28 april 2024, 18:10:17

brand in avifauna

Gestart door Martin1, 24 december 2005, 08:49:26

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Peter,

Volgens mij ging dat dating gebeuren over de neushoornvogels,. en als ik dan lees dat het nu hoofdzakelijk papagaaiachtige betreft denk ik het niet. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ook mijn grootste nachtmerrie hier. Ik heb besloten ook met oud en nieuw thuis te blijven, want ergens anders zit ik toch niet op m'n gemak. Het ergste vind ik nog dat de vogels nergens heen konden,. pff Ik vind overigen ook dat er weinig info over te vinden is,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Peter

Hoi Kirsten,

Er is idd te weinig info over te vinden. De website van avifauna is ook niet aangevuld met nieuws. Het dating bestond volgens mij uit diverse bijzondere soorten waaronder ook de neushoornvogel of ik moet in de war zijn met het NOP.

Wij zijn met de jaarwisseling ook thuis. De binnen vogels zijn wel goed te beschermen tegen het vuurwerk. Gewoon de luxaflex dicht en het geluid iets harder van de tv/radio en klaar maar buiten is het altijd weer afwachten.

Groetjes,
Peter

ManjaV

Verschrikkelijk nieuws.... :'( :'( :'( :'( :'(


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Inger m

Hoi Peter,
Het gaat niet om de neushoornvogels of vogels van het park zelf. Zoals jullie hebben kunnen lezen is er een woonhuis platgebrand (dus twee mensen 'dakloos' vlak voor de kerst...) , de stallen en de bijbehorende vogels. De vogels betroffen zeldzame soorten die niet in het park zichtbaar zijn.

Ik heb dit niet uit nieuwsberichten, maar ik ken deels de situatie in Avifauna.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Ik hoorde het op kerstavond van mijn broer, was gelijk uit mijn doen :'(
Net als voor vele is dit ook mijn ergste nachtmerrie zoals een aantal hier al weten.
Het idee dat ik mijn beetsjes niet zou kunnen redden.
En wat zullen die vogels doorgemaakt hebben.
Ik hoop maar dat ze gestikt zijn in de rook en niet eerst verbrand want dat vind ik nog erger :'(

En Inger,
Klopt het dat ik uit je berichtje opmaak dat je er mee zit dat er niet over die mensen word gesproken en alleen over de vogels?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kolkkie

Dit vond ik net op nieuws.nl:

Brand Avifauna vermoedelijk aangestoken
Uitgegeven op woensdag 28 december 2005 om 11:50:44, bijgewerkt om 12:05:31   

(Novum) - De brand in vogelpark Avifauna in Alphen aan den Rijn is vermoedelijk aangestoken. Vrijdagnacht kwamen meer dan twintig papegaaien om het leven. Onderzoek heeft uitgewezen dat het vuur op twee plaatsen tegelijk is ontstaan, meldt de politie woensdag.

De brand is ontstaan in de stallen van een voormalige manege in het park. De brand werd rond 01.00 uur gemeld. Het vuur is van de stallen overgeslagen naar een ernaast gelegen woning. De stallen en het huis zijn door de brand volledig verwoest. Er zijn geen mensen gewond geraakt. Rond 02.30 uur is het sein 'brand meester' gegeven.

Ongeveer vijf papegaaien hebben de brand overleefd. De politie zoekt getuigen van het vermoedelijke misdrijf.

Ik heb hier gewoon even geen woorden voor.

:censuur :censuur :censuur :censuur :censuur  >:( :'(
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

~Natas~

Hai,

Ik las net ook op tv west dat de papegaaien en kakatoes voor het fok programma was.
De jongen van deze dieren werden uitgezet in andere dierentuinen of in de VRIJE NATUUR.

Dit is gewoon schandalig en ik heb hier ook geen woorden voor.
Ik hoop alleen dat de dader wordt gevonden en dat dieze heel zwaar wordt gestraft, en dat hoop ik echt.
:'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(



Inger m

Hoi,
Voor de vogels hoop ik dat ze snel gestikt zijn in de rook. Tja, en voor de betreffende mensen is het ook heel erg. De vogels waren inderdaad bestemd voor de kweek. Er worden echter nog geen vogels vrijgelaten in de vrije natuur. Voor zover mij bekend wordt dit sowieso nog niet of heel weinig gedaan (gelukkig). Dit is weer een ander onderwerp, maar dieren vrijlaten in land van oorsprong klinkt romantischer dan het totnutoe is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kolkkie

Dit bericht vond ik op nu.nl:

Verdachte brandstichting Avifauna aangehouden

Uitgegeven: 2 januari 2006 16:26
Laatst gewijzigd: 2 januari 2006 16:28

DEN HAAG - Een 18-jarige man uit Alphen aan den Rijn is volgens justitie verantwoordelijk voor de brand in vogelpark Avifauna op 24 december. Bij de brand kwamen 35 zeldzame vogels om.

Het Openbaar Ministerie in Den Haag liet maandag weten dat de man door de rechter-commissaris in bewaring is gesteld op verdenking van brandstichting.


De brand ontstond rond 01.00 uur in de voormalige manege van het vogelpark. De brand sloeg van de stallen over naar een woonhuis en verwoestte beide gebouwen. Rond 02.30 uur was de brand onder controle. De bewoners van het huis konden op tijd naar buiten. De brand veroorzaakte geen schade aan het openbare deel van het vogelpark.

Uit onderzoek bleek dat de brand mogelijk was aangestoken. De politie kwam de verdachte op het spoor na het horen van getuigen en een buurtonderzoek.

Gelukkig hebben ze die  :censuur :censuur :censuur opgepakt.

Als diegene het gedaan heeft, hoop ik dat hij flink gestraft word, al heb ik daar een erg hard hoofd in :(.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Inger m

Hoi,
Als ze degene nu alle schade laten vergoeden (huis en dure vogels) dan kan hij daar de rest van zn leven voor werken of knijpers in elkaar zetten (dat zullen er dan een hele hoop moeten zijn).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.