17 september 2025, 01:11:25

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

Olga en Hans

He Nellie,

Kom op meid, ik weet wel dat het niet leuk is  :-\ en dat een jonkie je natuurlijk blijer had gemaakt, maar probeer toch van je valkjes te genieten. En wie weet is het andere eitje toch een kleintje, ik zal ook duimen voor je  :).

:-*Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Riny

Hoy Nellie
Meer als je best kun je niet doen.
En Folkert en Maya weten zelf ook wel dat de natuur heel erg hard kan zijn .
Want als wij als hobbykwekers daar iets aan konden veranderen ,ging er geen een jonkie meer dood.
En waren alle gelegde eitjes bevrucht.
Groetjes Riny :D

moonwitch (diana)

Hoi Nellie

Jammer dat het niet zo lekker loop met de kweek.
En als dat wat riny zegt zou uit komen, dan zouden er ook weer teveel vogels komen en dat zou ook niet goed zijn.
Dat zie je wel met mij, ik heb hier een overschot aan valkjes van vorig jaar zitten, en raak ze maar heel langzaam kwijt.
Maar toch wens ik je wel een betere kweek toe met mooie gezonde valkjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Wilma1

Ach wat sneu nou en idd ook voor Folkert en Maja die lijken echt geen geluk te hebben, als het om nieuwe leven gaat.....maar Nellie daar kun jij iets aan doen he, dat is nu eenmaal die soms "harde" natuur.
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Ooh wat zonde. Hoewel ik meer aan Rocky denk. Ik hoop dat ze hierna niet meer gaat leggen, want het kost wel veel energie.

En die arme Sammie...Ik zou je zo graag helpen. Speedy is hartstikke druk bezig een echte vent te worden. En ik zou het Sammie zo gunnen, maar ik kan hem echt niet missen. Egoistisch he :-[ Ik hoop dat je gauw een mannetje tegen komt voor haar!

Hoe is het met jou verder? Ik ben niet meer zoveel aanwezig op msn want kom vaak alleen ff m'n email checken. Ik hoop dat je hier nog ff reageert :-*

Lin

Hey,

Wat ajmmer dat het hier niet goed gaat. Gaat met veel nesten mis op dit forum lees ik wel.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Ik kom gauw langs om de houtsnippers en het eivoer te brengen  :).

:-*Olga.

Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Hey...

Zijn we weer!
Vanavond weer met Rocky naar Feld geweest, weer legnood!!!
De vorige keer was 24 januari, en nu gewoon weer.
Ze was (bijna) helemaal verlamd. Komt doordat het eitje in haar legkanaal tegen de zenuwen drukt, zo legde Feld me uit.
We waren weer net op tijd. Afgelopen maadagavond had ze haar eerste eitje gelegd, en daarna niets meer. Nummer 2 had er dus al woensdag kunnen/moeten zijn.  Ik had nog even de hoop dat het bij 1 eitje bleef deze keer, maar niet dus. Sterker nog, gister zaten ze gewoon nog te wupseflupsen!! En was er nog niets met haar aan het handje.

De verschijnselen van haar legnood waren nu heel anders dan de vorige keer.
Ze kon niet vliegen, sleepte zich naar het eetbakje, of waterbakje. Met haar snaveltje en leunend op haar vleugeltjes. Da's toch zo f.ck.ng zielig!! Op een gegeven moment liet ze zich maar van het bovenste stokje vallen, om daar als een dood vogeltje op de bodem van de kooi te gaan liggen/hangen.

Als er mensen zijn die willen zien hoe zoiets ( een gedeeltelijke verlamming) eruit ziet, stuur maar een I M, ik heb er een klein stukje van gefilmd. Is wel heel duidelijk te zien, en je kan het misschien herkennen als het je eigen valkje overkomt.

Dr Feld zei dat er wel iets tegen te doen is:steriliseren!!
Maar ik weet niet waar ik goed aan doe. Als ik er aan denk dat dit ons vaker wachten staat, die legnood,(is al de derde keer) dan denk ik: ja, doen!
Maar als ze nou nooit meer eitjes/babies krijgt?
Bovendien zijn er ook risico's aan de operatie, maar dit (legnood) kan haar ook een keer de kop kosten, als we niet op tijd zijn.

Wie heeft dit ook eens meegemaakt, herkent dit?
Of kent iemand die een valkje heeft laten "helpen"?
Alle raad/advies ( ervaringen) is/zijn welkom.'
Ik vind het zo moeilijk om een goede keuze te maken.
En.....neem je dan wel de juiste beslissing?

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

Wat een moelijke beslissing voor je....ik kan je geen "echt" antwoord geven, maar als ze telkens met legnood zit is dat voor haar OOK niet prettig....succes met je beslissing!
??? Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Nou.....

Rocky is al weer een beetje opgeknapt, ze zit op dit moment lekker op mijn schouder te poetsen en af en toe knarsetanden. Gaat gelukkig weer de goeie kant op!
Ricky zit nu op het eitje, ze lossen elkaar netjes af.
Overdag Ricky en later, aan het eind van de middag gaat Rocky er weer op.

Het eitje is waarschijnlijk weer niet goed, het schaaltje lijkt wel van dat fijne schuurpapier, heel raar.
En de binnenkant, tja...volgens mij is de dooier veel te klein, wat we nu kunnen zien. Ik wil vanavond ff kijken met het lampje, maar ben bang. Zou wel weer erg zijn voor  paps en mams, twee keer achter elkaar.
Kan ik het dan beter weghalen of moet ik het weer zo lang laten liggen?

Groetjes, en een fijn weekend, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Riny

Hoy Nellie
Ik geloof dat ik ze liet liggen.
Anders heb je kans dat ze weer door gaan leggen.

Lin

ja zeker laten liggen en wachten totdat ze uitgebroed is en dan weghalen. De kans is vrij groot dat ze gaat doorleggen.

Ik ben persoonlijk voor stelliseren. even heel hard gezegd sorry als ik iemand beledig maar als je zelf telkens een miskraam krijgt en verlamd raakt dan wil je ook geen kinderen meer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hoi Nel

Ik ben het met Lin eens, Ik denk dat je Rocky toch erg dicht bij je hart draagt en het risico dat ze weer legnood krijgt is natuurlijk best groot.
Nu ben je er nog steeds op tijd bij geweest, maar wat als....
Ik wens je in ieder geval veel sterkte met welke beslissing je ook neemt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Nellie
Ook ik ben het met Diana en Lin eens.
En ik denk dat jij je valkje dan een enorme dienst bewijst.

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Wat een getop weer met Rocky, je hebt er zo al heel wat ritjes opzitten naar Feld, maar gelukkig ben je weer op tijd geweest  :). Ik kan je ook geen raad geven of advies, maar je net zoals vele hier veel sterkte wensen met je beslissing.

Ik had net tijdens het tikken van dit berichtje een kleine onderbreking: 1 van die lievertjes van ons, weet dit x niet wie, heeft een glas met schelpjes die op de computerkast stond om gegooid en lag in tig stukjes om me heen, ook tussen het toetsenbord  ::) en een paar dagen daarvoor had Cocootje ook al wat naar beneden gegooid, bijna op m'n hoofd  :o. Maar ja moet ik er maar niets opzetten  ;D.

Liefs van Olga en Hans.

Yoeri    17-05-1993