Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: Lique op  1 april 2006, 15:01:48
Heej Lin,

Wat een plaatjes zeg.
Alleen ik ben bang dat je de mensen van het oudste valkje moet gaan vertellen dat het een geparelde is... ;)

groetjes lique

:o En dat kun je nu al zien? Waaraan?? :o

Gerda

Heej Lin,

Wat een plaatjes zeg.
Alleen ik ben bang dat je de mensen van het oudste valkje moet gaan vertellen dat het een geparelde is... ;)

groetjes lique

Hoi Lin en Lique,

Lin had me dit al gemeld!!!!  :D
Maar ik weet niet of dit van de vader of moeder van Nezumi komt. Wel leuk!!! Verassingsmutatie!!

Want ik wil graag een jong uit mijn eerste nestje dat ik hier krijg houden en ik wil graag een gepareld popje!!!
Nu maar hopen dat het van de vader van Nezumi was.

Ik zal zo de berekeningen hier neerzetten!!

Gerda

Gerda

Als de moeder van Nezumi gepareld was:

Ouders:
Nezumi=Wildkleur split voor Bont {X2:Gepareld} {X2:Lutino}
Grisha=Witmasker Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker

Als de vader van Nezumi gepareld was

Ouders:
Nezumi=Wildkleur split voor Bont {X1:Gepareld}
Grisha=Witmasker Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld split to Witmasker
25.0 % Wildkleur split to Witmasker {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont
25.0 % Gepareld split to Witmasker
25.0 % Wildkleur split to Witmasker

Wanneer Nezumi voordat ik hem kreeg zelf gepareld zou zijn geweest (dus eigenlijk nog is) dan komen er alleen geparelden uit!!!

De moeder van Nezumi was een lutino, dus 50% kans dat hij hier split voor is. Maar die heb ik in de laatste berekening achterwege gelaten. In de eerste berekening natuurlijk meegenomen!!

Groetjes, Gerda

Rianne

Lin

Heej Lin,

Wat een plaatjes zeg.

groetjes lique

Dank je wel! ik zag ook al dat het een geparelde was. Maar ja als je alleen albino's lutinos en witmasker heb gehad twijfel je toch. Bedankt voor de bevestiging!

Waarschijnlijk zie jij het ook maar de kleinste drie blijven wel erg achter vooral de kleinste. denk jij dat hij het nog red?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hoi Lin,

Gaat goed zo te zien met de reserveringen van de valkjes.
Ik moet zeggen dat ze heel mooi zijn, en ze groeien als kool zeg.
Jullie web-site wordt steeds beter, ik kijk er veel op.

Groetjes,

Natas

Lique

Citaat van: Lin op  1 april 2006, 15:25:49
Heej Lin,

Wat een plaatjes zeg.

groetjes lique

Dank je wel! ik zag ook al dat het een geparelde was. Maar ja als je alleen albino's lutinos en witmasker heb gehad twijfel je toch. Bedankt voor de bevestiging!

Waarschijnlijk zie jij het ook maar de kleinste drie blijven wel erg achter vooral de kleinste. denk jij dat hij het nog red?

Hoi Linda,

De Wildkleur dag 11, en de jongste albino zien er inderdaad niet erg lekker uit.
Ik raad je aan om dagelijks 1 a 2 keer een beetje handvoeding te geven, wat flink dun is. Hier kan je een beetje druivensuiker bij doen.
Ook raad ik aan om wat Calcitad te bestellen, daar krijgen ze lekker sterke botjes van. Ook voor oudervogels heel goed.
Ik gebruik het zelf ook,en ben er heel tevreden mee.
Maar bij de jongste wildkleur zie je echt dat hij aan het verdrogen is. Te weinig vocht krijgt hij binnen.
Het kan best zijn dat dit valkje een groeiachterstand houdt, maar als je toch regelmatig wat voeding bijgeeft, heb je er toch alles aan gedaan...

groetjes Lique

Rianne

Citaat van: Lique op  2 april 2006, 12:10:08
Citaat van: Lin op  1 april 2006, 15:25:49
Heej Lin,

Wat een plaatjes zeg.

groetjes lique

Hoi Linda,

De Wildkleur dag 11, en de jongste albino zien er inderdaad niet erg lekker uit.
Ik raad je aan om dagelijks 1 a 2 keer een beetje handvoeding te geven, wat flink dun is. Hier kan je een beetje druivensuiker bij doen.
Ook raad ik aan om wat Calcitad te bestellen, daar krijgen ze lekker sterke botjes van. Ook voor oudervogels heel goed.
Ik gebruik het zelf ook,en ben er heel tevreden mee.
Maar bij de jongste wildkleur zie je echt dat hij aan het verdrogen is. Te weinig vocht krijgt hij binnen.
Het kan best zijn dat dit valkje een groeiachterstand houdt, maar als je toch regelmatig wat voeding bijgeeft, heb je er toch alles aan gedaan...

groetjes Lique

Hoi Lique,

ik heb Linda meteen een sms gestuurd. Ze had de 2 kleinsten al bijgevoerd. In ieder geval namens Linda bedankt voor je reactie. Ze is nu ziek dus of ze vandaag nog op het forum komt, weet ik niet.

Gerda

Hoi Lin,

Ik hoor dat je ziek bent!! Van harte beterschap!!!

En ik blijf duimen voor de jongste drie!! Ik weet dat je er alles aan gedaan hebt, de oudsten eruit halen, bijvoeren en in de gaten houden. En meer kun je ook niet doen. (Behalve de calcitad die Lique adviseerde er nog bij.)

Voor de mensen die het nog niet weten, de oudste geparelde wildkleur (van Nezumi en Grisha) gaat naar Roxanne  :)

Lin, nogmaals beterschap!! Ik hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent!!

Liefs, Gerda

♪ Marlies

Hoi Lin, ;D

De calcitad is echt een aanrader. twee jaar geleden had ik drie valkjes ( van een week of 5) die niet konden lopen. Ze zaten op hun elleboogjes.
Na een dag of drie calcitad door hun pap kon de eerste al lopen.
Net wat Lique zegt, goed voor de botjes. ;D

Denk jij ook een beetje aan jezelf. ::)
Met mij gaat het gelukkig al beter. Ik heb twee dagen lekker in m'n bedje gelegen en het gaat nu een stuk beter.  :P
M'n bazin belde vrijdag middag nog dat ik maandag nog niet mag komen werken. Dus dan ga ik dinsdag maar. :-\

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Ik geef mijn valkjes VO MIX vogelmineralen. Eigenlijk per ongeluk want ik dacht dat het maagkiezel was. De verpakkingen lijken op elkaar. Maar op dat doosje staat dus dat het onmisbaar is tijdens de kweek voor de ontwikkeling van een goede eierschaal, en skeletvorming bij de jonkies. Is dit ongeveer hetzelfde?
Het zijn fijne, platte steentjes.

Mariska

Ik geef vogelmineralen van Bogena.
Tijdens het leggen gaf ik dat elke dag ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

♪ Marlies

Calcitad is vloeibaar. Heb ik toen op advies van Feld gegeven.

Rianne

Ah oke. Ik hoop dat dat wat ik geef ook goed is. Ze krijgen sepia, mineraalblok, grit, maagkiezen en dat fijne spul. Verder krijgen ze om de zoveel dagen vitamine druppels door het water.

♪ Marlies