25 april 2024, 21:50:14

kortwieken??

Gestart door kimmetje, 19 januari 2006, 19:54:16

« vorige - volgende »

kimmetje

Hallo..

Ik heb een valkje gekregen voor mijn verjaardag zaterdag de 14e ..
Nu donderdag is hij al aardig tam.. hij eet van mijn hand en hij komt op mijn hand zitten ..
over een weekje ongeveer wil ik hem er voo rhet eerst uitlaten.
maar wij hebben geen gordijnen voor het raam hangen?
Is het slim om mijn valkje te laten kortwieken?
zodat hij minder snel tegen het raam aan zal vliegen?
en is dit wel goed voor die beestjes?
en wordt hij daar niet schuw van omdat hij nou al veel bij ons doet en als hij dan door iemand wordt gekortwiekt kan dit geen kwaad?

groetjes kim

Riny

Hallo Kim
Hebben jullie ook geen rolgordijnen of iets anders voor de zon tegen te houden?
Groetjes Riny :D

Ineke

Heb ook voor een raam geen gordijnen hangen en daar heb ik met tape een grote ster op het raam geplakt. Kan er nu geen foto van maken.

Riny

Hoy Kim
Je kunt ook stickers of zoiets op het raam plakken.
Anders denken ze dat ze zo door de ruit naar buiten kunnen vliegen.
Zo hebben al veel valkjes de nek gebroken.
Groetjes Riny :D

Sanna

Hoi Kim,

Als Puncky nou al lekker op je hand zit enzo lijkt het mij onnodig om hem te kortwieken hoor. Als je de luiken dichtdoet aan de ene kant is dat prima, dan ziet hij dat hij  daar niet verder kan. En wat je aan de andere kant bijvoorbeeld kunt doen, is uit plastic zakken vogeltjes knippen en die met een plakbandje hier en daar op het raam plakken. Dat heb ik hier ook gedaan na m'n verhuizing, toen de gordijnen nog niet hingen. Dan kan Nicky rustig de afmetingen van de kamer leren kennen. Hoe jong is Nicky? Zeker als hij nog erg jong is zal hij wel voorzichtig vliegen. Meestal vliegen ze tegen het raam als ze ineens schrikken of heel erg bang zijn.

Succes!

Groetjes, Sanna