2 mei 2025, 08:25:10

wie heeft advies

Gestart door Gerdy, 18 januari 2006, 12:22:25

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi in ben Gerdy helemaal nieuw hier en mijn valkje is ook helemaal nieuw en haar naam is Cocy.nu zit ik met een paar vragen. afgelopen zaterdag hebben we cocy voor het eerst gezien en waren eigenlijk  meteen verliefd op haar, ze zat alleen bij een dierenwinkel maar twee weken voordien zaten ze nog met z'n vijfjes.maandag hebben we haar opgehaald.haar huisje stond al helemaal klaar bij ons thuis.Als eerste wilde ze niet uit haar doosje...heel begrijpelijk ze was helemaal overspannen door het vangen...eenmaal met iets hulp kwam ze te voorschijn.springt ze in de tralies en blijft daar enkele uren hangen om vervolgens enkele schreeuwtjes te geven en daarna in een hoekje op de stok te gaan zitten.als we na een aantal uren bij haar kwamen kijken draaide ze haar koppie weg of deed de oogjes dicht. de volgende dag kwam ze in het begin niet van haar plekje en begon ze langzaam was losser te komen zo af en toe liet ze zich horen door een sterk gesnerp eindelijk in de middag begon ze te eten en te drinken.Maar nu de derde dag is ze volgens mij helemaal los gekomen maar ze snerpt de gehele dag door...is dit aandacht vragen?moeten we haar nu wel of  geen aandacht geven als ze zo snerpt..ik weet niet hoe je het anders moet noemen.Het is ons eerste valkje we zijn verliefd op haar ik heb al veel gelezen over valkjes maar nu ik Cocy eenmaal heb weet ik niet wat ik precies moet doen..wie heeft raad voor ons.....veel liefs Gerdy

Riny

Hallo Gerdy
Als Cocy zo snerpt zoals jij het noemt zou ik haar weinig aandacht geven.
Je vraagt je misschien af waarom ik dat zeg.
Welnu als jij er iedere keer dan naar toe gaat beloon je eigenlijk ''slecht''gedrag.
Je loopt dan de kans dat ze dat gaat zien van ,als ik dat doe dan komen ze.
Als mensen bij mij een valkje kopen adviseer ik ze meestal om ze alleen aandacht te geven in de kooi als ze mooi rustig zijn.
Cocy zal heus haar soortgenootjes missen,en heeft ook nog wat tijd nodig om te wennen.
Op onderstaande link staat een stappenplan beschreven voor tam maken.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
En als je vragen hebt willen we je graag helpen.
Groetjes Riny :D

Bianca

Hoi Gerdy

Gefeliciteerd met je nieuwe vriend(innet)je :D
Ik zou ook het gedrag negeren.
Als je haar op dat moment aandacht geeft en je blijft dat elke keer zo doen dan associeerd zij dit met aandacht, :-X en als ze dat eenmaal weet blijft ze dit telkens net zo lang doen totdat ze die aandacht krijgt.
Heel veel succes, heb veel geduld en dan komt het helemaal goed! ;)

Groetjes Bianca
ps: misscien is het een idee om, als Cocy tam is, er een vriendje voor haar bij te zoeken zodat ze toch een soortgenootje heeft.
Altijd gezelliger saampies!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Arno

Hoi
Vraagje hoe oud is Cocy nu ?
Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Gerdy

Cocy is nu 12 weken ongeveer. vanmiddag heb ik haar met een plantensproeier besproeit  een gekleurd speeltje in de kooi erbij gehangen en een zaadstokje en ik moet zeggen na ongeveer een half uur is ze opgehouden met schreeuwen af en toe kwam er zeg maar een lief geluidje uit en na twee uur hebben we haar helemaal niet meer gehoord.
gr Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Je zult zien dat het steeds beter gaat.
Cocy moet ook wennen aan de omgeving en aan jullie.
Langzamerhand zul je merken dat ze jullie steeds meer vertrouwen schenkt.

Arno

Hoi
Cocy is dus 12 weken
Nu zou het kunnen dat hij bij de vorige eigenaar nog gevoerd werd door zijn/haar ouders.
Het bedelen om voer dat is soms erg vervelend om te horen,
maar als Cocy lekker eet en zijn draai heeft gevonden  zal hij er snel mee ophouden hoor.
Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Riny

Hoy Arno
Cocy komt uit een dierenwinkel,en zat daar helemaal alleen