20 juni 2025, 22:22:36

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

YES.....

Eindelijk krijgen jullie hem te zien!!
Wachten en geduld wordt beloond, dat zie je maar weer.
We waren iets later dan de plannig was bij Kuif, en werden zo vriendelijk ontvangen. Koffie, fris, en een gezellig praatje, natuurlijk over Kuif, en onze lieffies.
Om half 5 reden we pas weg.
Zijn baasje had het toch eventjes moeilijk toen Kuif eenmaal in de auto zat, maar da's logisch. Je weet van te voren niet hoe je gaat reageren. We hebben afgesproken om contact te houden, en ze gaat hem volgen via mijn verhaal. Da's natuurlijk erg leuk, dan kan ze hem toch een beetje in de gaten houden en op de hoogte blijven van zijn leventje hier bij ons. Bovendien mag ze altijd bellen, liever te vaak dan helemaal niet!!

Vanaf het moment dat ie de anderen zag begon ie met fluiten, maakte niet uit of het man of pop was, haha. Hij genoot echt van ze. Vooral Sam en Siep vond en vind ie errug interessant. En hij zat al bij Dimi op zijn kooi, en Dimi moest er weinig van hebben, maar dat wil ie toch van niemand.
Was wel erg leuk om te zien hoe snel Kuif dat deed, hij zocht ze echt op.
Zat al heerlijk te poetsen en aan een pootje te knabbelen, is duidelijk op zijn gemakkie.

Oh ja, ik ben nog ergens achter gekomen....
hij weet heel goed wat wippiewippie is, haha. Hij zat even op mijn hand en zag mijn lange nagels...ging zitten voetjetrappelen op mijn hand, en ja hoor!!! Daar schoof zijn staart over mijn hand en zat ie gewoon te wippen!!  ;D
Dat was ff oefenen, nu nog bij Sammie in 't echt!!

Hij heeft zich al zitten poetsen, en nu net hoorde ik hem al knarsen!! Geweldig! Dat doet ie niet als ie zich niet op zijn gemakkie voelt.

Hier is tie dan!!

Mooi hé?

Ik vind hem erg lichtgrijs, vooral vergeleken met Siepie, maar die is weer erg donker.
Als het kan maak ik betere foto's in het daglicht, dan kan je het beter zien.

Nou...vinden jullie van hem??

Olga...ik bel je deze week, oke? Mag je hem in het echie zien!

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

moonwitch (diana)

Hoi Nel

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zekers een mooie man.
Hopelijk gaat hij een koppel vormen met je sammie.
Kom weer kijken als je nieuwe foto´s hebt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

Wat een lekkere vent!!

Mooie foto trouwens!!

Hopelijk wordt ie nu nog verliefd op Sammie en niet alleen op je hand.  ;D

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ineke

Dus Kuif is 3,5 jaar? Ik vond nl. dat ie in vergelijking met mijn half jaar oude vogel mooi in de veren zit. Dan weet ik dat mijn vogel ook zo gaat uitzien, mooi!

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Wat is Kuifje mooiiiiiiiii en ook zo'n geel koppetje  :D, een plaatje hoor  ;). Kan me wel voorstellen, dat zijn vorige baasjes het er moeilijk mee hadden, toen hij met jullie mee ging en daar weten wij alles van, toch  :'(.
Maar Kuifje zal het bij jullie ontzettend naar zijn zin krijgen en nou nog hopen, dus we blijven duimen, dat hij met Sammie een koppeltje wordt  :D. En dan ook jonkies  ??? ???
Ohohoh wat loop ik weer op de zaken vooruit, maar eerst afwachten.
Heel veel succes met al je lievertjes en tot gauw.

Liefs Hans en Olga  :-*.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

-Diana...nou, er zijn nieuwe foto's!! Leuk dat je er ff komt kijken, mooi is tie hé?

-Caroline...lekker ding hé? Enne...vandaag weer gefieselefoosd, hoor, 2 X!! Op mijn hand!! ;D
Oefenen mag, maar het echt werk is voor Sammie!!
Mooi hé, die foto?

-Ineke...hij is inderdaad drie-en-half. Maar dit is een lichte wildkleur hoor, ik zal er een foto van Siepie zo bij zetten, die is veeeel donkerder, je ziet echt verschil tussen die twee.
Misschien verandert jouw valkje na de rui?

-Olgaatje...ik wist dat je verliefd zou worden, op Kuif! Kan ook niet anders, hé, met zo'n mooi koppie. En wat ie met Sam moet, ja, daar heeft ie nu mij even voor, maar da's "droog" oefenen? Bij Sam gaat ie voor ut echie, haha (hopen we), en als ie dat niet doet, blijft ie lekker toch hier hoor. Want wij hebben zoiets van: wat erin komt gaat er niet meer uit! ;)
Mochten er nou echt jonkies komen....dan is het jouw schuld...door al dat duimen wat je doet. Tja, dan moet je er helaas wel eentje nemen  :P
Ik zie je snel, want het voer is besteld.

Voor de liefhebbers:

Kuif heeft al een "favo" plekje, net als bij zijn vorige baasje: het raamkozijn!

Na anderhalf uur nog steeds, maar nu in het zonnetje!

Hier is tie al op zoek naar "donkere" plekjes, wat kan je daar allemaal doen?

Lekker broodje eten! Hmm, lekker!

Hij is al aardig gewend hoor.
Kwam al achter me aan fladderen naar de keuken, en ik mocht hem lekker kroelen.
heeft weer geoefend hoe het ook al weer moet, op mijn hand! 2 X!!
Vindt alle valkjes leuk, ook de mannen, haha. Gaat ie gelijk zitten fluiten....heerlijk.
Zit nu al een hele tijd bij Danny in zijn kamer, de boel te verkennen, maar ach, hij moet toch de weg weten in huis?
We zijn er erg blij mee, maar dat begrijpen jullie vast wel.
Morgen meer.....over hem!

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Ineke...nog ff voor jou, om te vergelijken tussen onze twee wildkleurtjes, een foto van Siepie, was hem net vergeten, sorry!!

Siepie zit hier lekker bieslook te eten, speciaal voor de valkjes gekocht. Zie je dat hij veel donkerder is? Kuif is echt veel lichter, Siepie gaat naar antracietgrijs.
Ben benieuwd naar de jouwe, kan je een foto laten zien? En waar?

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Hoi hoi!!

Fijn dat het zo super gaat!!

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kolkkie

Hey Nellie,

KUIF = :o.

Wat een lief valkje zeg. Dat hij nu al zo aanhankelijk naar jou en de anderen is.
Kuif voelt zich dan echt op zijn plekkie :).

Geef hem maar een lekkere knuf van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Leuke foto's van Kuif en ja hij is lichter dan Siepie, zo'n mooie donkere als Siepie heb ik ook nog niet gezien  :D, maar je hebt allemaal mooie mannen en popjes.
Maar zonder dollen, toch hier geen jonkie meer, anders krijg ik hier ruzie met mijn mannen  ;D ;D ;D.

Liefs Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

ROCKS

-Caroline...dank je wel! Het gaat zeker super!!
We zijn er erg blij mee, dat snap je.

-Kolkkie...lief hé? En hij is ook onwijs gezellig, vindt nog steeds alle valkjes leuk en is totaal niet onder de indruk als er eentje hem weg wil jagen, want dat proberen ze wel hoor.

-Olga...dank je wel dat je al mijn mannen en popjes mooi vindt!
Siep is echt donker, maar ook weer heel mooi.
Krijg je ruzie met je mannen? Ach joh...eentje erbij? Moet kunnen.
Bovendien duim jij dat er jonkies komen, ikke niet hoor!!

Hij zat vandaag met Sam aan een stukje brood, ik moet ze toch een beeeeetje zien te koppelen, haha. Gelijk maar even op de foto gezet.

Leuk he?

Sammie went beetje bij beetje aan hem, maar ik wil ze niet zo maar klakkeloos bij elkaar zetten, Kuif vindt het wel eng in een andere kooi dan de zijne. Dus even rustig aan doen.
Sam ging ook al bij hem in de buurt in het raamkozijn zitten, ik vind het helemaal prima!! Laat 'r maar lekker.
Later op de dag hebben ze de stengeltjes trosgierst gekregen die ik had meegekregen van Kuif's baasje. Vonden ze allemaal erg lekker, en ik kon weer leuke foto's maken.

Hier eentje waar ze netjes gingen zitten voor de foto:

Kuif, Ricky en Rocky

Tot de volgende keer!!

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

moonwitch (diana)

Hoi Nel

Super hoor zoveel leuke foto´s en dat hij al zo goed gewend is.
Daar heb je echt een hele leuke valk aan bij gekregen.
Leuk dat hij op verkenning gaat, hopelijk wordt het snel iets tussen hem en sammy.
Morgen kom ik weer kijken in je dagboek.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Olga en Hans

15 maart 2006, 11:22:07 #147 Last Edit: 15 maart 2006, 11:57:53 by Olga en Hans
Hoi Nellie,

Ja wat wil jij nou  ???. Wel een man voor Sammie, maar liever geen jonkies   :'( :'( :'(, arme Sammie. Zal ik dan maar stoppen met duimen of toch maar doorgaan zodat het wat wordt tussen die 2  ;D :D.
Leuke foto van Sammie en Kuif, ik dacht dat je ze een stuk taart had gegeven om het op te smikkelen en het samen te vieren  :D.

Liefs Olga.

p.s. is het voer er al  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

misschien wil je, als je ooit bevruchte eitjes hebt van Sammie en  Kuif, eentje aan onze legkip doneren  ;D

Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Wat geweldig fijn, dat Kuif zich meteen al zo thuis voelt bij jullie, naar je toe fladdert en lekker voor het raam gaat koekeloeren!!! Hij lijk op Goofy die ziet er precies zo uit!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

- Diana...gaat snel, hé? Dat ie al zo gewend is?
Foto's...ja, die horen er bij, en ik vind het hartstikke leuk om te doen. Denk dat het wel goed komt tussen hem en Sam, hoor. Leuk dat je af en toen ff komt lezen in me verhaal. :D

-Olga...tuurlijk wil ik een man voor Sam, en als er jonkies komen is dat natuurlijk geweldig. Maar als ze eerst maar een maatje heeft, da's het belangrijkst.
Als er eitjes komen, en ze heeft er meerdere, dan krijg jij er eentje voor Spikey, oke? Maarrrr...dan mag je dat jonkie zelf houden, hahaha!
Kan vandaag bellen voor het voer, en anders is het er maandag. Dan MOETEN  we de agenda wel pakken, en kan je eindelijk af komen reizen naar hier :P

-Wilma...hij zit me al te roepen als ik weg loop, en momenteel zit ik heel ongelukkig te typen met 1 hand, want Kuif is bezig met zijn dagelijkse oefeningen, drie X raden? ;D
Maar goed dat ik geen eitjes kan leggen, haha.
Jouw Goofy gaat naar Diana, hé?
Maar da's een hele goede oplossing!! Weet je gelijk dat ie in een paradijsje terecht komt, met heeeeel veeeeel lekkere meiden. En....een prima baasje, fijn voor jou en hem.

Kuif gaat steeds meer zijn eigen gangetje, ik heb hem gister even met Sammie in een andere kooi gezet, om te kijken hoe ie dat vond. Nou, wel goed. Had binnen no time het voerbakje gevonden en zat er lekker uit te eten. En ik had er een spiegeltje in gehangen, hij ziet zichzelf erg graag, haha. Ja hoor, vond ie errug leuk.
Sam is niet meer zo schrikkerig van hem, raakt al meer en meer gewend. Als ie haar ziet gaat ie hele riedels zitten fluiten, en ... hij kan kraken, zo noem ik het maar, want ik heb niet 1 valkje die dat geluid ook maakt. Is een krakkerig geluidje, ik noem hem daarom maar af en toe krakkrak, in plaats van Kuif.

Kuif is echt gek op voorwerpen waar hij zichzelf in kan zien, vind dus vooral zichzelf geweldig!!
De anderen hebben amper door dat ie er is, alleen gaan ze graag in zijn kooi een kijkje nemen of een hapje eten pikken.
Nu heeft Kuif zijn eigen voer nog, maar ik probeer of ie over gaat op het voer wat ik altijd koop. Moet niet al te veel problemen geven denk ik.
Volgende keer weer foto's, oke?

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart