Toetie,Cleo en Seti + foto's 7-1-2007

Gestart door chiko, 18 januari 2006, 15:55:53

« vorige - volgende »

Wilma1

GEFELICITEERD MET JULLIE KOMENDE VALK!!! Nog ff geduld en voor je het weet zitten ze beiden in de kooi....et wordt wel een mooitje aan de ouders te zien!!!

En net wat Kirsten zei gister......dit is het begin van de verslaving  :P  naar MEER  ;D.....hahahaha....

Als je eenmaal begint wordt het steeds leuker!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

hallo allemaal,

Nou inmiddels hebben we via deze site contact gekregen met iemand die binnenkort jonge valkjes verwacht. De moeder is een Lutino en de vader is een geparelde Lutino. We hebben al foto's gezien van de ouders en ze zien er heel mooi uit.

Maja heeft inmiddels ook al een naam bedacht voor de eventuele toekomstige kamergenoot van Chiko, n.l. Goldie. En zo heb je geen valkparkiet en zo heb je er binnenkort 2  ;)
Inmiddels hebben we van Wilma weer gehoord dat het met Chiko ook heel goed gaat.

Folkert

marilyn

24 januari 2006, 09:07:35 #17 Last Edit: 24 januari 2006, 09:30:32 by marilyn
hoikes folkert en maja

wat ben ik blij dat er bij jullie nu ook algauw een maatje bij komt voor chiko  :D bij ons komt er zaterdag ook ééntje bij en ja idd zoals wilma zegt dat is het begin van de verslaving  :P en ik heb het al goed zitten hoor !!!!!

groetjes marilyn

ps mooie naam goldie  ;)

Riny

Hoy Folkert
Nu wil ik geen spelbreker zijn .
Maar een jong uit 2 Lutino's ,is dat wel verstandig?
Mij is altijd geleerd dat je dan zwakke jonkie's krijgt.
Dit omdat de beide ouders allebei roodogig zijn.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Oeps.....dat zou zonde zijn....zou eerst idd, maar ff meer info vragen, anders begin je weer op een vervelende manier en het moet juist leuk en ontspannen zijn!! Tis maar goed dat we hier op het forom zitten, want elke dag leer IK er weer bij en dat geldt voor julllie ook.

Maar het goede nieuws Chiko begint NAAST het voeren zelf te eten, vanmorgen samen met Melody in het bakje gegeten en best veel!! Gaat de goede kant op!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Ik heb ook jongen uit ouders van dezelfde mutatie. De kale plek is inderdaad aanwezig, maar ik heb niet het idee dat ze heel zwak zijn. Als ik ga kweken, koppel ik ze wel terug aan wildkleur of bont, gewoon omdat dat beter is voor het nageslacht.

Lin

Citaat van: Riny op 24 januari 2006, 09:26:58
Hoy Folkert
Nu wil ik geen spelbreker zijn .
Maar een jong uit 2 Lutino's ,is dat wel verstandig?
Mij is altijd geleerd dat je dan zwakke jonkie's krijgt.
Dit omdat de beide ouders allebei roodogig zijn.
Groetjes Riny :D

dat klopt je hebt ook meer kans op kale plek op de kop. De veren worden volgens mij ook dunner.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

Ja weet je wat het is...Die jongen zijn er straks toch. En dan zouden ze geen goed tehuis verdienen omdat de ouders beide roodogig zijn? Zolang er maar niet verder mee wordt doorgekweekt.

Lin

Citaat van: Roosje op 24 januari 2006, 13:07:48
Ja weet je wat het is...Die jongen zijn er straks toch. En dan zouden ze geen goed tehuis verdienen omdat de ouders beide roodogig zijn? Zolang er maar niet verder mee wordt doorgekweekt.

Dan kan je er dus niks meer aan doen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

chiko

Avond allemaal.
We zijn zelf heel erg alert dus we gaan echt niet over een
nacht ijs.
We mogen komen kijken als ze geboren zijn en zal aan Folkert vragen of hij de foto,s wil laten zien aan jullie.
Zoals wij konden zien was de vader gepareld en de moeder een witte lutino.
Ze zijn zo mooi dat ik er gelijk verliefd op werd maar het blijven er echt maar twee hoor.
Liefs,Maja.

chiko

Zo weer even bijgelezen hier in het dagboek. Allereerst bedankt voor jullie reacties over de Lutinos. Voor wat betreft de kale plek op het hoofdje, als hij/zij eenmaal bij mij zit valt dat kale plekje in het niet bij mijn bijn kale knar  ;D .

Maargoed ik heb net weer een mailtje van Wilma gehad met foto's erbij. Het hele gezin valk zat bij haar op der schouder. Een heel leuk gezicht.

Folkert.

marilyn

hoikes folkert

ik heb dat mailtje ook gekregen :p
hahahaha leuk om die foto's te zien hé  :D met jullie chiko gaat het kennelijk ook heel goed  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

hier voor jullie ook de foto van Mamma Kiki, Chiko en Melody

v.l.n.r. Chiko, Kiki en Melody

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Jullie Chiko is een lekker eigenwijsje, vindt aandacht een heerlijk begrip (maar welke vogel niet?!!) ...momenteel heb ik ze alle 3 weer ff hier en de oude kooi van de bourken is weer terug sinds gister, dus hier neer gezet met eten en water...voor als ze trek of dorst krijgen he?! Ze zijn de kooi aan verkennen en zitten op de buitenstok om te kijken wat IK doe  ;D...

Kiki vind het buiten de kooi zijn nog vreemd, maar is wel nieuwsgierig....
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Chiko doet het wel goed bij ons....ze vraagt wel heel veel aandacht, door veel te schreeuwen om gevoerd te worden, maar zelf eet ze ook. Veelal heeft Koko geen zin ( Kiki voert soms Melody, maar die eet meestal zelf en Chiko is "voor" Koko...ik zie niet anders!!!) en laat Chiko schreeuwen, dan neem ik een handje voer en voer haar in de kooi, wat ze goed opeet, zet haar dan bij de voerbak, zodat ze leert het allemaal zelf te doen.....

Er staan wat nieuwe foto's op mijn site van Chiko voor degen die nieuwsgierig is!

Folkert en Maja, zouden graag Zondag Chiko weer zelf willen hebben thuis.....gezien ze WEL zelf eet en zolang ze bij de ouders blijft om eten zal blijven vragen.... zullen ze er goed op moeten letten en OOK voeren in de kooi, zoals ik doe en haar bij het voerbakje neerzetten, PLUS elke dag wegen (HEEL BELANGRIJK!!!)  dan moet het volgens mij wel goedkomen....het is wat werk, maar DAT hebben ze er wel voor over.

Als het toch nog TE VROEG is en/of NIET VERSTANDIG, LAAT HET EVEN WETEN AAN OP DEZE TOPIC!!!! Wij kunnen het ook verkeerd inschatten en willen niet weer dezelfde fout maken, als met Koko!!!!

Chiko is van 9 December!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3