hoe en wanneer kan in dit geval nu beste de kooi schoonmaken???

Gestart door emca, 10 januari 2006, 09:24:11

« vorige - volgende »

emca

hallo allemaal,

we hebben een klein vraagje  ???

Onze emca heeft het weekend j.l twee eitjes gelegt onder in d ??? bak van de vogel kooi, niet in een broedblok of nestje, broedbak hadden we nog niet omdat we niet gerekend hadden dat  emca nu al eitjes zou leggen van het weekend.
de kooi was woensdag schoongemaakt om dat de korrels die wij gebruiken een week in de kooi kan blijven liggen, maar nu moet dus morgen weer de kooi schoongemaakt worden maar hoe kunnen we dat nu beste oplossen met emca en haar eitjes. wij zijn namelijk bang als we de eitjes er uit hallen de kooi schoonmaken en de eitsjes op de zelfde plek terug leggen dat ze dan niet meer gaat broeden en in het neste wat we hebben hangen ook niet althans dat lijk ons geen goed plan om te doen.  we hopen dat er mensen zijn die het zelfde hebben ervaren als wij die ons hier tips in kan geven en of er nogverder mensen zijn die tips of adviesen hebben zijn ook van harte welkom.

iedereen alvast bedankt voor het advies en tips,

groetjes emca
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Christine

Als je straks op msn zit praten we er ff over!! Ik wil graag nog tips van andere mensen horen! Maar als ze in het nestblok is maak ik het wel schoon en dan op dezelfde plaats leggen, Fien ging er daarna altijd direct opzitten maar ik weet niet echt hoe het gaan als men het op de bodem van de kooi doet!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Hoi

Mijn koppel heeft een nestje op de bodem uitgebroed en ik heb toen de kooi een paar weken niet schoongemaakt. Het was niet zo schoon meer maar oké. Ik wilde ze liever niet storen toen.
Kwaad kan het volgens mij niet echt hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




emca

hoi carco,

we hebben vandaag voor de birs een broedkastje gehaald hellaas deeden ze er niets mee toen de eitjes er in werden gelegt, dus nu hebben we het weer op presiec de zelfde plek de eitjes terug gelegd waar ze uit gebroed zijn gelukkig is ze weer de helle avond weer op de eitjes gaan zitten de blok hebben we hoog in de kooi gehangen in de hoop dat het toch nog goed komt, nu is het alleen nog afwachten of de eitjes bevrucht zijn en of ze doen de an op in de bodem van de bak uit gebroed worden, toen de eitjes in de broedkasjte laten hebben we gauw vandag de koi schoon gemaakt volgende week zien we maar weer.

groetjes carlijn
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni