28 maart 2024, 23:47:46

Zefke tam, Kylie niet

Gestart door Elsbeth, 3 januari 2006, 16:04:31

« vorige - volgende »

Elsbeth

Hallo allemaal,
met Zefke gaat het geweldig. Hij zit op dit moment op mijn schouder zijn veren te poetsen. Maar we hebben toch wel een vraag. Omdat Zefke echt vreselijk riep en de buren daar last van hadden hebben we al vrij snel een tweede parkiet gekocht. Volgens de verkopen een jongedame, en na een dag of tien apart gezet te zijn hebben we haar bij Zefke geintroduceerd. Zij vindt hem geweldig, maar hij kijkt niet naar haar om. Hij wil alleen maar ons, en dan met name mij, en dus zit arme Kylie, zoals het kleintje heet, alleen. Ze is niet tam en kan dus de kooi niet uit. Nu vraag ik me af of ik er voor haar nog een "echte"valk bij zal kopen, eentje die haar als medeparkiet herkent, en die zich dus met haar wil bemoeien. We hebben intussen een grote kamervolière opgezet, dus er is genoeg ruimte. Hij staat niet in de woonkamer waar het erg galmt maar op de tweede verdieping waar we tapijt hebben liggen zodat Zefke's geroep de buren minder stoort. Ik denk alleen dat als we er nog een parkiet bij nemen Kylie echt nooit meer tam wordt. En ik zou het zo leuk voor haar vinden als ze er ook eens uit kon. Misschien zoeken naar een handtam jong? Of verder proberen haar tam te krijgen? We hebben haar intussen bij Zefke vandaan gehaald en in de woonkamer gezet waar we makkelijker met onze hand de kooi in kunnen, zodat ze daaraan kan wennen. een paar weken geleden ;had ik geen valkjes, nu heb ik er twee, en eigenlijk vind ik dat wel genoeg, maar ze moeten het wel leuk hebben. Wat denken jullie?
Alle ideeën zijn welkom.

Ineke

Hoi Elsbeth,
Je zult denk ik veel goede tips krijgen hier. Zelf weet ik er ook niet veel vanaf, maar wat ik wel lees is dat jij een grote dierenvriend bent!
Groetjes, Ineke

~Natas~

Hoi,

Hoe oud is Zefke?
Als Zefke nog erg jong is heeft hij totaal geen intresse in het andere valkje.
Dat komt nog wel goed hoor, maar dat zal voor beide kanten erg wennen zijn hoor.
Als Kylie nog niet tam genoeg is zal ik haar nog niet uit de kooi halen, maar eerst zorgen dat ze goed handtam wordt.
Maar is Kylie een pop dan?

Groetjes,

Natas



Elsbeth

Hallo allebei, bedankt voor jullie snelle reacties. Hoe oud Zefke is weet ik nie precies maar zeker niet erg jong, want ik ben al zijn derde eigenaar. De beide anderen konden niet meer voor hem zorgen in verband met overlijen en een dodelijke ziekte. Of Kylie een popje is weet ik ook niet, ze - we blijven het een "zij" vinden, ze is zo heel anders dan Zefke - is wel nog jong en de verkoper zei dat het een vrouwtje was. maar misschien vergist hij zich. Denk je dat het veel uitmaakt? Zefke heeft haar nog geen blik waardig gekeurd. Hij is niet echt onaardig tegen haar maar als zij contact zoekt hapt hij wat naar haar. Zij hapt dan terug, er is dan wel contact, maar niet zoals ik het zou willen.

Riny

Hoy Elsbeth
Als ik jou was zou ik zeker proberen om Kylie tam te maken.
Hier op het forum staat een stappenplan ivm tam maken,misschien dat je dat van in het begin eens kunt volgen.
En je hoort het niet vaak maar ook ik heb in mijn gemeenschappelijke voliere een valkje wat niet met andere om wil gaan.
Het is een afstandsvalkje en hij zit in een voliere samen met 22 valkjes.
Hij zit altijd alleen maar maakt met niemand ruzie.
In het begin dacht ik dat hij misschien door de groep niet geaccepteerd werd,maar dat is niet zo.
Groetjes Riny :D