3 augustus 2025, 21:36:42

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Nellie,

Je had al gezegd dat je je verhaal binnenkort wilde vertellen, maar zo snel had ik niet verwacht.
Ik vind het ontzettend knap van je en weet hoe moeilijk het voor je was.
Maar nu je de tijd heb genomen die je nodig had heb je het ook allemaal heel goed neer kunnen zetten.
Precies zoals het is gegaan en zoals je het mij heb verteld.
Ik hoop dat het jou goed doet dat je je verhaal nu heb gedaan.

Ik vind het bedje dat ze voor Rocky hebben gemaakt heel ontroerend :'(
Wat ligt ze er lief en vredig bij.
Het voelt verdrietig als je zo'n foto ziet, maar aan de andere kant is het ook zooo vredig.

Het blijft onvoorstelbaar wat er in dat lichaampje gebeurd is en als ik de foto's zie is het nog onwerkelijker.
Ze heeft zich zo goed gehouden terwijl ze vast veel pijn heeft gehad.
Een vechtertje was het!

Het plaatje van Jet vind ik prachtig, maar dat wist je al ;)
Een heel mooi aandenken aan een heel mooi wijffie.

Je examen afronden met een 8 vind ik echt toppie van je hoor.
Dat heb je goed gedaan en mag je trots op zijn.

Je hoeft me niet te bedanken hoor, want ik was er graag voor je  :-*

Ik ben heel benieuwd naar het stukje van Hans.
Je hebt het er zo vaak over dat het wel prachtig moet zijn.

Ik vind het leuk als je je dagboekje weer oppakt :D
En als het niet gaat neem je weer even gas terug oke?!

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi Nellie,

Heftig verhaal hoor.

Fijn dat je je verhalenboekje weer gaat bijhouden.

Alles heeft zijn tijd nodig, geef het allemaal op jouw manier een plaatsje.  :)

Sterkte met het haaruitval, hopelijk blijft het beperkt tot die twee plekjes.

Liefs Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Nellie,

Zodra jou hoofdje weer een beetje tot rust komt, komt het vast met je haar ook weer goed ;)
Dus zorg nu maar goed voor jezelf en dan gaat de rest vanzelf!
En als Danny er weer aan komt (je snapt wel wat ik bedoel) zeg je maar dat ik hem kom hoeken oke ;D ;)

Groetjes aan Dan,

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

moonwitch (diana)

Hoi Nel

Ben blij weer wat van je te horen.

Rocky ligt er inderdaad heel mooi bij, en die bewerkte foto is ook heel mooi.

Wat goed van je dat je ondanks dat je niet naar cursus bent geweest en niet goed kon leren vanwege de omstandigheden, toch nog een dikke 8 hebt gehaald, SUPER.

Hopelijk kun je de stress nu een beetje achter je laten en groei je haar weer snel terug.
Heel veel liefs diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Marianne

Hoi Nellie,

Wat een verhaal zeg, ben er helemaal stil van.
Wil alleen even laten weten dat ik met je meeleef en je veel sterkte wens ook is het al een tijdje geleden gebeurd.
Een vriendje verliezen is niet niks.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

ROCKS

Hey....

Dank jullie wel voor de lieve fijne reacties! Het is ontzettend moeilijk, vooral als je denkt dat de operatie geslaagd/gelukt is als het allemaal zo lang duurt. Je bent blij, en we hadden al zitten bekokstoven dat we haar de volgende dag om zo en zo laat zouden gaan halen, en we werden echt vrolijker, totdat....

Ik heb echt geen vier weken gehuild hoor, maar het waren wel vier rare weken, mede door het examen en mijn haarprobleem. Dat hakte er weer flink in.
Maar.....Nellie's back!
En als ik me ff niet goed voel, nou, dan ben ik er gewoon weer ff een dagje niet, ja toch?

Ik heb vorige week ook nog heeeeel goed ander nieuws gehad. Danny's vriend, Martin, is vorig jaar erg ziek geworden, hij had lymfeklierkanker. En....vorige week heeft ie te horen gekregen dat ie "schoon" is!! Ik was daar zo blij om, dat ik er ff stilletjes een klein vreugetraantje om heb gelaten, dat begrijpen jullie wel.
Behalve Danny's vriend is Martin ook zijn achterneef, en voorlopig is ie beter. Hij moet wel elke maand voor controle, maar da's alleen maar goed.

Ricky......Rocky's mannetje.
Hij zat toen Rocky overleed even bij Hans en Olga, en we zijn op de terugweg gelijk met haar langs gegaan bij Olga, want Ricky moest haar zien, om afscheid te kunnen nemen.
Was wel ff moeilijk, hoor, toen we daar aankwamen. Hij was zo blij dat ie ons weer zag, en we kwamen met zo'n nare bedoeling. Hij wilde gelijk lekker gekroeld worden, dat mochten Hans en Olga niet doen bij hem.
We hebben Rocky gelijk met haar "bedje/doosje" op tafel gezet, en hij heeft toen wel aan haar zitten plukken, en kroelen, dat ging echt door merg en been. De arts had gezegd dat het beter was voor hem als hij haar nog zou kunnen zien, vandaar.
We zijn weer weggegaan en hebben Ricky toen nog daar gelaten, gewoon omdat we niet wisten wat we zouden/moesten doen.
Was wel weer ff l*llig voor hem, maar we hadden het zelf ook zo moeilijk!

Toen we thuiskwamen hebben we Rocky in haar doosje op de salontafel gezet, zodat we goed op konden letten wat er gebeurde, en hoe de anderen reageerden. Nou, dat was heel wisselend.
Coco kwam op een gegeven moment op de rand van het doosje zitten en keek erin. Hij zag haar liggen en je zag hem nog eens goed kijken, alsof ie zeggen wou:huh, was dat nou?
Hij deed zijn koppie naar beneden, en wat er toen gebeurde....hij maakte hele rare geluidjes die ik nog nooit eerder heb gehoord!! Heel vreemd, zachtjes, en het leek net of ie tegen haar zat te brabbelen! Ik vond het heel mooi om mee te maken, echt wel.
Ik was wel blij dat Danny het ook zag, want we hadden zoiets nog nooit gezien of gehoord!!!
Dit konden we samen delen, en het was echt goed.

De rest van de valkjes keken niet naar haar om, alleen Siepie keek nog wel ff goed naar haar. We hebben haar toen in de koelkast gezet, tot de volgende dag.

Danny wilde haar niet begraven in het tuintje van mijn ouders, hij kon het niet over zijn hart krijgen, om haar in de grond te stoppen. En dat begreep ik ook wel, dus hebben we besloten om haar te laten cremeren.
Ik heb toen op woensdag een afspraak gemaakt, voor de volgende dag, donderdag 30 maart, om half twee.

's Middags zijn we naar Olga gereden en hebben Ricky toen weer voorgoed mee naar huis genomen. Mijn god, wat was dat beessie blij dat we er weer waren!! En maar kroelen, kroelen, hij was niet bij ons weg te slaaaaan. Hup, mee naar huis, en ja hoor.
Daar begon ie, zoeken naar zijn wijffie, roepen naar haar, in het blok kijken, naast het blok kijken, overal kijken!! En maar schreeuwen en roepen, het was zelfs krijsen, en het ging door merg en been, het was echt verschrikkelijk!!Wat was dat beestje wanhopig op zoek naar........niets, ze was er niet meer.
We werden er af en toe helemaal gek van, maar hadden er toch ook wel weer begrip voor, wij wisten waar ze was en wat er was, maar dat weet zo'n diertje niet.

Donderdag zou Rocky om half twee gecremeerd worden, en we hebben haar toen om een uur of twaalf weer bij ons genomen. Danny nam haar in zijn handen en liet haar nog even zien bij de anderen, want nu was het echt bijna zo ver.
Ze zouden haar nu nooit meer zien, pfff.
Sammie kwam echt bij haar kijken en plukte nog wat aan haar kuifje, Rocky was haar vriendinnetje, ze waren vanaf het begin dat Sam hier kwam altijd samen.
Ricky joeg iedereen bij Rocky weg, ze was van hem, zelfs nu nog, en dat was heel zielig om te zien. Hij ging echt harder aan haar zitten trekken, om maar te zorgen dat ze wakker werd, leek het wel. Maar dat gebeurde niet.
Siepie en Coco hebben toen ook nog bij  Rocky gekeken, en ff aan haar geplukt, heel zachtjes en (bijna) lief.
De rest deed er niet veel mee.

We hebben nog wat fotoos gemaakt en zijn toen weggegaan, voor de allerlaatste keer mocht ze mee in de auto, haar laatste reis was begonnen.....

We zijn heel goed opgevangen in Stompwijk, bij het crematorium. Kregen alle tijd om afscheid te nemen, en haar nog ff bij ons te nemen.
Dat hebben we ook gedaan, en op het laatste moment hebben we het allerliefste kuifje van ons schatje afgeknipt.
Ik weet het, dat is heel erg, maar ik wilde dat graag hebben zodat ik er misschien nog iets mee kan doen, in ieder geval wil ik het bij een foto van haar plakken, of iets dergelijks.
Danny en ik wilden er allebei bij zijn als het moment daar was, en dat mocht. We hebben haar toen met haar doosje en al weg zien gaan. Snik snik....dag lieve Rocky.....

We konden een kleine 20 minuten wachten en dan zouden we haar terug krijgen. Ze zat in een mooi blik, met zonnebloemen erop. Nu staat ze in de kast, ze is weer terug.

Ricky is een dag of vier, vijf aan het zoeken en schreeuwen geweest, en op zondag kon ik het niet meer hebben. Ik had die dag een redelijk goede dag, had niet meer gehuild om me meissie. Maar dat geschreeuw......ohhh, dat nekt je. Danny is van ellende ff weggegaan en ik wist niet meer wat ik moest doen, ik heb toen Lique gebeld en gevraagd wat ik eraan kon doen.
Vanaf het moment dat ik haar aan de lijn had was ie een stuk rustiger, waarschijnlijk voelde hij mij aan, en reageerde hij daar weer op, of omdat Danny nu weg was, zijn rivaal.
Het gesprek met Lique heeft me goed gedaan, ik werd er zelf ook rustiger van, gelukkig maar.

Vanaf dat moment ging het eigenlijk steeds beter met hem, het was niet meer zo erg, en hij zocht niet meer naar haar en het roepen was ook stukken minder.

En......na ongeveer een week......zat ie samen met Sammie op mijn borst/schouder, en ging hij met haar kroelen!!!
Ik had op dat moment Olga aan de telefoon en ik zag dat ie dat ging doen, ik schrok.....en moest er ff om huilen, vond het heel moeilijk om te zien dat ie nu al met een ander zat te .....
Maar aan de andere kant was het ook wel weer heel fijn, voor hem, ja toch? Ik was er toch ook wel blij om.
Sammie kreeg eindelijk aandacht van een man, en hij had weer wat anders aan zijn hooffie. Een nieuw meisje......
Ricky gaat Sammie overal achterna, en zit haar echt uit te dagen en versieren, haha, hij is nog steeds zo broeds.
En Sam.....ach, die weet nog niet wat ze ervan moet denken, ze zit al jaren te wachten op een vent en nu er eentje is doet ze net alsof ze gek is. Ik heb haar nog maar 1 x kippetje zien zitten, sinds lange tijd, en ik hoop dat als ze zover is dat Ricky dan zijn kansen grijpt, de anderen zullen hem niet voor zijn, haha.

Met Danny gaat het godzijdank ook goed, hij heeft met PASEN, jaaaah, met pasen, een cursus gedaan voor zijn nieuwe baan op Schiphol en daar is ie voor geslaagd, hoera!
Hij kan met ingang van 1 mei daar werken, en ......heeft gelijk 2 vrije dagen!
Begint goed, haha. Zal wel ff wennen worden, hij gaat nu in 3-ploegendienst werken. Heeft wel al in 2 ploegen gewerkt, maar nu komt de nachtdienst erbij. Ach, is een kwestie van wennen hoor je overal, dus ik hoop dat ie er snel aan gewend is.

MARISKA....misschien kom je hem wel een keer tegen.....en dan kan je hem gelijk die hoek verkopen, die hij nog tegoed heeft van je!!!!! ;D

Momenteel ben ik zelf even niet aan het werk, maar daar gaat snel verandering in komen, want ik voel me wel weer goed, dus........

Nou, was weer een heeeeel verhaal, en ik heb nog wel veeeel meeeeer wat ik nog moet vertellen,  dat gaat allemaal in etappes, maar het komt eraan!!!

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Nellie,

Ik heb net je verhaal helemaal gelezen en ik zat er helemaal in.
Ik kende het verhaal natuurlijk al, maar toch is het weer even moeilijk om te lezen.
Jullie hebben het zo moeilijk gehad en dat trek ik me gewoon erg aan.
Ik ben blij dat het nu beter met je gaat en beetje bij beetje komt het echt goed ;)
En op Danny ben ik natuurlijk supertrots met zijn nieuwe baan :D
Ik hoop dat hij het daar heel erg leuk gaat krijgen!

Ik spreek je gauw weer!

Liefs
Maris!!

moonwitch (diana)

Oh Nel

Wat kun jij levendig vertellen. dikke tranen  :'(
rolden over mijn wangen van dit ontroerend verhaal.
Hopelijk komen er mooie jonkies van sammie en ricky.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

Jemig wat een verhaal.

Maar jullie hebben wel op een mooie waardige manier afscheid genomen van Rocky.

Geweldig natuurlijk dat RIcky in Sammie een nieuw meisje heeft gevonden en niet meer zo hoeft ze zoeken. Erg snel, maar gelukkig heeft de natuurlijk het zo geregeld dat valkjes niet zo lang rouwen als de mens.  :) Fijn voor Ricky, en misschien ook wel voor jullie oren.  ;)

Danny, gefeliciteerd met je nieuwe baan en heel veel plezier.

En Nellie, jij ook succes als je straks weer gaat werken.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ineke

Wat n verhaal, Nellie. Je schrijft t alsof ik er bij ben, krijg er n brok van. Goh, ik wist niet dat t goed is om de dode vogel aan de andere vogels te laten zien en afscheid te laten nemen.
Ik wens je sterkte met de alopecia areate. Heb zelf alopecia totales gehad. Ik was erg in paniek, omdat niemand mij kon gerust stellen dat t uitgevallen haar weer terug komt. Mijn wimpers waren uitgevallen en dat is n raar gezicht, ik leek op n albino met rode wangen :D Het heeft ca. 1,5 jaar geduurd en toen had ik mijn wimpers weer, de kale plekken op t hoofd waren sneller begroeid. De haren vallen uit, maar de wortel zelf beschadigd niet. Ook had ik voorheen regelmatig last van exceem en dat is nadien ook niet meer geweest. Dus: je zult je nog n tijdje ongemakkelijk voelen, maar t komt goed!

Ineke

Wat n verhaal, Nellie. Je schrijft t alsof ik er bij ben, krijg er n brok van. Goh, ik wist niet dat t goed is om de dode vogel aan de andere vogels te laten zien en afscheid te laten nemen.
Ik wens je sterkte met de alopecia areate. Heb zelf alopecia totales gehad. Ik was erg in paniek, omdat niemand mij kon gerust stellen dat t uitgevallen haar weer terug komt. Mijn wimpers waren uitgevallen en dat is n raar gezicht, ik leek op n albino met rode wangen :D Het heeft ca. 1,5 jaar geduurd en toen had ik mijn wimpers weer, de kale plekken op t hoofd waren sneller begroeid. De haren vallen uit, maar de wortel zelf beschadigd niet. Ook had ik voorheen regelmatig last van exceem en dat is nadien ook niet meer geweest. Dus: je zult je nog n tijdje ongemakkelijk voelen, maar t komt goed!
En nog gefeliciteerd met je tentamen en de nieuwe baan van Danny! Drie ploegendiensten...ik zou helemaal uit mijn ritme raken.

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Er is bijna 24 uur om, dan mag ik nu reageren, toch. Wordt je dan niet meer  >:( op me  ;).
Nogmaals jou verhaal gelezen, ik wist het al, maar ik ben er toch weer helemaal stil van. Wat gaat de tijd snel, al ruim 4 weken zijn er voorbij, dat je me belde, met Rocky heeft het niet gehaald  :'(. Jullie zijn op de terugweg, om Ricky even te zien, bij me langs geweest en ik kon alleen een arm om je heen slaan. Het verdriet kon ik niet wegnemen. Maar door je, daarna steeds te bellen, hoopte ik je wat steun te kunnen geven.
Jij hebt voor jou de tijd genomen, voordat je dit van Rocky hier neer kon zetten en ik vind het knap dat je nu zo ver bent gekomen.
We bellen gauw weer en wie weet komen we ook gauw  :D.

Liefs van Olga en natuurlijk ook van je grote vriend  ;D.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Ook ik ken jouw verhaal en ook om het nogmaals te lezen, dringt het nog meer tot me door hoe moeilijk je het hebt gehad de laatste tijd...

We hebben ook lang aan de telefoon gezeten ....zelfs midden in de nacht....maar dat geeft niet, als je "je ei kwijt moet"....in deze context wel ERG letterlijk....moet dat kunnen en ik vond het prettig je daarmee te kunnen steunen!

Maar je weet ook mij te "vinden" en ik vind het leuk om lekker te babbelen....tussendoor ook best gelachen!! Ik kom eens bij je koffie leuten...zoals ze hier zeggen..... ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Hoi Nellie

Ik heb er zin in Woensdag bij je op de thee te komen en lekker ff naar het strand!!! Wordt mooi weer dus dat is al fijn.....en je hebt vele soorten thee dus voorlopig ben ik niet weg  ;D ;D ;D ;D ;D.....Kan ik jouw valkjes eens bewonderen!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke