5 mei 2025, 22:01:21

WAUW!

Gestart door Roosje, 17 januari 2006, 21:18:48

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Marilyn,

Ik kan er nog 6 bijkopen dit jaar, en dat gaat ook vast wel gebeuren ;D
Tot nu toe is dit mn lijstje: Geparelde lutino, bonte cinnamon witmasker, albino, lutino, bont cinnamon en een Witmasker cinnamon gepareld.

Eerst de voliere nog afbouwen en dan op jacht naar deze mutaties ;D

Groetjes Rob

marilyn

hoikes rob

ik ben nu al op zoek maar ik vrees dat ik die mutatie's die ik wil ook nog in een tamme versie wil en niet te oud dus ik zoek, zoek, zoek maar vind niets  :-\

groetjes marilyn

Rianne

Sorry sorry sorry, ik haalde 2 dingen door elkaar ;D Blijven de parels, is het idd een pop, en gaan ze weg, is het een man ;D

Ik heb nog 1 valkje op m'n verlanglijst en dat is een geparelde lutino geelwang. En die hoop ik dit jaar zelf te kweken. :)

Tjerk

Hey,

maar als ik nu ook gewoon kijk lijkt het net of die parels aan het vervagen zijn. Ook mijn moeder zij dat zij dacht dat het zo was. En ook op de foto ziet het er zo uit vindt ik. Kan iemand hier wat over zeggen.

Groeten Tjerk

Inger m

Hoi,
De parels kunnen niet 'vervagen'. De veer zelf kan immers niet van kleur of tekening veranderen.
De verandering vindt plaats door het vervangen van de veren. Bij een man zie je dat bij uitval van een geparelde veer dat deze wordt vervangen door een grijze veer. Hierdoor wordt het aantal parels steeds minder. Op de foto zou ik denken aan een man.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tjerk

Hey,

dus jij verwacht dat dit een man is. Bedankt, hier dacht ik zelf ook aan, maar wou toch in zekere zin een bevestiging hebbenn.

Groeten Tjerk

♪ Marlies

Hoi Tjerk,

Je zou inderdaad denken dat het een man is. Ik heb een foto van mjn cinnamon bont geparelde man op gezocht. Hij is nu toch al een jaar of vier en je ziet dat hij elk jaar minder parels krijgt en in plaats daarvan grijzer wordt op z'n rug.

Groetjes Marlies

Inger m

Citaat van: marlies op 23 januari 2006, 18:25:49
Hoi Tjerk,

Je zou inderdaad denken dat het een man is. Ik heb een foto van mjn cinnamon bont geparelde man op gezocht. Hij is nu toch al een jaar of vier en je ziet dat hij elk jaar minder parels krijgt en in plaats daarvan grijzer wordt op z'n rug.

Hoi,
Die heeft nog flink wat parels. Ik heb een witkop man en die was na een jaar alle parels kwijt. Echter het verschil tussen een gewone witkop en een geparelde witkop is nog wel te zien. De veren van de (ex)-geparelde witkop zijn nog wat grijs-wit vlekkerig.

gr Inger
Groetjes Marlies
problem.

Tjerk

Hey,

maar jullie gaan er dus ook vanuit dat het een man is.

groeten Tjerk

Bianca

Ik heb zo mijn twijfels.
Het kan net zo makkelijk een pop zijn.
Niet iedere geparelde pop is compleet gepareld, zoals idd te zien bij de cinnamon bonte, maar ook niet bij witmasker.
En hoeft ze ook niet radicaal te verliezenb als het een man is.
Het is zelfs zo bij één van mijn mannen (witmasker bont gepareld) van bijna 2 nog steeds duidelijke pareltjes te zien zijn. (niet veel maar toch)
het schijnt zo te zijn dat bonte witmaskers de eigenschap hebben iets langer hun parels te houden.
Waarom weet ik niet maar het, dit heb ik begrepen van een bekende.

Ik zou er dus nog niet zo zeker van zijn dat het een ventje is.
Even afwachten en het gedrag goed observeren ;)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tjerk

Hey,

maar wij hebben zelf ook een Bont Geparelde man zitten waarbij de parels er nu netzo uitzien, net alsof ze heel langzaam maar cker verdwijnen.

Groeten Tjerk

Inger m

Hoi Tjerk,
Wacht rustig af. Het beste vergelijkingsmateriaal heb je pas als je de vogel langer kunt volgen en niet van een momentopname. Op de foto denk ik in eerste instantie aan een man, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je een foto hebt (via vorige eigenaar) van de vogel veel jonger kun je al meer zeggen. De komende maanden zal het gedrag en uiterlijk van de vogel meer duidelijkheid gaan geven.

gr Inger
problem.

Tjerk

Hey,

dat is ook wel weer zo ja, ik denk dat ik maar gewoon zal moeten afwachten. dat is het best denk ik.

groeten Tjerk

♪ Marlies

Hoi Tjerk,
Als je echt graag wil weten of het wel een man is kun je ook nog altijd veertjes opsturen naar Gendika. Voor € 22,50 weet je het zeker.

Groetjes Marlies

Ludo

Ik heb er zelf ook zo'n reeks zitten, die ben ik aan het kruisen met mijn primroses om "witte primroses" te krijgen (de bedoeling is de mutatie stabiel te krijgen om uit zo'n koppel terug jongen te krijgen die er identiek uitzien)
dergelijke vogels worden ook wel "bonte albino's" genoemd.
Ik heb er lang moeten naar zoeken.

groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk