21 mei 2025, 13:59:13

ralfette bijft constant krijsen

Gestart door isje, 18 januari 2006, 22:31:32

« vorige - volgende »

isje

hey  :)
bij mij is Ralfette altijd lief en rustig maar als ik ben gaan werken en wanneer enkel mijn vriend thuis is krijst ze constant.
Waardoor zou dit kunnen komen?
Ik ben nog maar een maand verhuist en woon nu samen.
Vroeger krijste ze nooit. Moet ze de omgeving nog gewoon worden of mijn partner?
wat zou ik kunnen doen om ralfette terug gelukkig te maken?
bedankt op voorhand voor jullie advies.

Karin

Jij bent de "partner" van Ralfette. Vandaar dat ze schreeuwt als je niet thuis bent. Waarschijnlijk deed ze dat hiervoor ook al, maar heb je dat niet gemerkt. Neem er een vriendje bij voor hem / haar. Dan kan je valkje die meer als partner zien en zal minder gaan schreeuwen. Ze zal net zo tam blijven als nu, alleen minder veeleisend  ;D En je zal haar dolgelukkig maken. Valkjes horen eigenlijk niet alleen te zitten, het zijn echte groepsvogels en moeten minimaal met zijn tweetjes gehouden worden om ze echt gelukkig te krijgen. Ik weet niet hoe oud ze is ? Des te jonger ze is, des te sneller ze wend aan een vriendje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkje-jacco

Hoi,

Mijn Jacco vertoont dit gedrag ook heel erg, ik hoef maar naar boven te gaan en hij begint al te schreeuwen, daarom ga ik er ok eentje bij halen want het schijnt echt te helpen :D !!

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

isje

hey,
bedankt voor jullie reacties. ;)
Ralfette is nu 2 jaar en 5 maanden oud. Ik ga begin volgende maand een valkparkiet bijkopen. Mag dit een valkparkiet van 5 maanden zijn of is dit te jong?
groetjes,
Is

Karin

Nee hoor, juist des te jonger des te beter.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves