Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Caroline

Eventjes heel snel, ze wachten beneden op me!!

Maar heerlijke verhalen, leuke foto's prachtige filmpjes.

En mijn kleine schatje lekker verwend zag ik.  :-*

Ik kom straks nog een keer uitgebreid.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bianca

Ah whahahahahahaha, ze zien er niet uit! :P
De arme snavelaartjes :-X
Hoe oud zijn ze nu precies?
Ze zien er wel aandoenlijk uit dat moet ik wel zeggen.

Wel een probleem als ze zo heftig plukken zeg!
ik hoop dat het éénmalig is maar ervaring verteld me dat dat helaas 99 van de 100 keer niet zo is. :-\

:-* Lieve kroelfoto's trouwens! :-*

liefs Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hoy Lin
Van Paul heb ik wel eens gehoord dat er een spray in de handel is ,die het plukken tegen zou gaan.
Heb je dat wel eens geprobeerd?
Groetjes Riny :D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Ik ga ze op de bodem zetten van de kooi. Want het begint weer ma heeft nu net haar 3e ei gelegd. Sprays en alles helpen niet heb ik gelezen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ik heb een recept van brandnetelthee wat schijnt te helpen.
Heel eerlijk moet ik je zeggen dat ik het nooit uitgeprobeerd heb ,om de eenvoudige reden dat ik nog altijd het geluk heb gehad dat er niet geplukt werd.
Groetjes Riny :D

Hier even het recept van brandnetelthee wat ook tegen plukken schijnt te helpen :-)

Iedereen weet hoe vervelend het is als je papegaai plukt.
Iedereen weet ook vaak wel waar om de papegaai plukt .
Maar welke recepten hebben we van  de dokter- via internette -of via vrienden 
met papegaaien ooit gekregen en werkte het ook ? Ik hoop dat we elkaar wat tips kunnen geven.
ook preventief misschien !

Onze  eigen tip is de brandnetel Thee:

Het recept en de motivatie.   
*20 brandnetel koppen ( jong blad zit altijd boven aan de brandnetel deze hebben we dan ook nodig) advies draag een handschoen. Wij gebruiken in de winter kruiden van de tuinen van Eindhoven  Maar die zijn overal in Nederland deze winkels.
*1 vers knoflook teentje. Doe de brandnetel koppen in een pan met water +/- 2 liter. Het knoflook teentje in schijfjes snijden en er bij doen. Laat deze samenstelling circa 30 minuten trekken net als een bouillon. Dan Afkoelen. Dan zeven om het vocht te scheiden van de overige bestanddelen. Dit vocht kunt u nu zo aanbieden i.p.v. water. Het overige vocht bewaar ik in de koelkast in een fles met schroefdop. Het water bakje van de vogel  kunt u dan dagelijks verversen met deze soep.
De motivatie.
Brandnetel en knoflook zijn bloedzuiverend en daar naast geeft de knoflook een minder prettige smaak aan de veer schacht. Ze ruiken dit vreemde geurtje en blijven van de veren af. De zuiverde  werking laat de veer weer glanzen en mooi doorgroeien. Ook vaak bij een moeilijke rui geven we deze thee./soep. De vogels knappen zinderwijs op.  We geven dit dagelijks door het water voor 6 weken dan pauzeren we even meestal een maand en herhalen dit. We doen dit indien nodig 2 x per jaar.

We kunnen zeggen dat het bij heel veel vogels al heel goed gewerkt heeft
Wij gebruiken het nu ook als  preventief middel om het bloed te zuiveren.

Vriendelijke Groetjes
Ed en Thiely de Moor.

chiko

Wat een leuke foto's weer Lin, maar als je nu even gezegd had dat ik hier werd neer gezet had ik nog even snel naar de kapper gegaan.   Me haar is alweer behoorlijk lang op de foto  :P . Mmmmm zo maar even weer de tondeuse overheen halen. Het was wel een leerzaam dagje gisteren, weer veel bij geleerd over mutaties.

Zoals jullie misschien in ons dagboek gelezen hebben is Maja inmiddels ziek geworden door een onbekend virus voor ons. Maar hier in het forum heb ik al meerdere meldingen gelezen over dit virus.

Groetjes Folkert.

Lin

Hey Riny,

Ik heb ze nu op de bodem gezet en Ayla is aan het broeden. Ze worden gewoon gevoerd su ik laat het zo. Als het plukken doorgaat dan zal ik je recept proberen!

Hey Folkert,

natuurlijk zet ik de fotos neer hier! Tja ik mak altijd foto's dus dit keer ook. En ja het valkparkietenvirus heb je zo te pakken! hihi maar daar is niks mis mee.

Ik zal vanavond nog even in jullie dagboek kijken naar de fotos van jullie.

Lin

Foto van de albino dag 34 alweer. Hij/zij is lekker aan het zoeken op de bodem. Probeerde de tralies op te klimmen maar dat lukte niet erg goed. vliegen probeert hij nu ook al een paar dagen maar komt nog niet van de grond af.

Met z'n allen op de bodem van de kooi. Daar krijsen ze natuurlijk even hard als jullie op de filmpjes konden zien. en het bevalt prima er wordt niet geplukt.

Goldie dag 29. Hij is wat stiller en is alerter dan de albino. Die wil nog wel eens uitgebreid gaan slapen. Gisteren heb ik zijn eerste geluidje geluid. Erg lief.

en nog even de ouders!

Ayla

En Tiamo

Groeten, Lin

Wilma1

Citaat van: chiko op 26 februari 2006, 12:33:24
Wat een leuke foto's weer Lin, maar als je nu even gezegd had dat ik hier werd neer gezet had ik nog even snel naar de kapper gegaan. Me haar is alweer behoorlijk lang op de foto :P . Mmmmm zo maar even weer de tondeuse overheen halen.

Nou je wilt het nu NIET  :o zien hoor Lin  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D het "virus" heeft zelfs de handigheid van de tondeuse beïnvloed  ::) , de "kapper" heeft zijn werk zo goed   :P gedaan dat ie de eerste maanden niet meer nodig is  :D :D......

De foto's bekijk ik morgen wel even, want overal staan momenteel kruisjes....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Lin,

Heerlijke foto's weer hoor!! Wat een grappig gezicht, dat ze nu al op de grond lopen, nu worden ze echt groot.

Hopelijk blijven de ouders nu van de veertjes af maar .... ik kijk er wel door heen hoor, ik vind het nog steeds een lekker ding, kijk dat parmantige koppie nou?? Daar moet je toch wel verliefd op worden.

Klopt het dat er zaterdag 25 februari alleen foto's zijn gemaakt van Goldie bij zijn toekomstige ouders??

En wat las ik in het dagboekje van Gerda?? Mogen ze toch nog een rondje proberen, samen met een paar eitjes van dochter Grisha?? Spannend hoor, dat betekend weer een beetje kans op een "Grisha".  :-X

Groetjes en bedankt weer.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

ik heb zaterdag ook nog foto's gemaakt, die komen er nog aan :)

Rianne

Tara

Hoi Lin en Rianne,

wat zijn ze gegroeid, en zo mooi...
Ahh wat een lieverdjes, echt om te :-*

Groetjes, Tara

chiko

Goed dan kan ik niet achter blijven natuurlijk.

Effe knijpen en de nek wordt langer.......Nee hoor is maar een grapje

Groetjes Maja en Folkert.