zei op de grond. Dus wat moet ik nou doen moet ik naar de dierenarts gaan of weten jullie wat het kan zijn

Roosje

Is dit serieus? Een vogel die op zijn zij op de grond slaapt is of ziek, of héél apart. Of het moet een hele jonge vogel zijn, die nu oud genoeg is om op stok te gaan.

Hoe oud is je vogel? Hoe lang heb je haar al? Krijgt ze pap voeding? We moeten toch eerst ff wat meer weten voor we je kunnen helpen.

Lique

Dit klinkt zéér serieus!
Je valkje heeft nu per direct medische hulp nodig.
Je zal echt een goede vogelarts nu moeten bellen.
Bied hem warmte aan, kruik/warmtelamp/warme handdoek.
En geef hem wat water met flink wat druivensuiker of roosvicee.

Ik hoop werkelijk voor je dat je valkje er bovenop komt, alleen als ik dit zo lees, vrees ik het ergste :-X

groetjes Lique

chicopolly

Citaat van: Roosje op 23 januari 2006, 22:28:41
Is dit serieus? Een vogel die op zijn zij op de grond slaapt is of ziek, of héél apart. Of het moet een hele jonge vogel zijn, die nu oud genoeg is om op stok te gaan.

Hoe oud is je vogel? Hoe lang heb je haar al? Krijgt ze pap voeding? We moeten toch eerst ff wat meer weten voor we je kunnen helpen.

Mijn vogel is 4 jaar of 5 jaar. Ik heb er van iemand gekregen toen ze nog geen 1jaar was. Ze kwam van een kweker vandaan dus ze is met de hand gevoerd en al. Ze eet zo lang ik haar heb extra vital. En daar deed ze het altijd goed op. En het is echt serieus deze vogel ligt op haar zei te slapen. En zit sins 6dagen op de stok te slapen. Maar dan is ze ook heel erg bol opgeblazen. ze is nooit echt dik geweest maar nu heeft ze je wel heel erg haar borstbeen. Terwel ze genoeg eet. De ontlasting is ook goed. Allen wat er nu mis is dat ze bol zit. Ze wil het liefste in mijn trui kruipen. Ze is gewoon eigenlijk een beetje lusteloos hoe ze nu op me schouder zit

chicopolly

Citaat van: Lique op 23 januari 2006, 22:37:18
Dit klinkt zéér serieus!
Je valkje heeft nu per direct medische hulp nodig.
Je zal echt een goede vogelarts nu moeten bellen.
Bied hem warmte aan, kruik/warmtelamp/warme handdoek.
En geef hem wat water met flink wat druivensuiker of roosvicee.

Ik hoop werkelijk voor je dat je valkje er bovenop komt, alleen als ik dit zo lees, vrees ik het ergste :-X

groetjes Lique

Ik weet niet of er bij mij in de buurt een goede vogel arts zit. Ik woon in vlaardingen. Ik heb er al warm nu in een handdoek gewikkeld maar daar klimpt ze uit. Dus ga ik het nu proberen met een kruik maar kan het dan niet zo zijn dat me vogel het te warm krijgt

Karin

Kindermans in Vlaardingen ! Die heeft veel verstand van vogels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

chicopolly

Citaat van: Karin op 23 januari 2006, 22:53:57
Kindermans in Vlaardingen ! Die heeft veel verstand van vogels.

Groetjes, Karin.

Dankjewel Jullie horen nog wel hoe het af is gelopen

Peter

Dr. P.J.Kindermans
v.Hogendorplaan 24,
3135 CD Vlaardingen
Tel 010-4343084

Note van de admin:
Topic gesloten op verzoek van de topic starter.