7 mei 2025, 09:25:03

Verhuizing en planten

Gestart door rico, 18 januari 2006, 13:14:49

« vorige - volgende »

rico

Vrienden,

De valkjes (6 stuks) en marco en ik gaan verhuizen! Op 16 februari is het zover. Wij gaan van Gouda naar Barendrecht verhuizen. Wij hebben 3 transportdoosjes gekocht om de valkjes te verhuizen. Cody onze schuwe valk gaan we naar een kleine kooi lokken met lekkere dingen en hem dan zo verhuizen, de rest gaat in de transportkoffertjes. Hebben jullie voor ons tips hoe we de valkjes zo goed mogelijk kunnen verhuizen zonder veel ellende?? We willen ze de dag voor de verhuizing al naar het nieuwe huis brengen en ze in een aparte kamer zetten, samen met onze cavia pinkeltje en dan de deur van die kamer op slot houden totdat alle gedoe voorbij is.

en verder hoor ik graag van jullie wat voor kamerplanten ik in huis zou kunnen zetten die niet giftig zijn! ik ga proberen mijn valkjes te leren om van de plantjes  af te blijven...maar in geval dat dat niet lukt!

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!

groetjes

anja en marco en alle valkjes

Bianca

Heyyyyyyyy!

Ik had helemaal niet meer op jullie mail gereageerd,  :-X

Ik denk juist dat je alle vogels het beste donker 8) kunt vervoeren dus ook Cody.
Gewoon in zo'n kartonnen doosje, dan kan ie zich ook niet bezeren als jullie een bocht door rijden ofzo.
En de rest dan in die vervoerskoffertjes.
Dat ze appart komen te staan vind ik super, dan hebben ze even rust en kunnen jullie lekker rommelen in de rest van het huis.
Nou dat was mijn advies.
Veel succes he?! ;)
Ennuh ik kom nog wel een keertje een bloemetje brengen om het nieuwe huis op te fleuren en de kippies te kroelen! :D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

rico

Hoi bianca,

Ook zonder bloemen ben je van harte welkom! Jouw valkjes zijn echte kroelers....je lacht je rot, Fuzzy zit met zijn snavel bijna op de grond zo lekker vind hij het! Cody is een probleem om te vangen, dus als we hem in de kleine kooi hebben zijn wij al heel blij...dan zou ik hem nog met de hand kunnen vangen...maar dan is hij zo gestrest dat ik denk dat wij hem en zijn vriendinnetjes Xena maar samen in de kleine kooi moeten zetten en heel voorzichtig naar barendrecht moeten tuffen, met een handdoek erom heen....maar misschien lukt het wel om die 2 ook in zo´n transportkoffertje te krijgen!