28 april 2024, 19:23:05

Gekken uurtje???

Gestart door TessaTwello, 20 december 2005, 19:07:34

« vorige - volgende »

TessaTwello

Hoi,

Croku is vandaag 1,5 uur uit zn kooi geweest. (We hebben hem pas sinds zaterdag en hij is 7 wkn oud). Vanavond na t eten hebben we hem er weer even uit gehaald. Ging heel goed. Lekker kroelen alleen doet ie dus sinds vanmiddag dat ie terug vliegt naar zn kooi. Geen probleem natuurlijk.
Maar vanavond was ie zo driftig over kooi aan het rennen en door de tralies aan het kijken dat het leek als of ie dr in wildde maar de ingang niet kon vinden.
Dus heb ik hem op laten stappen en in de kooi gedaan. Deurtje dicht.
En nu komt het... Schreeuwen niet normaal en als een idioot op volle snelheid door de kooi rennen/klimmen/vliegen...
Wat is dit. Protesteren of gekkenuurtje???

Ik heb hem er niet weer uitgehaald maar wat genegeerd omdat ie dat anders elke keer gaat doen als ie de kooi in moet..
Maar vond het ook wel weer erg zielig eigenlijk..


ManjaV

Hoi Tessa,

Misschien zoekt hij iets in de kooi?
Ik weet wel dat als mijn valkparkietje over de grond heen en weer rent, hij graag uit de kooi wil. Maar dat schreeuwen/vliegen door de kooi is mij onbekend. Als ik jou was, zou ik het gewoon even aankijken, misschien moet hij gewoon nog heel erg wennen!

Wat een schatje trouwens! :D

GRoetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

~Natas~

Hoi,

Het kan ook zijn dat je valkje het lekker vond uit zijn kooi, en omdat hij er ineens in moest kan hij hierdoor protesteren.
Hij gaat dan als een gek schreeuwen in zijn kooi, net zo lang tot jij naar hem toe gaat.
Hij wil dan extra aandacht hebben.
Het enige wat ik kan zeggen probeer dit gedrag van je valkje te negeren.......hoe zielig dit ook is.

Groetjes,

Natas

ann_dam

mijn valk gebruikt zijn kooi ook als klimtoestel......misschien was hij gewoon lekker aan het spelen :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


TessaTwello

Bedankt allemaal voor de reacties... Ik geloof inderdaad dat ie dr gewoon weer uit wou. Hij is gek op aandacht. Maar we negeren het gewoon en dan is ieheel snel stil en gaat ie gewoon spelen.

ManjaV

Hoi Tessa,

Wat een lieve foto :D
Mooi dat hij het zo oppikt en niet door blijft schreeuwen!
Veel plezier met je schattige valkje.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

TessaTwello

Hoi Manja,dank je wel. We zijn ook stapel gek met hem..