19 april 2024, 13:42:12

Waar is jouw valkje bang van?

Gestart door Remco_Ultee, 5 juni 2003, 20:22:13

« vorige - volgende »

sjonnie

14 maart 2004, 18:08:26 #15 Last Edit: 14 maart 2004, 18:09:42 by sjonnie
Bang van:
  • Nergens van ... onverschrokken type
Schrikt van:
  • De telefoon, zoals meerdere valkjes zag ik
Vindt dit leuk:
  • alles slopen, het liefts als het van rubber is zoals de afstands bediening en het rolletje op mijn muis.
Vindt dit lekker:
  • alles wat ik eet wil hij ook

Didi

Plukkie's lijstje:

Bang van: Zichzelf (spiegel), cavia's en een ballon.

Schrikt van: Telefoon.

Leuk: Kroelen, bij me zitten, teveel eten en oorbellen slopen.

Lekker: M'n haar  :), trosgierst en pijnboompitten.

Groetjes Diane

k_van_wilgenburg

Hallo
Deze is van Smurf

Bang van eigenlijk niets.
Schrikt van een deurbel of een eetlepel en onverwachte bewegingen als hij los is.
Vindt dit leuk als een straaljager door de huiskamer vliegen.
En zijn maatje goofy pesten. waar hij ook niet zonder kan. en om aan de luxeflex te knagen.
Vindt dit lekker Helemaal gek van trosgiers gedroogd fruit en zonnepitten en dop pinda's  Appel krijgen wij er bij hem niet in.

Deze is van Goofy
Bang van hij is een beetje bang voor vreemde mensen.
Schrikt van een deurbel  een eetlepel en onverwachte bewegingen als hij los vliegt.
Vind het leuk om een beetje de baas te spelen over Smurf  en hij is helemaal gek van belletjes en spiegels hij gaat ze te lijf.
Vindt dit lekker hij is net zo als Smurf gek op trosgiers gedroogd fruit en ook zonnepitten en dop pinda's behoren tot de favorieten. en appel krijgen wij hem er ook niet in.

Groetjes Karin

mariska

Hoi,

Ik heb 2 valkparkieten, een hele rustige (brammetje) en een echte drukte maker (Japie).

Brammetje:

Bang van: Niks
 
Schrikt van: Vogels die langs het raam vliegen
 
Vindt dit leuk: Douchen
 
Vindt dit lekker: Trosgierst, rijst en macronie

Japie:

Bang van: de stofzuiger

Schrikt van: Onze zoon die weer uit het niets opduikt.

Vindt dit leuk: Vliegen van Brammetje naar mij, vrijen en weer terug naar Brammetje en daar weer vrijen, en weer terug naar mij en dat een half uur lang.

Vindt dit lekker: Appel

Sanna

Dit zijn Pepper en Kaily:

Bang van:
  • Nergens van, mits eraan gewend
Schrikt van:
  • Zowel mobiele als huistelefoon (vooral als het een beetje stil in de kamer is), plotseling hoesten en niezen, vogels die langs het raam vliegen (en dat zijn er nog al wat in onze tuin!), iets dat plotseling valt en veel lawaai maakt
Vindt dit leuk:
  • Pepper: gekroeld worden, snoertjes slopen (vooral van de muis...), in je nek in slaap vallen, in Kaily der staart en kuif hangen
  • Kaily: knuffelen en kroelen, hout slopen (lees: onze meubels, niet hun speelboom), oorbellen uit oren trekken, in Peppers staart happen, abseilen via je pony, papier versnipperen
Vindt dit lekker:
  • Pepper: sla, andijvie, spek, ei, trosgierst, XtraVital, zonnebloempitjes, de schuimkraag van een biertje, brood, makreel en tonijn (Peper = visarend??)
  • Kaily: ei, appel, komkommer, patat, prutje van eikrachtvoer met roosvisee, cola-light, brood, koek, trosgierst, snoepstaaf (tropisch fruit)
Let wel: dit krijgen ze niet allemaal, dit eigenigen ze zich toe als wij niet snel genoeg zijn  ;D


Groetjes!

Sandy

Hoi,
hieronder het lijstje van Ricky!

Bang van: een pet of iets vreemds dat je in zijn kooi steekt (kan eten zijn of iets anders)
 
Schrikt van: plotse bewegingen - mobiele telefoons die rinkelen
 
Vindt dit leuk: Op je hoofd zitten - aan alles bijten - hard vliegen - kroelen - kusjes geven
 
Vindt dit lekker: trosgierst - appel - wortel - aardbei

Groetjes
Sandy

k_van_wilgenburg

Hallo
Als ik dit hier boven lees denk ik dat ik hele aparte vogels heb.
Ik snap niet waarom mijn vogels bepaalde dingen niet eten.
Heeft iemand suggesties?
Groetjes karin

Sanna

CitaatHallo
Als ik dit hier boven lees denk ik dat ik hele aparte vogels heb.
Ik snap niet waarom mijn vogels bepaalde dingen niet eten.
Heeft iemand suggesties?
Groetjes karin

Tja Karin, valkjes zijn nou eenmaal kieskeurig. En als ze het in het koppie hebben zitten, zit het niet in het kontje :D
Ik denk dat de enige manier is, als je ze zelf nieuwsgierig kunt krijgen naar iets wat jij eet bijvoorbeeld. Als ze het maar zelf ontdekken, moet je zien hoe gauw ze het eten. Maar dwingen houden ze niet van he? :P

Groetjes, Sanna

sabrina

30 maart 2004, 01:26:54 #23 Last Edit: 30 maart 2004, 01:27:39 by sabrina
Hi,

Hier het lijstje van Yao:
Bang van: onbekende handen, grote voorwerpen (een kast of bankstel) als die er 'opeens' zijn (Yao is helaas niet altijd even slim... ;))
 
Schrikt van: vogels die buiten langsvliegen (schaduwen), mobiele telefoons
 
Vindt dit leuk: voor glimmende/ spiegelende dingen zitten, kijken naar het afwassen, achter de cavia aanlopen en stro afpikken, kroelen.
 
Vindt dit lekker: alles wat drinkbaar is...Yao wil altijd overal z'n snavel induwen om te drinken. Vooral met alcohol zijn we dus heel alert, want dat mag 'ie absoluut niet! Maar ja, ze brandt dus wel eens in een onbewaakt ogenblik d'r tong aan de thee... (en drinkt daarna gewoon door!)

Groetjes,
Sabrina

boezempje

3 april 2004, 13:23:34 #24 Last Edit: 3 april 2004, 13:24:26 by boezempje
HOI

mijn valkje micky:
is bang van de mobiel ,en als het donker is s'avonds,het is een albino.die zien minder in het donker.dus schrikt hij sneller.
micky vindt ook chips koffie vla enz allemaal lekker maar hij krijgt het niet,is niet goed voor hem/haar,
hij vindt appel boontjes en nog meer soorten fruit lekker.
hij houdt van knuffelen.en op de grond lopen de helen dag.
hij/zij vindt de stofzuiger erg leuk.en een balon speelt hij/zij ook veel mee.
snoepstaafjes vindt hij/zij niet lekker.

groetjes boezempje 8)

Skippy

Skippy is bang voor pennen/potloden en ook een beetje voor de katten...hij zit dan wel een beetje nieuwsgierig te kijken maar durft toch niet in hun buurt te komen (wij hebben er 2)
Als je een pen voor z'n snavel houd vliegt hij meteen weg van schrik...

Andrea

Hallo,

Sparkle schrikt van: Onverwachte bewegingen en dingen, het geluid van deodorant (spuitbus), mobiele telefoon(beltonen).

Sparkle vindt het leuk: om op mijn balpen te zitten en te slopen als ik probeer te schrijven, hard plastic lollystokjes van chupa chups om mee te even spelen (let er wel op dat ze het niet zodanig sloopt dat ze de plastic door kan slikken!) Voor de spiegel en pendaal emmer en oven (niet als ie in gebruik is natuurlijk) van glimmend metaal paraderen. Alles wat glimt vind ze top. Alle speeltjes met belletjes. Om mij te pesten, als ze de kooi in moet: playing hard to get.

Sparkle vind lekker:  pally thee bescuits, krackertjes, chips, muesli, sap (chaudefontaine orange/lemon).

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Khiru

Hey,

Dit is best een leuke topic, ik zal het invullen voor mijn valkje Topé omdat ik hem al het langste heb:

Bang van: Het nieuwe valkje Kira
 
Schrikt van: Opegaande deur
 
Vindt dit leuk: Dat je tegen hem praat
 
Vindt dit lekker: Nootjes

Sil_en_Chino

hoi! mijn valkje is:

Bang van:Hele hoge tonen zoals een telefoon die afgaat en sissende geluiden zoals de fluitketel op laag pitje
 
Schrikt van:Soms van helemaal niks :-/ vliegt meneer ineens op...
 
Vindt dit leuk:Klimmen en aan mn oorbellen zitten :)
 
Vindt dit lekker:Trosgierst!

Eeveemaster

Hey, inderdaad leuk topic.... Nu ff over onze valkparkiet Coco!!!  :)

Bang: Voor knuffelbeesten, meestal dingen die groter zijn dan hem.

Schrikt van: De bel en telefoon, hij fladderd dan door de kooi, niet zo leuk... En als je plots een papiertje van tafel wegtrekt, dan springt hij in eens op, eigenlijks weg grappig gezicht...  :D En heel soms, als er een mug over zijn kooi vliegt of een vogel, zoals een kraai (Dit is dan buiten he!) dan word hij in eens heel dun en met grote ogen kijkt hij het beest aan...  :D

Vind leuk: Planten eten...! Met Pasen zit hij bij de paasboom, met Kerst bij de Kerstboom.... En als hij bij me zit en ik zit te schrijven, dan vind hij het interresant hoe dat puntje van de pen een lijn trekt....  :D :D  :D

Vind lekker: Och, Coco is zo'n beetje gek op alles. Maar vooral... aardappelen!! Als je aardappel puree voor hem zet, dan zit al snel zijn hele snavel eronder.... Soms springt hij zelf in de pan!! Trosgierst vind hij ook erg lekker, en.... appelsap.

Doeg, Cindy.

P.S. deze hoort er niet bij, maar ik vind hem wel leuk...
Coco vind niet leuk: Als mijn vader wil roken!! Hij begint dan gelijk geluidjes temaken en hij vliegt naar mijn vader toe om zijn sigaret weg te happen.... wat niet mag! Dit was Coco.