28 maart 2024, 16:54:03

Speedy durft niet....

Gestart door Trudie, 6 september 2002, 01:21:53

« vorige - volgende »

Trudie

Goedemorgen,

Speedy wil wel in bad, maar durft niet.
Hij zit op de rand en gaat wel met zijn snavel in het water en af en toe een twijfelachtig pootje, maar zet het er niet in.
Nu denk ik dat hij het te diep vindt, zou dat kunnen?? Moet hij misschien met zijn snavel de bodem kunnen raken?
Ik heb er al wat water uitgegooid, maar nu zit ie weer boven op zijn stok.
Heb hem maar een beetje natgeneveld met de spuit.
Ik hoop wel dat ie het blijft proberen, lijkt me leuk om hem te zien badderen.

Groetjes,
Trudie.

Linda!

hoi trudie,
probeer eens met een blaadje sla op de bodem te leggen en daar een beetje water op te doen, dan lijkt het niet zo diep en wordt hij toch nat.
Dan kan hij er lekker aan wennen.
ikzelf leg een vaatdoek tussen mijn 2 gootstenen en zet de kraan heel stilletjes open, daar gaat onze pico dan van drinken en van het een komt het ander.
veel spetterplezier met speedy!
groetjes,
linda en pico

Silvia!

Hoi Trudie,

Ik denk dat ie het na een paar keer best uit wil proberen in bad. Wat een goed idee van die sla op de bodem. Zo lok je hem een beetje en als ie eenmaal in bad zit merkt ie hoe lekker het is.

Bij onze valk kan je niet meer spreken van een badje, maar hij heeft echt een soort zwembad. Ik heb een soort blauw dienblad met een doorsnee van ong. 25 cm voor hem gekocht met een rand van ong 3-4 cm hoog. Hij vindt het heerlijk (alleen als hij zin heeft want sommige dagen gebruikt hij het alleen als drinkbak. Hij kan er lekker in rondlopen en de tafel natspetteren.

Als ik daarvan een foto heb zal ik die eens opsturen.

gr Silvia

Trudie

Bedankt voor de tip Linda,

Misschien dat ie dan wel durft, de bodem van het bad is bruin, dus eigenlijk moeilijk te zien hoe diep het is.
Ik zal er morgen een blaadje sla in leggen, wie weet.
Ja Speedy heeft een halfoverdekt zwembad hoor, hahahaha het is zo een groot halfopen bad, dus hij kan er makkelijk in spatteren lijkt me.
In ieder geval beter dan vanuit zijn drinkbakje.

Groetjes,
Trudie