27 april 2024, 19:45:58

Wie wil mijn Nutribird Pellets overnemen

Gestart door lolliefant, 9 februari 2006, 13:38:46

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Ik heb vorige week een grote doos (1 kg) nutribird pellets gekocht voor mijn valkjes,  maar ze lusten het echt niet. :(  Ik heb er maar een heel klein beetje uit de doos gehaald voor ze dus die is nog voor 98% vol. ;)  Dus wie o wie wilt ze hebben?  Ik woon in Hoofddorp. :)

Groetjes
Marijke


Riny

Hoy Marijke
Als ik niet zo ver weg woonde wilde ik ze wel overnemen ,maar dit is een beetje te ver.
Toen ik met pellets begon bij mijn valkjes duurde het ook een tijdje voor ze het aten.
Ze zeggen wel eens ''Wat de boer niet kent dat eet hij niet''.
Maar dat is op valkjes ook van toepassing hoor.
Meestal is het zo dat de aanhouder wint.
Groetjes Riny :D


Ineke

Misschien zijn de brokjes ook te groot en kun je proberen ze in de knoflookpers te snipperen?

Riny

Hoy Ineke en Marijke
Ik heb ze in het begin dat ik ze gebruikte heel even in een oude kofiemolen gedaan.
Werkt prima!!
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi,
Vogels overzetten op pellets is een kwestie van een lange adem. Het niet eten van pellets ligt niet aan de vogel, maar aan de eigenaar. Uiteindelijk zal elke vogel pellets leren eten.

Een week is veel te kort om ze er al op over te zetten. Het is heel duidelijk zoals Riny het zegt 'wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet'. Het is ook geen kwestie van 'lusten', maar van gewenning.

Uiteindelijk zul je ze toch moeten dwingen door ze steeds minder zaad en meer pellets te geven. Er staan al tips om het kleiner te maken. Het kan geen kwaad als ze even een dag minder eten, als ze daardoor vervolgens wel de pellets gaan opnemen.

Dus heb geduld en blijf het consequent geven. Zaden afbouwen en hoeveelheid pellets opbouwen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

De pellets van Nutribird zien groter uit dan die van Kaytee en die van Kaytee zijn heel kleurrijk. Die heb ik ook, maar is dat wel goed als t zoveel kleur heeft (toevoegingen)?
Welke van deze 6 pelletsoorten op deze pagina hebben jullie? http://www.parrotbunch.com/voedingalgemeen.htm

Ivy

Hoi Marijke!
Bij mij aten ze het ook niet en ik ben nu de laatste Nutribird pellets aan de eksters buiten aan het voeren ;D Die lusten het wel! Ze proppen zich zelfs in mijn kleine vogelvoederhuisje die ik buiten heb staan om die pellets uit te pikken...
Ik heb daarna pellets van Harrison geprobeerd, fijn, die zijn stuk kleiner en dat eten ze wel. Die van Nutribird kregen ze niet eens stuk!
Deze pellets geef ik dan als tussendoortje, want overzetten lukte me ook niet (ik kon het niet tegen dat mijn birdies gefrustreerd werden en weigerde te eten).
Dus ik wens je veel succes ;D
Groetjes, Ivy
PS Als je toch vanaf wil, kan je Paul proberen...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie