wat weet jij van de voeding van een valk?

Gestart door Lique, 4 juni 2003, 04:12:41

« vorige - volgende »

Lique

wat weet jij van de voeding van een valkparkiet?

Ellen

Ligt er eigenlijk aan hoe ik de vraag moet lezen.

Ik weet welk voer ik moet geven maar wat elk
zaadje nu inhoud......?

Mineralen?..................oke! Maar welke dan?
Snap je wat "ik" bedoel?

Gr. Ellen. ( ik heb maar ingevuld " voldoende")

Kolkkie

Heb sinds gisteren een boekje over voeding voor papagaaiachtigen, dus ik wordt eens expert.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Woehahahahaha.................sinds gisteren?

En hoelang heb jij al valkparkieten?  :D  :D
Jij bent een goeie voor die andere poll.

Ciao Ellen.

Kolkkie

Voor welke poll zou ik geschikt zijn dan Ellen? Lique heeft er gisteren zoveel gemaakt.

Tuurlijk wist ik al veel van  het voer af hoor, maar je daar maar niet druk over. Er staan wel hele nuttige dingen in.

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Speedy

Ik heb ook voldoende gestemd...dacht toch wel dat ik ze redelijk goed te eten geef en zo vers mogelijk.
Ik koop het per kilo, dus een kilo grof parkieten voer van Puik en een kilo Vita dit meng ik door elkaar.
En ik lees altijd de datum, dus het is hier zo vers mogelijk.
Wel heb ik een vraagje aan jullie...
Hoe doen jullie het met dat rot stukje sepia?
Goh ik koop me suf aan die dingen, maar ze zijn ten eerste zo opgepeuzeld voornamelijk door meneer Yellow.
Die breekt gewoon alles af alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, die heeft me een kracht in die snavel hoor.
Echt het hele harde gedeelte he, breekt hij gewoon achter elkaar af.
Punky is ook een enorme pulkster ervan.
De rest valt mee.
Maar watis nu mijn probleem...het sepia valt met regelmaat van zijn houdertje.
Dit ijzertje stelt dus helemaal niks voor, slap ding.
Maar dan ligt er nog een groot stuk op de bodem en die willen ze meestal dan niet meer, ze poepen erop dus gooi ik dat maar weer weg.
Hebben jullie een betere oplossing zodat het goed blijft hangen tot het laatste stukje?
Ik had eerst gedacht aan een klein gaatje te boren en dat aan een paperclipje te hangen, maar misschien nog andere briljante ideeën?
Alhoewel....ik het zelf nu opeens geen gek idee meer vind...hahaha sorrie het is de warmte ;D

Doeigie...........
Ik ga verder met mijn valk-mobiel

Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Er schijnen speciale knijpertjes in de handel te zijn waar je de sepia tussen kan knijpen. Als het goed is kan je ze op ondestaand adres krijgen:

http://valkparkiet.fol.nl/introduc.html

Onderaan vind je een banner met Cocatiel collectibels. Daar moet je ff rondsnuffelen. Mijn IE doet het niet goed. Zodra ik die banner aanklikt, geeft mijn IE een error. Dus ik kon ff niet verder zoeken. Maar als het goed is moet het erbij staan. Ik dacht dat het 1 Euro voor 2 was.

Groetjes,

Mariska

Speedy

Bedankt Mariska,

Ik zal eens kijken of ik het zelf op kan lossen, bestellen kan altijd nog.
Inmiddels zijn alle 4 mijn schatjes eruit, het is hier nu wel er heet, omdat ik de vinnen heb uitgezet, ben veel te bang dat ze met hun vleugels ertussen komen.
Ik heb een valk-mobiel gemaakt hahaha lees maar bij verhaal Speedy.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ik heb m gelezen, en ook gereageerd :). Ik denk wel dat jij er iets op uitvind hoor, je bent zo handig.
Ik moet zo ff een nieuwe sepia halen, want de andere had ik per ongeluk in de oude kooi laten hangen, en die is helemaal natgeregend. Bovendien weet ik niet wat er verder mee gebeurd is, andere vogels ed. De hoogste tijd voor een nieuwe.

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Trudie,
Ik heb er twee manieren voor geprobeerd.
Eerst boorde ik er twee gaatjes in en dan met een stukje dun ijzerdraad erdoor ophangen aan de kooi en dat zat muurvast.
De tweede manier was met een Tyrap, (dat is zo'n nylon trekbandje wat niiet meer los gaat) vastzetten aan de tralies.
Beide manieren werkten prima, ze valle hier namelijk ook altijd van de houdertjes af, wat een rotsysteem zeg :-(
Die knijpertjes heb ik voor trosgierst maar ze lijken me niet handig voor de sepia omdat ze dan dwars in de kooi hangen.

Groetjes,  Paul

Speedy

5 juni 2003, 12:54:47 #10 Last Edit: 5 juni 2003, 12:56:09 by Speedy
Ok Paul, dank je voor de tip, die dingen hebben wij ook in huis.

Groetjes,
Trudie

JERONIMO

ik weet voldoende over het eten van een valk mar tips ézijn altijd welkom