20 juli 2025, 19:37:27

Luna heeft 2 pareltjes!

Gestart door Roosje, 15 januari 2006, 15:22:26

« vorige - volgende »

Roosje

Zoals jullie weten had ik 2 zusjes. Roxy en Luna. Roxy was bont gepareld en Luna is bont. Roxy is helaas overleden.

Maar...Ik zag dus bij Luna op haar vleugels een paar pareltjes zitten, echt maar een paar, maar het zijn ze wel!

Het is zeker weten een pop want ze doet het met Simba. Zou ze dan toch gepareld kunnen zijn? Zou wel leuk zijn want als ze dan babies krijgen worden dat bont geparelden, kleine Roxy'tjes :)

Op deze foto is het goed te zien. Luna is de linker.

Ineke

Heb geen verstand van mutaties, maar wat ik wel zie is dat je vogels errug mooi zijn!

Inger m

Hoi,
Het kan natuurlijk ook zijn dat de vogel 'matig' gepareld is. Je hebt immers veel mutaties, maar ook veel variaties daartussen ('mislukt' maar dus niet helemaal goed). Ik zou er niet zondermeer vanuit gaan dat ze ook gepareld is, maar ze heeft er wel wat van bij zich.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Ik heb zelfs een man met een paar parels op zijn vleugels die toch echt alleen split voor gepareld is  ;D Ik weet dat omdat zijn popje gepareld is en ik in totaal al 3 bonte jongen van ze gehad heb, zonder parels ( en een geparelde en bont geparelde ).

waarschijnlijk zijn bij dit valkje dus "de parels" gewoon kleine bonte vlekjes. Misschien bij die van jou ook ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Ja dat zou best kunnen, maar ik vind ze toch net iets teveel op echte pareltjes lijken!

Voor de jongen maakt het niet al te veel uit. Als ze niet gepareld zou zijn komt er dit uit. (splitten van simba weet ik wel, van luna niet).
Ouders:
Vader Witmasker Bont split voor {X2:Gepareld} {X1:Lutino} 
Moeder Bont 
Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Bont split to Witmasker {X1:Lutino}
50.0 % Bont split to Witmasker {X1:Gepareld}

Jonge pop 50.0 % Bont Lutino split to Witmasker
50.0 % Bont Gepareld split to Witmasker

En als ze wel gepareld is dit:
Ouders:
Vader Witmasker Bont split voor {X2:Gepareld} {X1:Lutino} 
Moeder Bont Gepareld 
Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Bont split to Witmasker {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop 50.0 % Bont Lutino split to Witmasker

En dan weet ik nog geen splitten van luna dus misschien komen er wel hele leuke verrassinkjes uit ;D

Quinten

ze heeft iederdad een paar parels dus een geparelde ma ik denk dat het bont zilver of zo is hoor of bont cinnamon alles zins heel mooi!

Roosje

Ja dat zeker, ben ook erg trots op haar! Ik weet alleen dat ze bont is maar er zal inderdaad wel meer in zitten. Ik ben benieuwd wat er uit komt als ze ooit jongen krijgt :)