25 april 2024, 08:53:53

ben ik te ongeduldig?

Gestart door JoTe, 9 januari 2006, 01:54:08

« vorige - volgende »

JoTe

Hallo allemaal,

Ik heb me valkparkietje nu al 2 en halve week. Ik heb een hele grote kooi voor hem gekocht en is nu wat minder gestrest dan de 1e paar dagen. En ze begint nu ook al van die mineralenblokje te eten en die sepia.
Ik probeer de stappen plan om haar tam te maken te volgen maar het wil maar niet echt lukken. Zo wie zo lukt het niet met trostgierst want dat wilt zij echt niet. Ik doe veel me hand in de kooi, en soms is hij er niet bang voor maar soms ook weer wel. En sindskort maakt ze dan van die bijtbewegingen. Ze heeft wel al 4x 3 a 4 pikjes uit me hand gegeten. Dat was dan gewoon zaad.
Maar heel vaak is ze dan weer bang en dan loopt ze weg en klimt ze naar een andere plek.

Gaat het nog wel goed? Doe ik het wel goed? Of ben ik nu gewoon wat ongeduldig?

Groetjes,

JayT

Rianne

Hoi,

soms moet je de ene stap van het plan wat langer volhouden als de andere. Volgens mij doe je het hardstikke goed, ze eet al bijna uit je hand. Houd anders de trosgierst helemaal aan het einde vast, zodat er veel afstand zit tussen jou en je valkje. Of is ze bang van trosgierst? Leg dan een klein stukje in het voerbakje of hang het op, zodat ze eerst kan ontdekken hoe lekker het is! :)

JoTe

haha ik ben gewoon veels te ongeduldig! ha ;D
Ze heeft vanmorgen heel lang uit me hand gegeten hahaha IK BEN ZO BLIJ! hahah
Het was wel grappig was ze vertrouwde het nog niet helemaal zo, want khad natuurlijk nog niks gegeten en me maag ging knorren. Nou, van elke knor kwam haar kopje omhoog en keek ze echt zo van: wat was dat?! hahaha
maar ja geduld is dus een schone zaak...
het komt wel goed met mij en candy :p 8)

groetjes!

Riny

Hallo Jay
Jij bent heel goed bezig maar ik denk dat je valkje heel bang is geworden voor handen.
Misschien hebben ze hem wel een keer erg hardhandig gevangen.
Dat duurt een hele tijd voor die dat vergeten is.
Praat maar veel tegen hem dan gaat die jou vertrouwen en komt de rest ook wel goed.
Groetjes Riny :D

Rianne

Geeft een goed gevoel he, als ze je beginnen te vertrouwen! :) Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

~Natas~

Hou Jay,

Ga zo door zou ik zeggen.
Je valkje moet jou vertrouwen, en dat kan alleen met heel veel geduld en vertrouwen.
Als ze nu al van je hand eet dan doe je het prima.
Als ze goed op je hand zit en ze vertrouwd je hand helemaal kan je haar proberen om haar uit de kooi te halen.
Maar dit moet je alleen doen als je zelf 100% verzekerd ben en je valkje goed handtam is.
Veel plezier ermee

Natasja

JoTe

Hoi,

bedankt voor jullie reacties...
inderdaad, het is een kwestie van veel geduld. Ze begint me steeds meer te vertrouwen. Ze wordt steeds minder bang voor me hand. En al helemaal als er voedsel op me hand ligt.
Als ik nu voe in me hand doe dan blijft ze er nu gewoon van eten. En vandaag heeft ze zelfs 1 poot erop gelegd.
Het lijkt erop dat ze lekkerder in de omgeving zit, ze eet nu zelfs ook trostgierst en begit eindelijk met de speeltjes te spelen.

Dus nog even wachten en voor ik het weet is ze zo tam als het maar kan ghehe

spikey

Goed zo! Het is inderdaad een kwestie van veel geduld zoals iedereen al heeft gezegd.

Je moet eens afwachten hoe tam 'ie over een  maandje is als je er zo mee doorgaat!

http://www.valkparkietclub.tk/