28 maart 2024, 12:31:30

Arme Coco

Gestart door Kolkkie, 14 januari 2006, 10:54:54

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik moet Coco 0,2 ml Synulox geven, dat 2 keer per dag.
Ondanks dat hij tam is, is het een hele toer/marteling om maar een paar druppels Synulox naar binnen te krijgen.
We hebben net Chinees gegeten en hij wilde erg graag wat rijst hebben.
Dat heb ik hem maar gegeven en hij at het met smaak op.
Momenteel zit hij weer te slapen, wat hij bijna nog de hele dag heeft gedaan, op die oplevingen na.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ankie

Hoi Mariska

Wat vreselijk zielig voor Coco  :-[.
Jij zal je ook wel rotgeschrokken zijn !! Moet er niet aan denken ! Goed dat je gelijk naar Feld bent gegaan !
Gelukkig dat Coco wel drink en wat eet !
Ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat !!

Sterkte en de groeten van Ankie

Kolkkie

Hallo allemaal,

Met Coco lijkt het allemaal wat beter te gaan.
Hij staat nu bij mij op de slaapkamer zodat ik hem lekker in de gaten kan houden.
Vanmorgen was hij om 9 uur al aan het fluiten en met zijn snavel tegen de tralies aan het tikken.
Hij is nog niet helemaal op sterkte, maar er zit wel verbetering in.

Het is wel goed te zien dat hij een klap heeft gehad.
In zijn snavel was nog weinig kleur te bespeuren, maar vanmorgen zat er ietsje kleur in.
Maar gelukkig gaat het de goede kant op.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Roosje

Oh wat fijn! Gelukkig maar!

Riny

Hoy Mariska
Fijn dat het nu weer beter gaat met Coco.
Wanneer moet je weer met hem terug naar Feld.
Groetjes Riny :-*

Kolkkie

Hoi Riny,

Dr. Feld zei dat ik volgende week vrijdag of zaterdag moest komen.
Ik zal proberen om de afspraak op vrijdag te maken omdat mijn vader en broertje dat weekend naar Zeeland gaan.
Ik zal morgen wel even bellen voor een afspraak.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi allemaal,

Gisteren was Coco beneden zodat ik hem even goed in de gaten kon houden.
Coco was gisteren in een megakroelbui want hij wilde aldoor maar gekroeld worden.
Mijn vader is toen met Coco op de bank gaan zitten om hem te kroelen, want als hij zo in de kooi zat kreeg mijn vader stijve armen ;D.

Ik heb toen een foto gemaakt, alleen mijn vader zit met zijn vinger wel erg voor zijn koppie.

Hier is het bloed ook goed te zien, maar het meeste bloed bevind zich onder die tape en vleugel.



Groetjes,

Mariska



Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

aad

ha mariska

Tis wat he he met die Valkjes  ;)
Maar zo te zien en te lezen komt het vast goed ... en zeker met dat gekroel van je vader ;)

groetjes Aad  en en knuf van die fanatiekeling  :-*

ps net gemaakt van Lucky.. ja die zoekt nu mij op  8)

Petra en Cheeky

Dat maakt altijd dat het er heel heftig uitziet, he Maris, zo'n bebloede vleugel! Maar gelukkig gaat het al wat beter met Coco en we weten al hoe Feld de leukoplast eraf gaat halen he, na de laatste valkparkietenmeeting in Avifauna!  ;) ;D Gewoon RATS....  :o :o :o Er gaan dan alleen wat kleine veertjes mee, net als bij ons bij de pleister wat haartjes...!  ;)

Sterkte verder!

Liefs,
Peet

Kolkkie

Hoi Petra,

Als ik die tape zo zie, denk ik dat er weinig veer meer overblijft.
Ik heb gisteren wel een klein strookje leukoplast erbij op geplakt, want de einden van beide stroken bevind zich op de vleugel.
Coco had hier al gretig gebruikk van gemaakt ;).
Het strookje dat ik erop heb geplakt overlapt het uiteinde van een strookje en eindigd op een moeilijke plaats, zodat Coco er bijna niet bij kan komen.
Tot nu nog toe valt het met het peuteren nog wel mee, al moet ik het denk ik wel even afkloppen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hey Aad,

Wat een grote snavel heeft Lucky zeg :o.

Als je dus nagaat dat ik COco ook aan het kroelen ben, naast al het kroelwerk van mijn vader haha.

Coco is nu een enorm verwent nest ;D.

Geef je fanatiekeling ook maar een lekkere knuffel namens mij, als het natuurlijk lukt ::).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Roosje

Ik zag die foto en dacht...Wat is er met Mariska gebeurd :o

Maar het is je vader ::) :P

marilyn

hoikes mariska

als je toch coco aan het kroelen bent geef haar dan maar een lekker kroeltje van mij dat verdient ze wel na alle doorstane emotie's  ;)

groetjes marilyn

Andrea

Hoi Mariska,

Ik wist wel dat het op zich allemaal meeviel met Coco uiteindelijk, maar toen ik hem gister zag, zo onder in de kooi te dummelen, met al die leukoplast en die bebloede vleugel, schok ik toch wel. Gelukkig maar dat het er erger uitziet dan het is. Hij is gelukkig al weer een beetje zichzelf. Goed verwennen en vertroetelen en hij is er zo weer bovenop.
Ik ben ook wel benieuwd als Dr. Feld die leukeplast er af trekt, wat er nog van coco's verenkleed over blijft. Schijnbaar valt het dan wel mee, anders hadden ze wel een andere methode ::)

Groetjes,
Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hallo allemaal,

Met Coco lijkt het steeds beter te gaan.

Inmiddels heb ik een zitstok in de kooi gehangen, op zo'n 15 cm van de bodem.
Daar zit hij dan op.
Hij is wel snel uit balenas als hij probeerd om uit te rekken of te krabben want dat lukt dus niet.
Een verdere update komt morgen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006