5 mei 2025, 01:40:06

Karvan Cevitam

Gestart door Roosje, 10 januari 2006, 12:41:10

« vorige - volgende »

Roosje

Vandaag ga ik proberen of ik bij mijn valkjes pellets naar binnen krijg. Ik ging net naar de albert heijn om roosvicee te halen. Kwam met 2 volle tassen terug, geen roosvicee... ::)

Nu heb ik het gemengd met een scheutje karvan cevitam en wat water. Ik weet dat er veel suiker in zit, maar kan dit verder wel? Het is voor 1 of 2 keer, puur om het lekker voor ze te maken.

Er zit in per 100 ml siroop:
0,002 gr. natrium
9 mg vitamine B3
1 mg vitamine B6
50 mg vitamine C
5 mg vitamine E

En 74 koolhydraten waarvan 73 gram suikers... ::)

Wat vinden jullie, kan dit wel voor 1 of 2 keer?

Riny

Hoy Roosje
Ik denk niet dat er veel verschil zit in Karvan Cevitam en Roosvicee.
Ik ben nu bezig met pellets op een apart schaaltje aan te bieden in de voliere ,ze krijgen even goed zaad.
Er wordt goed van gegeten ,zo duurt het misschien wel langer maar ik heb de tijd.
Groetjes Riny :D

Roosje

Ja ik hang het nu op zonder zaad, dan gaan ze er in ieder geval naar kijken. Die vreetzakken bij mij duiken anders meteen op het zaad. Maar wordt het niet gegeten, zet ik er vanavond ook gewoon weer zaad bij hoor. Ze moeten wel wat binnenkrijgen. Punky schudde al met zijn kopje toen hij eraan rook. Dat belooft wat... ::)

TessaTwello

Ik lees hier heel veel over pellets. Maar wat is dat ???

Roosje

Gebruik even de zoekfunctie op het forum, dan vind je vast genoeg :)

Skye

Roosvicee heeft dezelfde voedingswaarde als Karvancevitam.

Roosje

Ja grappig, dat wist ik niet. Ik dacht dat roosvicee gezonder was om de een of andere reden. Kan ik gewoon rustig doorgaan met karvan cevitam drinken haha :P

Rianne

Goed dat ik dat nu ook weet :)

Skye

Ik denk dat de meeste mensen denken dat Roosvicee gezonder is hoor. Dat merk je ook op consultatiebureaus. Ik denk dat dat komt omdat we bijna allemaal zijn opgegroeid met "gezonde Roosvicee"! ;)

Roosje

Kirsten

haha ja en ongezonde karvan cevitam ;)
Tegenwoordig zeggen ze dat het uit 60% fruit bestaat en volgens mij zijn er ook een hoop suikers uit de vruchten, dus valt het al met al wel mee :) en is het volgens mij ook vergelijkbaar met roosvicee

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Roosje

Ik neem nog een lekker groot glas ;D

carco

Betr dan die vieze roosvicee. Niemand lust het hier.
En karavitan:mjammie
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!