2 mei 2025, 12:55:17

Help! De kanarie doet heel vreemd.

Gestart door Mariska, 8 januari 2006, 20:37:09

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Maris,

Fijn dat je Feld even gebeld hebt, ik lees net je topic en vind het verdrietig voor je dat je dit er nu ook weer bij hebt.
Stomen is inderdaad erg goed,. niet superwarm, maar gewoon lekker. Kijk uit met de overgang weer naar de kamer.
Heb je een warmtelamp? Die zou ik er inderdaad ook even bij zetten, maar wel zo dat ie ook kan kiezen om ergens anders te gaan zitten.
en eeh misschien ui bij de kooi?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

ManjaV

Ja, frusterend he als je hem wilt helpen en het blijkt zo moeilijk te zijn...

Hoe is het nu met het kleine vogeltje? Ik hoop weer beter?
Ik lees het einde van de middag hoop ik, dan ben k weer terug van het werk!

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Wow Maris,

Heb jij weer!!

Ik hoop dat Speedy een beetje is opgeknapt na de stoombehandeling.

Maar ik heb het gevoel dat je voor jezelf ook al weet waar hetschip strandt.

Heel veel sterkte!!

En natuurlijk ook voor Mike beterschap met het buikje.

Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen, misschien slaap je nu nog wel.  8)

Liefs  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Skye

Mariska

Hoi Allemaal,

Het ging gisteren na het stomen weer beter met hem.
Hij ging lekker als een bolletje op zijn stok zitten slapen als altijd.
Vanmorgen toen ik opstond ging hij gelijk eten en toen badderen in zijn waterbak.
Ik heb hem toen zijn badje gegeven en dat vond hij heerlijk.
Als ik hem dan weer zo vrolijk zie doet dat me echt goed, maar aan de andere kant weet ik gewoon dat het van korte duur is. Elke keer knapt hij op en begint het weer.
Misschien moet ik hem maar preventief 1 of 2 keer in de week laten stomen in de badkamer.
Feld zei dat dat eigenlijk het enige is dat ik kan doen.
Ik ben er wel van geschrokken dat hij zei dat dat apathische gedrag door zuurstofgebrek komt en dat hij daardoor last van zijn hart en bloeddruk krijgt.
Ik vind het zo zielig.
Ik hem met hem niet zo'n band als met mijn valken, maar dat maakt het niet minder naar als ik hem zo zie.
Het is ook een levend wezen met gevoel en angst en als hij dan zo benauwd is vind ik dat verschrikkelijk.
Ik ga nu met dat regelmatig stomen kijken hoe het gaat en als het niet beter word lijkt het me voor hem beter om hem in te laten slapen. Want op deze manier is hij niet gelukkig.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hey Mariska,

Het lijkt me een erg goed idee om hem preventief stoomkuren te geven. Want zo te zien helpt het hem echt. En dan kan je nog lang van hem genieten.
Ik ben heel blij te horen dat alles weer veel beter gaat met hem. Want inderdaad, het is een levend wezen en je houdt van zo een beestje, en je wilt goed voor hem zorgen. En als je het dan mis ziet gaan, is het verschrikkelijk.
Maar ik ben blij dat het weer veel beter gaat en ik hoop echt dat dit zo aanhoudt!

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kirsten

Hoi Mariska,

Gelukkig goed bericht,. Ik zou inderdaad ook af en toe met hem stomen in de douche,
Met onze Coco doen we dat ook en gaat erg goed. Ze heeft af en toe ook nog wat last met ademhalen en stomen is hier een goede oplossing voor. (Coco is het valkje wat ik opgevangen heb, nadat ze een woonkamerbrand overleeft had)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Hoi Manja en Kirsten,

Ik blijf dat ook zeker met hem doen en dan op regelmatige basis. Hij ademt nu weer wat zwaar, maar is niet apathisch zoals gisteren. Daar werd ik echt bang van en terecht dus als je ziet wat Feld daarover zei.
Met de Baytrill ben ik maar weer gestopt :-\

Maar Kirsten,
Met Coco stoom je dus ook ;)
Fijn voor haar dat dat haar zo goed helpt.
Ik ben blij dat het zo goed gaat met dat lieve wijffie :D
Ze stond pas prachtig op de foto!
Ze heeft het echt getroffen met jullie.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

wim roskam

beste mariaska , mijn vader kweekte vroeger kanaries en als hij een zieke had en mediceinen niet snel genoeg hielpen , had hij zijn middeltje nog bessenjenever ,  hij mengde dit half om half met water , en gaf dit in zon klijn bakje dat je tussen de spijltjes klemt , en als hij er van gedronken had haalde hij het gelijk weer weg ,  dus 1 keer goed drinken , meestal knapte de vogel snel weer op , ik hoop dat het bij jou ook werkt , schaden doet dit niet  , vraag het anders even bij dr feld na , mijn vader deed het altijd zo , sucses mvg wim roskam .

Caroline

:o Misschien gaat ie er ook wel weer heel erg mooi van fluiten!!  ;D ;D ;D

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Wim,

Dank je wel voor die originele tip ;D
Ik vind het zeker de moeite waard om uit te gaan proberen ;)

En Caroline,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ;D ;)

Groetjes
Maris!!

Mariska

Ik snap nu gelijk waarom ik vroeger nooit ziek was ;D
Ergens in een ver verleden dronk ik weleens een hele fles achter elkaar leeg :o ::) ;D

Inger m

Hoi,
Is de kanarie evt ook gecheckt op parasieten, zoals gaapwormen of luchtpijpmijt?

Baytril is een AB dat veel toepassingen kent bij vogels. Afhankelijk van de ziekte wordt een bepaald AB voorgeschreven waar de betreffende bacterie gevoelig voor is. AB heeft als nadeel dat het ook de 'goede' bacterien kan doden, maar bij een zieke vogel met slechte weerstand (immers de vogel is ziek) kun je beter het juiste AB geven in juiste dosering.

Wat betreft bessenjenever heeft mogelijk de alcohol een opwekkend effect voor de vogels, maar zo zijn er honderden 'lapmiddeltjes' waaraan een dergelijk effect wordt toegeschreven. Daarom maak ik liever gebruik van een dierenarts.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Citaat van: Mariska op  8 januari 2006, 21:51:35
Ik heb er al vaker over gedacht of ik hem in moet laten slapen. Van de anderhalf jaar hier is hij al 14 maanden ziek.

Ik had nog niet het hele topic gelezen. Maar als de vogel al zolang kwakkelt en benauwd is, mag je een dergelijke keuze eigenlijk alleen voor de vogel maken en niet voor jezelf. Hoe moeilijk het ook is.

Ik ben zelf vrij 'hard' en als het niet meer goed kan komen dan behandel ik ook niet verder.

Ik lees dat de stoombehandeling lijkt te werken. Ik hoop dat dat wel van langere duur is. Is de kanarie al eens goed onderzocht de ziekteverwekker voor een gerichtere behandeling?

Ik wens je veel sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Hoi Maris,

mocht de bessenjenever voor de vogel niet helpen, dan lust ik het wel!

Gelukkig helpen de stoombehandelingen. Maar het is natuurlijk raar dat hij niet van de klachten af komt.