20 juni 2025, 20:19:40

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

jippie

Hoi Nellie!

Even het laatste nieuws  over Kuif. Je weet dat we van die andere mensen helemaal niets meer hebben gehoord. Ik ga er dus maar vanuit dat ze geen serieuze belangstelling (meer) hebben. Daarom is Kuif vorige week gaan proef-wonen bij vrienden van ons die heel graag een vogel willen maar het eigenlijk niet goed aandurfden vanwege de allergie van hun zoontje. Maar tot nu toe gaat het goed en ze willen hem dolgraag houden. Ze zijn nu al allemaal stapelgek op hem! Het ziet er dus naar uit dat Kuif geheel onverwacht toch nog een nieuw huis heeft.  En, leuk voor ons, het is vlakbij zodat we hem nog regelmatig kunnen zien. In het geval hun zoontje alsnog een allergische reaktie krijgt  komt hij natuurlijk weer terug bij ons, maar voorlopig ziet het er dus naar uit dat hij zijn 'stekkie' gevonden heeft. Je kent Kuif, die zit daar gelijk geheel op z'n gemak alsof 'ie nooit ergens anders gewoond heeft...

Jip is intussen weer van haar eitjes af zodat de dames weer samen in één kooi kunnen. Dat gaat heel goed, je zou bijna zeggen, beter dan ooit! De rust is hier in huis helemaal weergekeerd.

En hoe is het bij jou? Zijn de nieuwe baby's inmiddels al uitgevlogen? Of ben je in blijde verwachting van nog meer baby's?   Dan kan het misschien nog even duren voordat jij weer rust krijgt... ;D ;D

Liefs,
Anne

Wilma1

Gut wat fijn voor Kuif, hopelijk heeft hij nu een vast verblijf....Kuif is lief, maar heel apart in omgang wat betreft andere vogels. En gek genoeg hoef je NIET altijd allergie's te zijn voor bepaalde dieren, als je last heb van allergie......ik zal duimen dat het blijft komt op lange termijn.

Eigenlijk sta ik nog verbaasd, dat ze geen contact meet hebben opgenomen....ik dacht dat dat allang weer gedaan was. Mijn collega heeft het toen gezegd tegen ze dat je weer thuis was en we hebben ons er beiden niet meer mee bemoeid. Je hebt gelijk om daar niet op te wachten en nu zit ie nog lekker dichtbij ook!!

Nu even foto's van Sunny en Rocky...

De verse wilgentakken smaken haar best er is nu dan ook nog maar heel weinig van over!!! :P

Sunny, Stacy Lucky en op de rug gezien Rocky....

Rocky ook lekker knabbelen!!! ;D

op zoek naar de lekkerste stukjes  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jippie

Hoi Wilma,

Ja, ik vond het ook heel raar hoor. Sjoerd wist trouwens dat we thuis waren, het ging erom dat zijzelf nog op vakantie waren. Maar goed, ik beschouw het nu als een afgesloten hoofdstuk.

Dat van die allergie was een gok omdat ze niet wisten of hij tegen vogels kon. Maar meestal reageert hij heel snel als hij ergens niet tegen kan dus het ziet er goed uit. Zelf heb ik trouwens ook verschillende allergieën, maar niet voor vogels. En dat terwijl het zulke lekkere stofnestjes zijn... ;)

Mooie volière heb je trouwens, prachtig! Daar zullen ze het prima naar hun zin hebben!

Groetjes en fijn weekend (Jij ook Nellie),
Anne

Wilma1

29 september 2006, 18:26:10 #558 Last Edit: 30 september 2006, 00:29:13 by Wilma1
als je de buitenvoliere bedoelt...DIE staat er nog niet dat is een voorbeeld hoe het ongeveer gaat worden!!! Was het maar waar dat ie er al was....ik hou al niet van wachten....dan moet je geduld hebben en dat is soms zo moeilijk  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hey....

Vandaag ga ik de babies wegbrengen....
Ze worden niet meer gevoerd, de paps en mams hebben het maar weer druk, er is namelijk weer een eitje gelegd. Vrijdagmorgen lag het in de kooi, Danny heeft het in het blok overgelegd, en waarschijnlijk is het tweede eitje er nu ook, of anders later op de dag. Ze gaan gewoon voor de derde ronde!!  :o Ik weet nog niet of ik dit moet laten gebeuren of niet, ik bedoel, zal ik de eitjes weghalen en neppers terug leggen of niets ervoor terug leggen? Blijft ze dan doorgaan met leggen? Pfff, wat is dit weer moeilijk zeg....

De babies vragen nog om eten, en Ricky voert al twee weken niet meer, Sammie wel, tot gister. Ze kunnen wel zelf eten, maar zijn  naar mijn gevoel veel te licht. Daarom gaan ze naar Joke, en zal zij ze als dat nodig is, bij gaan pappen.
Ohh, wat zal ik ze missen, ze zijn zo lief....

Gelukkig weet ik waar ze terecht gaan komen, in een heeeeel goed huisje, waar nog twee andere valkjes op ze zitten te wachten. Lekker met zijn viertjes, in een hele mooie kooi, dus ze komen weer goed terecht. JOKE.....geniet van ze!! XXX :-*

Foto's zullen er vast wel komen, als ik Wilma een beetje ken? ;)

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

Tuurlijk komen er foto's van jouw baby's....en je zult ze zker missen......maar het wordt veel te druk voor Sammie en Ricky en net wat ik je al zei ......is het misschien beter de eitjes weg te halen, om ze wat rust te geven...ze zitten achter elkaar "in de jongen" en raken oververmoeid.

ij hebt echte wipkippen hoor....ze krijgen er geen genoeg van....heb je wel voorlichting gegeven ???  ;D want na de daad volgen er weer eitjes en weer jongen  ::) :P

Maar serieus, misschien kan iemand "mee denken" met je ??? en is het beter de eitjes weg te halen ??? , maar ja wat dan ???

Ik kan je daar helaas niet mee helepen!!

Tot straks en rij voorzichtig!

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Wat had jij toch weer een lekker rustig nachtje  ::).
Niet echt  :-\ uitgerust dus.
Wij zijn net weer terug uit Utrecht vandaan en jullie zijn al op weg om de 2 kleintjes naar Joke te brengen. Ben ook heel benieuwd hoe ze het in hun nieuwe omgeving gaan vinden, maar vast heel goed  ;).

Zou het zijn, als je nu nep eitjes bij je liefdeskoppel legt, dat het hooguit een uitstel wordt van een paar weken  ???. Als ze dan door hebben dat er niks uit de eitjes komt, dan beginnen ze gewoon weer opnieuw.
Dat doet onze legkip ook steeds  :o.
Maar misschien moet je voor Ricky wat kopen, bestaan er niet van die kleine c..d......  ;D :o.

Ik hoor wel hoe het in jullie valkjesdomein gaat.

Liefs Olga  :-*

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Citaat van: Olga en Hans op  8 oktober 2006, 15:09:38
bestaan er niet van die kleine c..d......  ;D :o.
Liefs Olga  :-*

;D ;D ;D ;D ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi Wilma,

Jij weet vast wat ik bedoel  ;D, ik denk wel dat Nellie een handje moet helpen   ;D :D :o ;D :D :o ;D :D :o ;D ;D ;D

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Caroline

Volgens mij is de kleinste maat nog te groot.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Citaat van: Olga en Hans op  8 oktober 2006, 15:25:00
Hoi Wilma,

Jij weet vast wat ik bedoel  ;D, ik denk wel dat Nellie een handje moet helpen   ;D :D :o ;D :D :o ;D :D :o ;D ;D ;D

YEP  ;D....en ik heb Nellie al geholpen, want IK had het al gelezen, toen zij op weg naar Zaandam was  ;D...ze moest diep denken hoor  ;) ::) :P :P

Hoi Nellie  :D

Macy en Corky hebben gisteren goed gegeten en vandaag ging het ook prima. het wegen op die "rare"schaal ging niet prettig, ik heb er vanmiddag voor Joke een gekocht en die gaat ze proberen....digitaal....dat is beter !!

Ze staan nu VOOR het grote raam en Macy is de hele kooi al doorgeweest, Corky is wat "voorzichtiger"  ;) en bekijtk het allemaal op zijn gemakje!! In ieder geval gaat het prima met de 4 samen!! Joke zal je vast bellen ( ik heb jouw nr. gegeven)  of mailen , hoeveel ze nu echt wegen!!

Dikken kus van Joke en Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

hee joh, niet zo snel weg van msn  ;D... ik was ff busy!!!! ;D
Maar ik weet nog niet wat ze wegen, heb Joke nog niet gesproken vandaag, want ik was weer erg hectisch en drukdrukdruk!!!

Ze heeft wel jouw tel. nr. en ze zou je nog bellen, maar ik weet niet wanneer. Morgen zal ik haar bellen en als ik iets weet, zet ik het hier neer!!!

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

[i Macy en Corky 'doen het goed"  bij Joke...Macy weegt inmiddels 80 gr. en Corky 76 gr.   het "pappen" gaat Joke prima af....ze is tenslotte volleerd papster he, want Quincy heeft heel lang genoten van die heerlijke aandacht  ;D

Hoe gaat het met de eitjes ??? Zijn er alweer bij gekomen ???
;D Wilma
][/i]

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Heeee Nelliepellie,

...hier een paar foto's van jouw ukkie's  ;), die al aardig beginnen te groeien van Joke's papjes  ;D

NA de pap een "bad" gewenst  ;D ;D ;D ;D ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hey....

Tijd voor nog wat leuke foto's, van de babies die nu bij Joke zitten, en een hele leuke van Siepie.

Lief hé? Samen op de deur....dichtbij elkaar....

Lief hé? Samen op de kooi.....weer dichtbij elkaar....

Lief hé? Samen pitjes eten.....natuurlijk dichtbij elkaar....

Siepie....hier zit ie vaak en graag.....

Sammie en Ricky...een stel apart....zijn aan de derde ronde begonnen, er waren al weer 2 eitjes nog voordat de babies weg waren. Ze werden niet meer gevoerd, dus zijn ze maar iets eerder naar Joke gegaan. Ze aten al wel zelf, maar nog net niet voldoende naar mijn zin, en Joke wilde ze dan wel bijpappen, dus hebben we dat maar zo gedaan. Door het pappen bouwt ze dan toch nog net ff meer een band met ze op. Gelukkig gaat het goed met ze, en ik krijg leuke foto's, en verhaaltjes.

Eitjes....het zijn er 6 geworden, en ik kijk niet of ze bevrucht zijn, ik laat het maar op zijn beloop en zie het wel.
Ik weet wel dat na dit nestje er een "knoop" in gaat, bij allebei!!
Ik wilde eigenlijk de eitjes weg halen, maar kon het niet...ben een muts wat dat betreft.

Er stond wel een oproepje op het forum van iemand die eitjes zocht voor hun popje, en die heb ik gebeld, maar dat popje lag al bijna drie weken te broeden dus dan had ze er niets aan.

Mocht er iemand zijn op het forum die eitjes wil?
Laat maar weten, als er 2 overblijven voor Sammie en Ricky dan is het goed. Er kunnen geparelde lutino's en wildkleurtjes uitkomen en er zijn ook nog splits, maar dan moet ik ff vragen aan Lique wat  die splits kunnen zijn.

Ik zou ook nog kunnen kijken welke eitjes wel of niet bevrucht zijn en dan de onbevruchte weg kunnen halen, dus dat is ook nog een optie. Ik weet het nu eventjes niet....

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart