8 mei 2025, 02:25:34

Wat te doen bij....

Gestart door Jeffry83, 18 juni 2003, 22:31:23

« vorige - volgende »

Jeffry83

18 juni 2003, 22:31:23 Last Edit: 18 juni 2003, 22:31:59 by GothicJeff
Ik zit met wat vraagjes over mijn valkje van 7½ weken:

Soms is ze nogal bijterig,in mijn vinger bijv..wat moet ik doen om haar dit niet meer te laten doen?Moet ik haar gewoon laten gaan,of straffen op een of andere manier?(ik weet dat het dominatie is maar wil zeker weten wat ik moet doen),Ik wil het niet verkeerd aanpakken en haar vals maken... :(

Is er ook iets aan te doen dat ze alleen in haar kooi poept inplaats van op de plek in me kamer waar ze zit  :-/

En als ze valk ooit eens koud vat,,hoe verhelp je dat?

Alvast bedankt voor de antwoorden..

Jeffry
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Marianne

Hoi Jeffry,

Helaas als je valkjes los laat uit de kooi dan zal je hier en daar wat poepjes vinden. Volgens mij is het nog niemand gelukt om een valkje zindelijk te krijgen.

Ben je bang dat je valkje een kou zal vatten?
Zorg ervoor dat hij niet in de trek staat en zeker niet als je ze net gedouched heb. Voorkomen is altijd beter toch?!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Jeffry83

18 juni 2003, 23:24:42 #2 Last Edit: 18 juni 2003, 23:25:47 by GothicJeff
in de trek staat?Je bedoelt tocht denk ik  :-/

Nee,daar zorg ik wel voor,hier is alleen tocht als de beneden deur van de trap openstaat en die zit altijd dicht,,en als ze een douchebeurt heeft gehad dan doe ik een doek aan de linkerkant van de kooi (ook als me raam openwijd staat) en een klein beetje fohnen...

Maar heb nog steeds geen antwoord op de vraag van het bijten :( maar als nog bedankt marianne.. ;)
R.I.P:

Marianne

Hoi Jeffry,

Ik bedoel natuurlijk tocht maar misschien is "op de trek staan" wel een brabantse uitdrukking ofzo, ik weet ook niet waar ik dat anders vandaan heb.

In het begin beten mijn valkjes ook wel zachtjes in mijn vingers maar na een tijdje, als ze vertrouwen in je hebben, gaat dat denk ik vanzelf over. Ik heb nu 3 valkjes waarvan de jongste nu 12 weken is en hij bijt mij ook niet meer. Ik heb mijn valkjes nooit gestraft want dit is een natuurlijke reactie van ze. Ik lees dat jouw valkje nu 7 1/2 week is dus waarschijnlijk komt het vanzelf wel goed.

Succes ermee !!!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Jeffry83

18 juni 2003, 23:58:15 #4 Last Edit: 19 juni 2003, 00:15:46 by GothicJeff
Ja,ik denk het ook wel,maar ze kan ook misschien een ochtendhumeur hebben,heb ik ook altijd... ;)
Maar soms zit ze aan de kabel van m'n koptelefoontje van me pc en dan schrik ik me rot... :-/
Dan haal ik d'r snel weg anders heb ik een geroosterde Khira...:(
R.I.P:

Remco_Ultee

19 juni 2003, 16:11:15 #5 Last Edit: 19 juni 2003, 16:13:48 by Remco_Ultee
Op de trek staan is hier in zeeland ook een hele normale uidrukking..misschien heb je het hier eens gehoord.

Dat bijten gaat vanzelf over, dat doen ze om te kijken of ze er op kunnen staan. Na een tijdje herkennen ze je hand gewoon en dan lopen ze er zo op. Soms bijten ze een beetje omdat ze dan aandacht willen. Wacht dan even tot hij of zij ophoudt met bijten en dan aai je het valkje of doe je iets leuks met hem. Zo kan je het misschien iets sneller afleren. Succes. En dat op de tocht staan, mijn valkjes zitten buiten, en buiten waait het, dus dat op de tocht staan zal wel meevallen, of het moet een groot temperatuur vrschil zijn.

Remco_Ultee

En een ochtendhumeur, kunnen ze inderdaad hebben.

Lique

Hoi Remco,

Hier in Zwolle is op de trek staan ook heel normaal hoor. Het wordt volgens mij veel gebruikt hier.

Groetjes Lique