23 april 2024, 11:02:09

Goofy 2 jaar oud

Gestart door Shirly, 16 januari 2006, 22:42:54

« vorige - volgende »

Shirly

Hallo,

Ik weet dat velen van jullie zullen zeggen die is niet meer tam te krijgen, maar aangezien ik het zeker nog lang niet opgegeven heb wil ik het volgende proberen. Dit deden we nl ook met nieuwe jonge parkieten uit de dierenwinkel en die werden daar wel tam van.

wat ik wil proberen is het volgende:

Hem met een doek pakken en dat lukt aardig makkelijk hij laat het redelijk makkelijk toe.
En dan met doek en al op mijn borst leggen en op de bank gaan zitten. Vervolgens zijn koppie en nekkie kriebelen en dan weer los laten na een paar minuten. Ik heb het vandaag een paar keer gedaan en ik moet zeggen hij is er niet wilder van geworden (tammer ook nog niet echt hoor) maar wat mij opviel is dat hij op een gegeven moment zich liet kriebelen en dat volgens mij best lekker vond en toe opeens weer bedacht van o ja ik moest nog bijten. En dat als ik hem weer even kriebelde dat hij dan weer wat rustig werd voor een tiental seconden.

Is dit wel een redelijke methode of verknal ik mijn valkje hier helemaal mee?

marianca.

Hallo Shirly,


Ik vind jou een schat van een meisje met haar hart voor dieren op de goede plaats en ik wil je echt niet aanvallen :-*..maar,deze methode van tam maken vind ik zielig.Goofy word zo gedwongen om te blijven zitten en hij kan geen kant op.Jij schrijft dat hij ffkes zich laat kroelen en dan ineens bijt en je denkt dat hij er dan toch ffkes van geniet maar eerlijk gezegd denk ik dat hij heel bang is :(.
Ik persoonlijk zou hem de tijd geven en veel met de andere 2 kroelen en wel dicht bij goofy zodat hij bij je kan komen en de 2 valkjes als hij dat wilt.

Weet je,ik heb een hele grote voliere binnen en de valkjes zijn niet tam..op 2 die redelijk tam zijn.Als ik de voliere inga en ga er zitten dan komt Luka sowieso om te kroelen maar de andere worden met de dag nieuwsgieriger en dat resulteert erin dat ze nu op mij andere aan de vingers knabbelen..leuk toch.Ik dwing ze niet maar laat het aan hun over...

Niks boos bedoelt Shirly..ik vind je een schat,echt waar,en hoop dat je hier alleen het positieve in leest :-*

liefs
marianca

Shirly

Hoi Marianca,

Tuurlijk lees ik het positief.
Ik snap helemaal wat je bedoelt en ben het er ook mee eens.
Daarom zall ik het ook niet nog een keer proberen op die manier.

Thanx

Gerda

Citaat van: marianca. op 17 januari 2006, 14:22:33
Hallo Shirly,


Ik vind jou een schat van een meisje met haar hart voor dieren op de goede plaats en ik wil je echt niet aanvallen :-*..maar,deze methode van tam maken vind ik zielig.Goofy word zo gedwongen om te blijven zitten en hij kan geen kant op.Jij schrijft dat hij ffkes zich laat kroelen en dan ineens bijt en je denkt dat hij er dan toch ffkes van geniet maar eerlijk gezegd denk ik dat hij heel bang is :(.
Ik persoonlijk zou hem de tijd geven en veel met de andere 2 kroelen en wel dicht bij goofy zodat hij bij je kan komen en de 2 valkjes als hij dat wilt.

Weet je,ik heb een hele grote voliere binnen en de valkjes zijn niet tam..op 2 die redelijk tam zijn.Als ik de voliere inga en ga er zitten dan komt Luka sowieso om te kroelen maar de andere worden met de dag nieuwsgieriger en dat resulteert erin dat ze nu op mij andere aan de vingers knabbelen..leuk toch.Ik dwing ze niet maar laat het aan hun over...

Niks boos bedoelt Shirly..ik vind je een schat,echt waar,en hoop dat je hier alleen het positieve in leest :-*

liefs
marianca


Wauw hier moet ik even op reageren!!!

Wat een goede manier van positieve kritiek geven!!!
Daar kan bijna iedereen nog wat van leren!!!!

En Shirley. Veel succes met Goofy. Ik heb ook een wat ouder valkje tam gekregen tot op zekere hoogte. Lees maar bij http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7603.msg97264.html#msg97264

Groetjes, Gerda

Christine

Idd Gerda ik sluit me bij jou aan!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

pim

Hallo shirly,
Ik heb twee valkparkieten waarvan 1 heel tam is en de ander nog goed bang is.
Eers heb ik geprobeerd om hem te dwingen op mijn hand tekomen. Maar daar moest ik van terug komen. Dat maakte hem alleen nog banger. Nu geef ik de parkiet die tam is meer aandacht doormiddel van kroelen in het bij zijn van hem.
Dan zie je hem kijken van dat wil ik ook! Zins dien komt hij steeds dichter bij. Gisteren zat hij plots op mijn hoofd.
Gewoon gedult hebben

marianca.

Hallo gerda,

Bedankt voor je compliment :-*


Ik wil altijd voorzichtig zijn met kritiek en altijd hopend dat degene het Positief ziet.Het gaat dan ook uiteindelijk om goede raad te geven en het goed bedoelde voor het baasje en valkparkietje ;)

lieve groetjes
marianca