19 mei 2024, 06:09:26

Mee in de auto

Gestart door Frodo, 4 juni 2003, 02:01:08

« vorige - volgende »

Frodo

4 juni 2003, 02:01:08 Last Edit: 4 juni 2003, 02:01:36 by Frodo
Ik wilde weten of een valkparkiet makkelijk mee kan in de auto. Ik heb mijn parkiet nu 3 dagen en over 4 weken ga ik een weekje naar Frankrijk (8 uur rijden) Ik wil de parkiet het leifst meenemen, maar weet niet of dit kan. Hij is al wel handtam.

Ervaringen?

Kolkkie

Hoi Frodo,

Bij mij zit Coco gewoon op mijn schouder in de auto. Dus wat dat betreft is het mogelijk. Aan de andere kant kan je met de hitte komen te zitten. Als het te warm is, is het ook niet goed.
Waar zit hij overdag dan, als jullie weg zijn?
Als hij de hele dag in een caravan zit en jullie zijn er niet, zal ik het ten zeerste afraden. Bovendien vind ik 8 uur erg lang hoor, maar dat is mijn mening. Ik weet niet wat de anderen hier van vinden.
Maar het is mogelijk, maar geef je valkje wel de mogelijkheid om van te voren te wennen aan de auto.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

4 juni 2003, 05:41:00 #2 Last Edit: 8 juni 2003, 04:15:14 by Paul
Hoi Frodo,
Als je hem mee gaat nemen zou ik ook even informeren of dat wel mag meenemen naar een ander land.
Het zou namelijk erg zijn als ze hem van je in beslag zouden nemen in Frankrijk :-(
En 8 uur is wel erg lang, als het erg warm is helemaal dat is niet zo lekker voor het valkje :-(

Groetjes,  Paul

Stijn dc

hello

acht uur rijden, dan moet je om de twee uur wel eens stoppen dnek ik hoor, en op vakantie moet hij dan weer wennen ann die omgeving, ik vind hetr wel niet ozn goed idee hoor!!

sDC

Tara

Hoi Frodo,

ik geef Paul en Stijn wel wat gelijk, als het voor een kwartiertje ofzo zou zijn, zou ik hem/haar gewoon meenemen op de schouder, maar 8 hele uren houdt dat beestje bijna niet uit. Hoe zul je hem eten geven? Drinken? Hij kan nog iets krijgen door de warmte! Ik zou hem gewoon thuislaten met gezelschap, of iemand anders zoeken die er tijdelijk voor kan zorgen, het lijkt mij niet goed en zoals Paul ook al zei, zie dat ze je je valkje afnemen :'(, zou toch helemaal niet leuk zijn?
Ik hoop dat je tot dit besluit bent gekomen.
Groetjes en prettige vakantie.

Barbara

13 juni 2003, 06:46:55 #5 Last Edit: 13 juni 2003, 06:47:46 by Barbara
Ik lees wel vaker dat mensen hun valkjes in de auto los op de schouder meenemen, maar is dat dan niet gevaarlijk? Valkjes schrikken erg snel, vliegen op voor je neus, je ziet zelf nix meer en/of schrikt.... een ongeluk is zo gebeurd! Ik zou het nog niet voor 5 minuten doen eigenlijk! Of ben ik dan zo'n bangepoeperd? Ik krijg zelfs beelden in mijn hoofd van een valkje tussen de pedalen! Moet er niet aan denken  :o

Kolkkie

Hoi Barbara,

Ik heb in bijna 8 jaar tijd nog nooit meegegmaakt dat Coco ging vliegen in de auto. Niet over de korte afstand, noch over lange afstanden.
Het enigste wat Coco doet is op mijn schouders zitten. Als ik mijn arm in de raampost heb liggen, gaat hij daat altijd voor zitten kijken. Dus er is bij mij nooit wat gebeurd in de auto.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Mariska,

Je moet blij zijn, dat jij nog kan zeggen dat er nooit wat is gebeurt, maar zeg nooit "nooit"
Een keer kan het wel fout gaan, en dan?
Kijk naar die stomme tuigjes.
Stel je valkparkiet komt per ongeluk onder de pedalen?
Het leed is niet te overzien hoor, geloof mij.
Valkje plat en misschien een super groot ongeluk.
Het is niet te hopen, maar het is en blijft een risico en strafbaar ook nog volgens mij, als ze er achter zouden komen dat het veroorzaakt is door een los vliegend, zittend, huisdier.
Volgens mij kan je de verzekering dan ook wel op de buik schrijven.
Mijn advies is, voor gewoon korte ritjes, zeker niet langer dan 2 uur, gewoon in een veilige reiskooi, of bakje desnoods een doos.
En voor veel langere reizen, zoals vakantie, zoek lekker een logeer adresje joh, heeft ie in ieder geval geen last van wagenziekte en de hitte.

Dit weer mijn mening hoor, ik ben daar ook veel te voorzichtig mee.

Groetjes,
Trudie

Barbara

Ik ben het helemaal met je eens Speedy. Een valkje dat uit een tuigje vliegt is erg sneu voor de eigenaar, maar hiermeer loop je ook het risico dat je een ander bij een ongeluk betrekt en volgens mij mag je inderdaad geen loszittend huisdier in de auto officieel, zeker niet voorin in elk geval. Ik heb wel eens gezien in een politieprogramma op tv dat ze iemand bekeurden voor het achter het stuur op de schoot hebben van een hond in de auto. Uiteraard mag ieder zijn eigen mening hebben, maar ik wilde het hier toch eens een keer peilen of ik nou de enige was die het nooit zou doen. Niet dus gelukkig, ik denk dat de meerderheid het niet zou doen, toch?

Ellen

Hai Frodo,

Ik vind het ook niet zo'n goed idee om je nieuwe valkje
mee te nemen op vakantie naar Frankrijk. 8 uur in de
auto is al zwaar kl-t- voor zo'n beestje.
Daarbij is het levensgevaarlijk om hem los te laten in
de auto. Je zal inderdaad de eerste niet zijn waarbij
een ongeluk gebeurd door........................!
Mariska heeft eigenlijk al die tijd nog mazzel gehad hoor
( sorry Mariska :)  ).
Ik zou hem lekker thuis laten met een goede oppas of
naar de oppas toe brengen en na de vakantie weer ophalen.

Groetjes en hele fijne vakantie-dagen gewenst.
Ellen

Kolkkie

Hoi Ellen,

Hij gaat alleen mee als mijn vader rijdt, niet als ik zelf achter het stuur zit. Ik vind niet dat ik mazzel heb hoor. Hij gaat al bijna 8 jaar mee in de auto, en er is nooit wat gebeurd. Hij heeft alle toeters en bellen al meegemaakt en hij is altijd rustig gebleven.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Moon

 :)Hallo allemaal,
Deze vraag stel ik mezelf ook,kan ik mijn valkparkiet ook mee nemen?Ik ga nl naar mijn vriend op vakantie,het is gelukkig geen 8 uren rijden maar 2 uurtjes,en we hebben afgesproken dat ikzelf niet ga rijden maar lekker naast Tobie op de achterbank zal gaan zitten en hem zo gezelschap en in de gaten kan houden!!!
Naar mijn mening moet dit kunnen,ook laat ik hem in zijn kooi en ben ik niet van plan hem eruit te halen,ja pas als we op de plaats der bestemming zijn.
Ik ben eens met hem naar mijn moeder gereden(toen reed ik zelf) en dat was maar 20 min,en toen vond die ut ook wel leuk denk ik,hij zat rustig op zijn stok om zich heen te kijken.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring hebben om hun valk mee te nemen in de auto.


Groetjes Tobie en Moon   ;)

Karin

Hoi Moon,

Ja hoor dat gaat prima. Ik neem mijn ( tamme ) valkjes ook altijd mee op vakantie. We blijven wel in Nederland, dus het is maximaal 2 1/2 uur rijden. Wel oppassen voor tocht bij open raam of airco !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Moon,

Ik heb Coco wel eens meegenomen naar Harderwijk en Zeelang, maar wel los op mijn schouder. Hij is veel rustiger op mijn schouder, dan wanneer hij in een kooi wordt gehouden. Dan loopt hij maar te ijsberen. Dat vind ik wel sneu. Maar opzich moet binnen Nederland reizen kunnen, maar niet verder. En zoals Karin al aangaf, uitkijken voor openstaande ramen en airco.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Ik neem mijn jongste valkje ook wel eens mee maar dan los op de schouder in de auto en dat vind ie echt heerlijk.
Hi zit dan naar buiten te kijken met veel interesse :-)
Naar de auto toe neem ik hem in een klein vervoerskooitje mee maar als we gaan rijden mag hij er altijd uit.
Meestal begint hij met op je schouder te gaan zitten maar even later gaat ie vaak op de elunig van de stoel zitten :-)
Alleen niet vergeten keukenpapier mee te nemen want ze alten wel eens wat vallen :-)

Groetjes, paul