29 april 2024, 01:30:34

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

valkchico

hallo Nellie,

ben je al zeker een paar keer tegengekomen in de andere dagboeken/verhalen.Maar leuk dat ik je nu zo kan volgen . Je hebt hele leuke valkjse met allemaal een eigen verhaal.

Ik heb wel een favoriet hoor ,dat is dezelfde als Riny heeft wat een plaatje :-*.

tot lezens gr Esther

ROCKS

Hey Carin, Mariska, Suus, Diana, Caroline, Hans en Olga, en Esther

Hartstikke leuk dat jullie me hebben opgezocht!

-Maris, moest jouw Binkie ook leren belluh? En hij doet het nog ook? Haha, da's makkelijk als je zelf geen zin heb....
Lief van je dat je ons toppertjes vindt!

-Suus, dat piraatje was zo zielig....ze stal ieders hart met haar houten pootje! Maakte flink misbruik van haar "gipsje" en wij gaven daar graag aan toe.
Dimi zien belluh? Kom maar langs, dan kan je het zien, is zo koddig! Maar....er komt nog een foto hoor! En als ik het ooit nog leer een filmpje MET geluid, oke?

-Caroline, ook jouw neus is van harte welkom hoor, in dit verhaal!

-Hans en Olga, jeetje, een jaar alweer? Hadden we eigenlijk moeten vieren! Een jubileum....1 jarig.
Maar.....we hebben er een hele leuke vriendschap aan over gehouden dat is 1 ding wat zeker is! Tot snel? Live? Kusjes!


-Diana, erg he om besmet te zijn met zoiets ergs?
Van een hoop dingen kun je af komen, maar dit gaat nooit meer over, haha, is een prettige ziekte!
Kom maar langs hoor, hartstikke gezellig.

-Esther, we zijn elkaar inderdaad wel eens tegengekomen, kweenie meer waar, maar nu zie ik je hier, heel leuk!
Tsjaa, die Eddie....wat moet ik daar nou van zeggen? He's a beauty! Is 1 van mijn mooiste valkjes samen met Siepie. Dank je wel voor het compliment!

Groetjes, Nellie




                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Dimi is echt een schatje en het is zo koddig om te zien, hoe hij aan de telefoon zit te brabbelen  :D :D :D.
Hij zat op Hans z'n hand en jij hield de telefoon bij hem en hij kletsen, zoooooooo leuk  ;D ;D.
Zeg Nellie jij was toch 2 januari niet vergeten, he en anders is het je vergeven  ;D. Kunnen we volgend  :) jaar wel doen, zal ik het vast op de kalender zetten  ??? en zullen we dan wat flappen en bollen voor jullie meenemen  :D.

Liefs OLga  :-*.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Hoi,

Sammie is weer bezig met eitjes leggen. Ze is zo broeds, dat ze zich helemaal kaal begint te plukken. Ben wel twee keer mee naar Feld geweest en ze heeft toen een hormonenprik gehad. Daar ging het plukken mee over, maar ze werd er erg ziek van. Ik heb toen besloten om dat noooit meer te doen, dan maar een kale Sam.

Nou...kaal werd ze. Ze begon anderhalf jaar geleden onderaan haar rugje, en rond haar kontje. Dat werd steeds erger, en nu is haar rugje bijna helemaal kaal en haar buikje ook.
Zo erg als nu is het nooit geweest, en ik vind het ook zo zielig! Maar ik kan er niets aan doen. We hebben vijf mannen, waarvan alleen Ricky een koppeltje is met Rocky.
De anderen "weten" denk zelf niet dat ze man zijn. Soms zit Sammie naast ze, kippetje te zitten, en dan kijken ze nog niet naar haar om! Ohh...als ik dat zie kan ik er wel eentje op d'r plakken! Wij doen wel ff op d'r rugje krabbelen en dat vindt ze ook al heerlijk, maar toch. Ik had het graag anders gezien.
Nu heeft ze sinds dit weekend weer twee eitjes, en ze zit gewoon in het blok in de grote kooi, ze legde ze ook net zo makkelijk in een hoekje op de bodem.
Laatst legde ze een keer 8 eitjes!!

Foto's van "kale" broedse Sammie,

Hier ligt ze helemaal gelukkig in het blok op 1 eitje


En hier een actiefoto, waarop je goed kan zien hoe kaal ze is

Wat vinden jullie? Zal ik er dan toch nog maar weer een mannetje bij gaan zoeken, en ze dan gelijk apart zetten? Zodat ze aan elkaar moeten/kunnen wennen en hopelijk een koppeltje gaan vormen?.........Ik weet het niet meer!

Olga,
Ik was het inderdaad ff vergeten, sorry, en de afspraak voor volgend jaar staat!! IK laat Dimi wel even bellen, oke?

Groetjes, Nellie




                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

bobbie

Hoi Nellie,

Leuk leuk leuk, ik ontdekte je verhaal een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Heel leuk geschreven. Ik heb ademloos zitten lezen.

Ach, wat zielig het kale kippie. :-\ Ik heb ook geen pasklare oplossing voor je. :(

Ik kom gauw weer terug.

Groetjes, nel :)

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Wat ziet Sammie er uit  :'(, het is toch heel verdrietig dat zij zo graag wil en dat geen van je valkenmannetjes met haar wil  :( .
Bij ons is het Spykie die maar eitjes blijft leggen en ook geen van de mannetjes kijkt naar haar om, alleen zij plukt haar zelf niet kaal, dus dat is weer een geluk. Maar voor jouw Sammie niet. En hoe is het met je lampje, heb je dat nog weg gehaald of mag ze toch daar haar eitjes leggen  ???
Ohoh het weet wat, he.

Liefs Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Lin

Hallo,

de beste wensen! Wat leuk dat er weer iemand is die wat verteld. Het was wel veel keer in een keer dus ik lees het later op mijn gemak nog even door.

groeten, Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Nellie,

Nou Binky was altijd al gek op de telefoon, maar pas geleden heeft hij mijn moeder een kwartier aan de lijn gehad en ik hooguit 5 ;D
Dan gaat ze hem roepen en voor hem fluiten en zit hij met zijn oor tegen de telefoon ;D ;D ;D
En als ze stil is gaat hij terug fluiten ;D
Zo lief :-*

Wat Sammie betreft, ik heb pas geleden ergens begrepen dat je niet over hun ruggetje moet wrijven omdat je het broeds zijn dan alleen maar stimuleert.
Dat zou je eens na kunnen vragen bij Feld ;)
Het ziet er inderdaad triest uit :'(
Erg he als je niks kunt doen :(
Van een mannetje erbij halen vind ik nog niet zo'n slecht ide.
Kijk naar Ricky, die is dolgelukkig met haar man ;)
En zij en Dopey trekken ook niet meer naar elkaar.

Veel sterkte in ieder geval! ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Hey Maris,

Je zei het al: ver de rug aaien. Dat is inderdaad niet goed om dat te stimuleren.

Hey Nellie,

Ik heb al mijn valkjes apart zitten per 'koppel'. Dan hebje ook dat minder ruzie als de hormonen komen en je dwingt ze meer om een koppel te worden. Maar wat veel 8 eitjes! Pfoe, gelukkig hoeft ze dat niet allemaal te verzorgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: Lin op  5 januari 2006, 09:14:57

Ik heb al mijn valkjes apart zitten per 'koppel'. Dan hebje ook dat minder ruzie als de hormonen komen en je dwingt ze meer om een koppel te worden



Hoy Lin
Ik heb 2 gezamelijke voliere's en er is zelden ruzie.
In een voliere zitten ze met 10 en in de andere met 24 valkjes.
Je mag hier voor de voliere komen zitten zolang als je zelf wil ,je zult geen ruzie meemaken ook niet als ze jonkie's hebben.
In het begin als de nestkasten opgehangen worden is er wel wat gekrakeel over wie welke nestkast mag,maar dat is dan ook alles.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey riny,

Maar dat is in een buitenvoliere waar ze kunnen vluchten. Met 3 mannen en een pop bijv. in een kooi kan het eerder misgaan. Ik zeg niet altijd, maar minder de kans op ruzei omdat ze niet bij elkaar kunnen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Dat klopt want hier hebben ze echt heel veel plaats.
In mijn kweekkooien zitten ze ook per koppel.
Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi Nellie,

Wat zielig dat kale kippetje. Als ik dat zo zie en je hebt de ruimte dan zou ik het zeker proberen om haar apart te zetten met een nieuwe man. Is denk ik altijd de moeite waard om het te proberen. Ze plukt zich zo erg, dat moet gewoon pijn doen.  :'(

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes van Caroline   :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ROCKS

Hallo,

Iedereen die een reactie heeft geplaatst: bedankt!
Voor Sammie is het ook wel zielig, en ik zal voortaan niet meer op haar rugje aaien. Maar da's wel moeilijk, ze komt gewoon op je schouder zitten, echt zo van: ohhh doe jij ff op me rugje kriebelen? Ik denk dat het nu wel weer ff over is, ze zit op -tot nu toe- 2 eitjes. Meestal was het daarna over, tot ze weer broeds werd. Toen ze die prikjes kreeg, met dat hormonenspul ging het over. Maar werd ze ellebei de keren heel erg ziek van die prikjes. Na de 1ste werd ze ziek, maar toen dacht ik: dat kan, ik legde toen niet de link naar de prik.
Na de 2de wel, en toen had ik zoiets van: NOOIT meer.
Haar veertjes kwamen wel terug, dat wel.

Ik zou er nog wel een man bij kunnen hebben, ik heb nog wel 1 plekkie over, maar meer echt niet!!!
Moeten maar even kijken hoe ze nu weer uit de "strijd" komt, met een beetje mazzel redt ze het dan net weer tot de broedperiode, ook al trekken ze zich hier er niets van aan!

En plekjes om een eitje te leggen? Ohhh...ook geen punt.
Ze willen overal, behalve daar waar het moet/mag!
Wat dat betreft heb ik hele rare kostgangers, hoor.
Rocky is daar echt een ster in, die heeft al op zoveel "gekke" plekjes gezeten, klaar om te leggen. En dat deed ze dan ook, maar echt NIET in een blok. No way!
Pas nu, de laatste keer heeft ze netjes in het blok gelegd, maar je moet niet vragen waar het blok stond!

Rocky is echt een popje wat zelf een plekje uitkiest, het liefst in alle rust. Nou, die plekjes hebben we hier wel, maar wij vinden dat niet zo'n geschikte plek. Zij wel, hoor.
Madam zat: in een lege kartonnen doos, op de tafel.
We hoefden er niets in te doen, want daar zorgde ze zelf voor. Ze beet die flappen stuk, waarmee je een doos dicht doet en dat was haar bedekking.


Rocky, van bovenaf

Eitjes waren niet bevrucht, want er was geen man bij geweest. We hebben toen nog eitjes gekregen van Peter en Lique,en omgewisseld met de hare, maar die waren ook niet bevrucht, helaas.

De keer erna had ze weer een superplekkie uitgezocht. Dit keer zat ze in het toilet!! In een mandje, waar altijd onze vochtige toiletdoekjes staan/liggen.
Als wij naar de WC gingen ging ze vaak mee, en zat ze daar heerlijk te spelen met een stukje toiletpapier.
Nou....dat was dus het nieuwe plekje!
Hahaha, als we bezoek kregen moesten we ze altijd waarschuwen, als ze naar toilet wilden.
En ik kon ook geen sterk geurende dingen gebruiken, chloor enzo, want dan zat ze weer midden in die troep.


Wat een maf beest is ze toch

Na het toilet bedacht ze dat het wel lekker was om in 1 van mijn lampjes te gaan zitten, maar daar heb ik haar elke keer uitgejaagd. Toch vond ik er een eitje in, ik schrok me dood.
Haalde het lampje van de muur en hoorde tik...tik.
En ja hoor, eitje.
Ze is niet de enige, want behalve Dimi hebben ze er allemaal wel eens in/op gezeten, ook Ricky die nu bij Maris zit.

Momenteel heeft Rocky met Ricky 2 jonkies, gaaf he?
En die zijn ook op een apart plekje geboren.
In een broedblok, dat wel. Maar het broedblok staat......
in mijn nieuwe kleding/berg-kast!! Het is niet te geloven, maar echt waar!
Ik heb vorig jaar een extra kooi gekocht voor als er jonkies zouden kunnen komen. Blok gekocht, en later nog eentje, want je weet maar nooit...

Deze kooi in orde gemaakt voor het koppeltje R+R, en afwachten maar. Elke keer als ze naar die andere kamer vloog bracht ik haar terug naar de kooi. Ze moest daar maar in, ja toch?
Nou....forget it!
Het werd zo erg dat ze zelfs legnood kreeg!! Ze was er ziek van, en je kon echt zien dat er een eitje moest komen.
Ze heeft al eerder legnood gehad, en Feld heeft toen dat eitje weg moeten halen, dus ik was doodsbang dat het weer zo zou gaan. Tja......dan doe je haar toch maar met blok en al op het door haar zelf uitgezochte plekkie....in de kast.
En ja hoor...binnen no time was het eitje er!
Ze legde er drie, en ze kwamen ook alledrie uit, maar eentje heeft het niet gered, die was na een weekje overleden.

En de andere twee? Die gaan naar Roosje, allebei.
Zijn sinds zondag uit het blok, en ze zitten nu dus wel met zijn 4tjes in de kooi, en dat gaat goed. Ze worden ook overal gevoerd, en de jonkies gaan ook al lekker hun gang, vliegen al lekker door de kamer.
Roos zal wel schrikken als ze ze weer ziet, want de laatste week is het zo hard gegaan.
Het zijn al lekkere kroelkippies!


Lekker kroelie


Chipo en Diara

Er is iets wat ik niet snap hoor,gister waren ze al weer aan het wippen, Rocky ging weer voor Ricky zitten. En hij erop natuurlijk. Wat is dat dan toch?
Wie weet hier een antwoord op?
Ze hebben geen blok meer, de babies zijn net 5 weken en ze gaan gewoon weer opnieuw, hoe kan dat nou?  Ricky deed dat toen ook, alleen was die nog erger, die ging zo vier, vijf keer achter elkaar door!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Chipo en Diara, leuke namen die Roosje verzonnen heeft, zijn nog niet eens weg en strakjes heb je weer eitjes  ;D.
Ben benieuwd wat voor plekje ze dit X uit zoeken of dat ze de kast nog eens nemen of toch maar in de WC  :D ;D :D.
Het zijn wel 2 schatjes, hoor, Chipo en Diara en Diara is met die gele pareltjes toch  ???

Groetjes Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993