16 april 2024, 16:44:34

Isa

Gestart door Tjerk, 13 januari 2006, 20:34:19

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

11-01-2006 is onze Cinnamon valk Isa gestorven. 2 dagen voordat hij heenging was hij nog helemaal topfit, maar een dag later was deze helemaal zwakjes. Ik heb hem toen onder een warmte lamp gelegd, omdat hij in de buitenvolière op de grond lag. Isa was een van mijn favoriete valkparkieten. Ik had hem ongeveer 7 á 8 jaar geleden op de vogelmarkt gekocht. In de tijd dat hij hier heeft gezeten heeft hij nooit gefloten of een ander geluid gemaakt. Nooit heeft hij ook maar een woord bij ons gezegd. Toch was die mijn topper. Ondanks dat het al een oude valk was heeft hij vorig zomer 2 jongen opgevoed die niet eens van hem waren. Ik zal dit even uitleggen. Afgelopen lente kregen wij een nieuwe Lutino Geparelde pop. Deze pop vormde al snel een koppel met een Wildkleur Bonte man. Zij hadden na een tijdje ook eieren liggen. Maar na een paar dagen stierf dat mannetje en was de pop alleen. Toch heeft deze de eieren uitgebroed en de jongen een tijdje gevoerd. Totdat deze uit het blok kwamen, toen ging het fout. De pop stopte met voeren. De jongen hadden toen al een paar dagen geen eten meer gehad, totdat Isa ze ineens besloot te voeren. Eigenlijk was hij te goed voor de jongen, want zelfs toen zij al weken zelfstandig konden eten bleven ze bij hem schooien en hij bleef eten geven. Maar toen dat geschooi endelijk over was, gebeurde iets wat ik heel mooi vond, (de jongen die wij houden blijven gewoon in de volière) ik dacht dat de jongen na het opvoeden gewoon weer bij hem weggingen, maar nee zelfs na een paar maanden bleven de jongen bij hem. Altijd zaten ze aan zijn zijde. Ik denk dat we dan ook wel meer dan zeker mogen zeggen dat hij toch nog wat moois heeft gegeven ook al heeft hij zelf bij ons nooit gebroedt. Als hij toen die beslissing niet genomen had weet ik niet wat er met die jongen gebeurt zou zijn. Tot de dag dat hij bij ons weg ging hebben de jongen altijd aan zijn zijde gezeten en weken hier ook nauwlijks vanaf. Hij is gestorven op 11-01-06 en zal in gedachten altijd bij ons blijven (ook bij zijn "zoons"). Ook blijkt hieruit dat dit toch zeker hele sociale wezens zijn.


Links is een van de jongen.
Beneden is de Lutino Geparelde pop.
Rechts is Isa.

Tjerk Voortman

Bianca

Mooi levensverhaal!
sterkte!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

isje

hey,
het was een heel lief beest.
ik leef met je mee.
Mijn oude valkparkiet is ook gestorven zijn naam was Pietje Pino.
veel sterkte

Saar

sterkte :)
groetjes saar

es

Sterkte
gr.Esther

valkje-jacco

Sterkte, wel goed dat Isa voor de jongen gezorgd heeft :)

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hallo Tjerk
Ik vond het een heel mooi verhaal.
En erg lief geschreven.
Groetjes   Riny :D