Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Lin

Hey Caroline,

Ja ik zit nu toch te twijfelen of misschien er niet iets verkeerd is gegaan bij paul en dat Grisha niet een van Ayla en Tiamo is.  :-\

Hey Caro,

Ja na CSI ben ik in slaap gevallen daarvoor lekke ropde bank gezeten. ik heb weer genoten van haar. ik miste haar echt! Ik denk dat Luna gewoon maar dit weekend opgehaald moet worden. Als ze dan nog afvalt dan kan ze op 1 voeding per dag op gewicht blijven. Ze kan uit een bak zelf eten dus verkeerd gaan kan niet meer zoals met een spuit.

Gisteren veel fotos genomen dus die komen vanavond wel. Ben wel pas om 22:30 thuis dus het duurt ff.
Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Fotos van gisteren

en 1 van vandaag

Nu ik erover nadenk is het derde keer crossover de laatste lutino was namelijk ook niet gepareld en een pop  ;D

Groeten, Lin

Gerda

15 juni 2006, 10:16:24 #1307 Last Edit: 15 juni 2006, 11:08:19 by Gerda

Hoi Lin,

Door de uitleg van Bonnie

Citaat van: Bonnie op 15 juni 2006, 01:19:55

Je moet niet denken in 1x en 2x als in 1 keer en 2 keer :)
X staat voor chromosoom, dus Chromosoom 1 schrijf je als X1 en Chromosoom 2 als X2.

En jong krijgt van papa altijd 1 van die twee chromosomen mee, dus of X1 of X2. Het andere chromosoom krijgt het van mama.

Als je dat eenmaal voor je ziet valt het puzeltje in elkaar. Het maakt niet uit of het gepareld op X1 of op X2 zit namelijk, het gaat er om of die andere geslachtsgebonden mutatie op hetzelfde chromosoom zit of op de andere.

Samen op chromosoom 1 is {X1 gepareld lutino} en samen op chromosoom 2 is {X2 gepareld lutino} Gepareld en lutino worden in dit geval gelijktijdig doorgegeven. De andere helft van de popjes wordt wildkelur.

Beiden op een ander chromosoom wordt dan:
{X1 gepareld} {X2 lutino} of {X2 gepareld} {X1 lutino} in beide gevallen worden de popjes OF lutino OF gepareld, wildkleur poppen zitten er dan niet bij.

Immers het popje krijgt van pa OF X1 of X2 en krijgt dus in dit geval of gepareld of lutino mee.

Een geslachtsgebonden mutatie kan van X1 naar X2 overspringen of andersom. Dit is een crossover.

Als je nu een {X1 gepareld lutino} of {X2 gepareld lutino} hebt en er komen geparelde of lutino popjes uit ipv geparelde lutino's spreek je van een reversed cross-over.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, 't is al laat ;)

begrijp ik nu het volgende:

Moeder:lutino split voor witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  lutino gepareld}

man afkomst:
25% witmasker lutino split voor {X1:  gepareld}
25% witmasker split voor {X2: lutino}
25% lutino split voor witmasker {X1:  gepareld}
25% wildkleur split voor witmasker {X2: lutino}

pop afkomst:
25% witmasker lutino gepareld
25% witmasker
25% lutino gepareld split voor witmasker
25% wildkleur split voor witmasker

Dan zou een witmasker gepareld kunnen. Want dat is dan een reserved crossover!! Dus in plaats van dat er een witmasker lutino gepareld uit komt of alleen een witmasker, gaat maar een van de twee kenmerken die op hetzelfde chromosoom zitten naar het jong (dus of lutino, of gepareld).

Grisha is dan de reserved crossover pop waar alleen gepareld doorgegeven wordt
Lemon is dan de reserved crossover pop waar alleen lutino doorgegeven wordt

De wildkleurtjes en witmaskers zijn dan (in principe) altijd zonder parels, dus dan kun je niet weten wat man of pop is!!

Dus zijn het twee crossovers en Goldie is een normale uitkomst!!

Lieve foto's van Luna!!!

Groetjes, Gerda [/size][/color][/b]
Citaat

Rianne

Wauw, zou het mysterie dan eindelijk opgelost zijn! :D

Caroline

Ja zo zat ik ook al te denken.

En dan kun je wachten op een Grisha tot je een ons weegt.  :-\

Wel makkelijk, iemand die er zoveel verstand van heeft in ons midden.

Bedankt Bonnie.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Hoi Lin,

Wat een leuke foto's.

Ik heb liever dat Luna gewoon goed kan eten en niet meer aan de pap zit. Ik wil dat risico niet nemen dat het hier fout loopt. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Wilma1

Hoi Lin,

Als het het begrijp is Goldie dus toch GEEN cross over ???....ik vind dit nog steeds HEEL ingewikkeld hoor en zal het nog vele malen moeten doorlezen (terug naar de school banken ;D)  ::)....

Wanneer kun jij volgende week "vrijhouden" om naar Rianne te gaan ??? dan wil ik me daar bij aanpassen, als dat lukt.....moet toch een "plekje" overeenkomen...ik werk Maandag en Dinsdag ....en zou het leuk vinden je te ontmoeten....misschien lukt het om Maja OOK mee te nemen, als ze kan ?!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey allemaal,

Ingewikkeld verhaal, maar voor mij wel duidelijk dus inderdaad Caroline een Grisha zal er wel niet meer zo snel komen. Met luna gaat goed. ze blijft op een gewicht hangen. Ze heeft het de hele tijd eivoer gegeten en wat gepeld. ik kan het vandaag mooi inde gaten houden. Dus Caro we wachten nog even dat is prima.

Hey wilma,

ik kan altijd vrijdags overdag dus dat zou mooi uitkomen. Maandagavond en ik altijd weg. En leuk als maja mee kan komen!

Groeten, Lin

Lin

Ik zag een aantal weken geleden nog een oude sticky (topic dat altijd bovenaan blijft staan)van Paul over handopfok. Hier was al ingeschreven door andere leden en ook miste ik nog wat informatie.

Ik heb het nu herschreven/aangevuld:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=18088.0

Als jullie nog commentaar hebben hoor ik het wel :-)

De fotos van gisteren in de badkamer en van vandaag op de voerbak in mijn hand.

gisteren

en vandaag dag, dag 87

Groeten, Lin

Wilma1

Citaat van: Lin op 16 juni 2006, 16:56:33
Hey allemaal,

Ingewikkeld verhaal, maar voor mij wel duidelijk dus inderdaad Caroline een Grisha zal er wel niet meer zo snel komen. Met luna gaat goed. ze blijft op een gewicht hangen. Ze heeft het de hele tijd eivoer gegeten en wat gepeld. ik kan het vandaag mooi inde gaten houden. Dus Caro we wachten nog even dat is prima.

Hey wilma,

ik kan altijd vrijdags overdag dus dat zou mooi uitkomen. Maandagavond en ik altijd weg. En leuk als maja mee kan komen!

Groeten, Lin

En a.s. Vrijdag is de ENIGE dag dat IK NIET kan  :-\ geen enkel ander plekje ??? in die week ???
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

gonnie

Hoi Lin
Wat heb jij een druk leven zeg , maar wel heel leuk allemaal,leuke filmpjes van Luna, erg grappig het toesten bord, het lijkt me een heel lief maar ondeugend valkje , lekker ondernemend.
mijn zoon is ook helemaal weg van Metalica.
Groetjes Gonnie

Lin

De sticky heb ik weer verwijderd.. er kwam nadat ik het geplaatst had nog twee reacties binnen over inhoud en spelling. Ik heb nu geen zin in om het aan te passen dus heb het maar verwijderd. Pas het later wel aan.

Hey wilma,

Ik kan elke avond behalve de maandagavond, zaterdag kan ik ook wel zoals het er nu uitziet!  ;D

Hey Gonnie

wat leuk dat je er weer bent hier! Ja ff druk gehad nu gelukkig niet meer alles wordt rustiger naar de grote vakantie toe. Heerlijk. Ja op Luna ben ik helemaal verliefd. Ik had haar graag willen houden. Maar dat kan gewoon niet dat had ik al bij de geboorte al besloten. Leuk dat je de filmpjes zo leuk vind. Oh je zoon ook helemaal gek van metallica? Was hij er ook?

Groeten, Lin

dag iedereen!

Luna woog 81 gram toen ik terugkwam vorig weekend. Niet veel dus maar ze bleef hangen op dat gewicht. Maandag dus gestopt met de pap. Ze bleef even hangen viel toen opeens weer af naar de 78 en ontdekte toen het eivoer. die avond kwam ik terug en woog ze 10 gram meer! Waarschijnlijk allemaal eivoer dus heb dat vandaag even geminderd. even kijken hoe het morgen gaat ik hoop dat het blijft doorzetten.

Ik had wel even tranen in mijn ogen heel raar om na bijna drie maanden je valkje met een zelf gevulde krop te zien. Prachtig was dat! dat raakte me toch wel  :'(

Morgen maarde fotos van avndaag want de batterijen zijn op en nu kan ik niet van het toestel op het kaartje zetten. Morgen ga ik varen op een boot door de grachten van a'dam ik hoop dat het morgen even mooi is als vandaag.

Groeten, Lin

Wilma1

Ik zal ff kijken voor e.v Zaterdag a.s...als het goed is ben ik dan thuis en niet in Ommen....
;)Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey Wilma,

Prima we komen er vast wel uit. Vandaag had luna best wel veel van een appel op. Ze vond het blijkbaar heerlijk. ze weegt nu 87 en dat zal vast nog wel meer worden als ze nog meer gaat pellen. Vandaag door de grachten van a'dam en omgeving gevaren ben dus ook best verbrand, maar was heel gezellig.

Fotos van gisteren van Luna die poetst.

en vandaag ik met mijn rode lichaam en luna

Groeten, Lin

Saar

leuke foto's :D

groetjes Saar :-*