4 mei 2025, 03:51:33

Bonte Cinnamon Witmasker

Gestart door Rob S, 9 januari 2006, 22:14:19

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Heeft een Bonte Cinnamon Witmasker ook rode ogen? Ik dacht altijd dat alleen lutino's, albino's en fallow valkparkieten rode ogen hadden. Ik zag net een foto op marktplaats met een Bonte Cinnamon Witmasker die rode ogen had, vandaar deze vraag.

Groeten Rob

Rob S

Karin

De ogen zelf zijn als je ze kijkt zwartachtig, alleen met een bepaalde lichtval en vaak bij foto's zijn ze rood. Dit klopt dus bij deze valk.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

hijs wel erg mooi in elk geval  ;D Maar gewoon zwarte ogen hoor.

Groetjes Jaimy

Bianca

OKe om wat verwarring te schoppen maak ik het ietsjes moeilijker.
Als een cinnamon geboren wordt en op het moment dat ie zijn ogen open doet na een x aantal dagen, heeft deze wel aanzienlijk rodere ogen als een gewone wildkleur bijvoorbeeld.
Dit trekt langzaam weg maar en wordt dan zo goed als normaal donker.
Ik vindt het een beauty!
Heb er zelf ook twee van :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ook bij volwassen cinnamon bonte witmaskers zie je bij een bepaalde lichtinval nog duidelijk rood Bianca. Wel heel donkerrood, maar het blijft rood  ;D Ik zie het vaak terugkomen op foto's van Mellody en Madelief ( beide cinnamon bonte witmasker ) en als ik in hun oogjes kijk is de pupil wijnrood.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, vergeett ik te zeggen, ik heb me bij de jongen van Dazzle en Chico vorige ronde lelijk vergist  ;D Ik dacht toch echt rode pupillen te zien en ik blij, cinnamon, dus pop ! Zijn er een gewone parel en bonte parel geworden, beide mannen uiteindelijk  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rob S

Hoi allemaal,

Dus toch gewoon een Bonte Cinnamon Witmasker. Deze staat te koop in Raalte, Overijssel samen met een albino man, onverwant. Ik had wel interesse, maar van mijn ouders mocht ik ze niet kopen. De prijs was te hoog, deze 2 samen kosten 80 euro. Jammer want het was maar een kleine afstand voor mij. Ongeveer 15 km. En een schitterend koppel misgelopen.

Groeten Rob

Karin

Ik vind het niet duur hoor, en als ze jongen krijgen heb je de kosten er zo uit  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rob S

Hoi Karin,

Ja ik weet dat het niet duur is, maar mijn ouders vinden het veel te duur. En zelf heb ik op dit moment ook erg veel kosten, rijles uitgaan etc. Dus heb ik niet zomaar 80 euro over ;). Normaal betaal ik nieuwe valkparkieten van het geld dat ik overhoud, maar dat is op dit moment niet echt het geval ;).

Groeten Rob

Christine

Idd cinnamon bonte witmaskers hebben geen rode oogjes! Ik dacht dat ook in het begin toen ik Tosca haar oogjes zag maar als er echt goed opkijkt zijn het donkere oogjes en geen rode!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Hier nog een foto van haar, hier zie je haar oogje beter!

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hoi Christine,

Ja zo valt het goed te zien inderdaad. Ik vind het echt een hele mooie mutatie, ik zou dit koppeltje die te koop staat ook heel erg graag willen hebben, maarja mijn ouders vinden het te duur. Dus ik vrees ervoor dat het niet doorgaat, nu nog even met mijn vader gaan praten. Die vind vogels ook wel erg mooi (ben nu samen met hem een nieuwe voliere aan het bouwen ;D).

Maar Tosca is ook echt een heel mooi valkje, volgens mij lijkt hij/zij wel veel op het valkje uit de advertentie. Echt een schitterende vogel.

Groeten Rob

Christine

Tosca is een popje en vormt samen een koppeltje met Miko een cinnamon witmaskertje en ik krijg er de volgende jongen uit...

Ouders:
Vader    Witmasker Cinnamon split voor Bont {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
Moeder    Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Gepareld}
25.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon Lutino
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
25.0 % Witmasker Cinnamon Lutino split to Bont
25.0 % Witmasker Cinnamon Gepareld split to Bont

Dus ja ik krijg er dan terug witmasker bont cinnamon uit maar deze keer mannetjes! ::)

Karin

Jawel hoor, cinnamon bonte witmaskers hebben bij een bepaalde lichtinval wel degelijk rode oogjes, kijk maar :

Voor een duidelijker fotoformaat klik hier

Dit is Mellody, en degen hieronder is Madelief, mijn beide cinnamon bonte witmaskers :

Voor een duidelijker fotoformaat klik hier

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves