23 mei 2025, 02:12:00

onrustig & hard krijssen !

Gestart door kuifje kuifje kuif, 10 januari 2006, 08:43:27

« vorige - volgende »

kuifje kuifje kuif

Hoi allemaal...
Mijn mannelijke valkje van bijna 2 jaar,Kuifje , mag vaak zijn kooi uit.
Maar de laatste tijd,als hij even in z'n kooi moet blijven,schreeuwt & krijst hij alles bij elkaar,en wipt van de ene tak naar de andere....continu!
Ik weet dat hij er dan uit wil,maar hij kan nou eenmaal niet altijd z'n zin hebben,toch?
Het is zo'n volhouder....af en toe word ik er zelf helemaal kippig en onrustig van!!!!Wij wonen in een appartament zonder extra ruimtes,dus m op een andere kamer zetten is geen optie.
Ik geef m af en toe resque-remedie druppeltjes /homeopatisch,( heb ik geinformeerd,en is geen probleem...),van Bachremedie, daar word hij wat rustiger van....omdat het naar mijn idee voor Kuifje ook niet goed is als hij zo druk blijft!
Wie heeft er nog een tip?
Alvast bedankt....groetjes Inge & Kuifje

ManjaV

Hoi Inge,

Hij vraagt nogal om aandacht! Wel herkenbaar hoor.
Als ik jou was, zou ik een vriendje voor Kuifje erbij kopen. Dan heeft hij meer afleiding en zal die ook minder naar jou gaan schreeuwen!
Ikzelf ga dit nl ook doen :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Inger m

Citaat van: kuifje kuifje kuif op 10 januari 2006, 08:43:27
Hoi allemaal...
Mijn mannelijke valkje van bijna 2 jaar,Kuifje , mag vaak zijn kooi uit.
Maar de laatste tijd,als hij even in z'n kooi moet blijven,schreeuwt & krijst hij alles bij elkaar,en wipt van de ene tak naar de andere....continu!
Ik weet dat hij er dan uit wil,maar hij kan nou eenmaal niet altijd z'n zin hebben,toch?
Het is zo'n volhouder....af en toe word ik er zelf helemaal kippig en onrustig van!!!!Wij wonen in een appartament zonder extra ruimtes,dus m op een andere kamer zetten is geen optie.
Ik geef m af en toe resque-remedie druppeltjes /homeopatisch,( heb ik geinformeerd,en is geen probleem...),van Bachremedie, daar word hij wat rustiger van....omdat het naar mijn idee voor Kuifje ook niet goed is als hij zo druk blijft!
Wie heeft er nog een tip?
Alvast bedankt....groetjes Inge & Kuifje

Hoi,
Kuifje is een mannetje en mannetjes zijn in hun gedrag vaak fanatieker. Ze fluiten en roepen meer en vertonen macho gedrag. Bovendien is het nog een vrij jonge vogel.

Het advies om er een tweede bij te nemen zal ik ook geven. Een valkparkiet is nu eenmaal een vogel die sociale leeft. De gehele dag brengen ze door met soortgenoten. Als er dan iemand thuis is, zal de vogel zich dan daar gelijk op gaan richten. Immers de vogel zit verder anders ook maar alleen?

Door er een partner bij te nemen, heeft hij afleiding en kan hij ook zn aandacht daarop richten. Neem een jonge vogel, dan blijven ze beide tam.

Zorg verder voor een voldoende ruime kooi en veel afleiding, zoals knaagmateriaal. Een valkparkiet is een intelligente vogel die wat te doen wil hebben.

Dus met andere woorden probeer de oorzaak aan te pakken en niet de symptomen te bestrijden (Bach remedie).

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.