Mila, Nicky, Goofy, Sammy & de nijnen Marmer en Nijn

Gestart door Shirly, 30 december 2005, 14:58:01

« vorige - volgende »

Shirly

De kleine mag ik ergens 2e week van februari ophalen als alles voorspoedig gaat met zelfstandig worden.
Ik probeer nu wekelijks even heen te gaan om hem te zien.

Goofy is nu de heledag lekker aan het kletsen en Mila probeert hem nu zachtjes na te doen. Net zat hij in mijn nek (lekker warm) en hoorde ik hem heeeeel zachtjes de geluidjes van goofy na doen. Schattig gehoor was dat.

Goofy is echt een schatje hoewel ik hem soms wel een standje wil geven. Als hij ergens zit waar hij lekker zit mogen Nicky en Mila niet in de buurt komen dan is het piepen en blazen naar elkaar. Maar ja er moet toch iemand de baas zijn in de kooi denk ik dan maar en probeer daarom maar zo min mogelijk ermee te bemoeien soms wel moeilijk hoor als het 10 min zo doorgaat.hihi

Verder gaat het allemaal prima met de kleintjes.

Shirly

Onze kleine komt waarschijnlijk 9 februari thuis.

We hebben al een naam voor hem bedacht: Sammy

Leuk he?

Hij begint al aardig zelfstandig te worden en we moeten nog even afwachten wanneer pap's en mam's stoppen met voeren. Daar hangt het een beetje vanaf.

Ik  ben benieuwd.

Kirsten

Hoi Shirly,

Oh wat gaaf,. das al snel dus,.
ik heb ook een valk die eerst sammy heette, maar toen hij stoer werd heb ik er toch maar Sam van gemaakt,. haha

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Shirly

Hoi Kirsten,

Dat is ook de reden dat ik de naam Sammy gekozen heb. Het kan voor meisje en jongen.  ;D

Groetjes Shirly

Mariska

Hoi Shirly,

Wat een goed nieuws :D
Verder doet hij het dus al erg goed begrijp ik hieruit ;)
Anders zou hij nog niet weg mogen van Jura.
Hoe oud is Sammy nu?

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Shirly

Hoi mariska,

Volgens mij is Sammy nu 5 weken. Ik ben echt heel benieuwd.

Groetjes

Shirly

JIPPIE....
Donderdag mag ik Sammy halen bij Jura & Herman.

OOoo ik heb er echt zin in. Snel maar even wat regelen met mijn werk wanneer ik hem kan halen.

SPANNEND!!!!

Kirsten

Hoi Shirly,

Oh wat super,. nog maar een paar nachtjes :D
Ben heel benieuwd hoe alles gaat straks en natuurlijk ook naar nieuwe foto's :D

Groetjes
Kirsten

bobbie

Hoi Shirly,

Jippie, dat is al snel dat Sammy thuis komt bij jou. Het is een lekker ding ook hoor.

Ik ben benieuwd naar de foto's als ie bij je woont. :D

En wat gaat het goed met Goofy, schitterend zoals ie bij je zit.

Ik kom hier donderdag  weer lezen hoor Shirly, ben heel benieuwd of je niet weer bent verdwaald  :P.

Veel plezier met ophalen van Sammy (leuke naam)

Groetjes, Nel :)

Lin

Hey,

Leuk dat Sammy komt! Alleen is ze nu al zelfstandig dan? Jeetje ze is toch net maar 6 weken. of nu al bijna 7? Spannend hoor!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Shirly

Hoi Lin,

Tja snelle leerling zeker. Weet het ook niet.
Ik weet wel dat hij zaterdag bij zijn ouders weggehaald moest worden omdat die hem bleven plukken. Op de laatste foto ziet hij er niet uit whahahaha. Ik zei al tegen Jura misschien moet ik maar een toupetje kopen voor hem.
Vorige week ging hij al zelfstandig eten en zaterdag ging hij dus opzichzelf wonen. Jura en Herman wilde dat natuurlijk nog even aankijken. Kijken of hij alles nog wel deed en zijn rekeningen optijd betaalde, eten klaarmaaktek zijn huisje opruimde enz enz hihihihiwhahahaaha.

En hij doet blijkbaar alles wat hij hoort te doen nu hij opzichzelf woont. Dus overmorgen ga ik hem halen. En dan krijgt hij kosten en inwoning hier. Helemaal gratis. Wahhahahaha. ........oke niet grappig. hihihhi

Groetjes Shirly

Shirly

oooooooooooooo wat is het een schatje. En wat zijn mijn vogels schatjes. Ben weer helemaal opnieuwe verliefd op die rakkertjes.

Gisteren ben ik Sammy wezen ophalen. Hij vond het wel een beetje eng zo helemaal alleen in die vervoersbox maar verder heeft hij geen kik gegeven.

Thuis aangekomen heb ik de kleine in een appart kooitje gezet tegen de andere kooi aangezet. Ik heb hem eerst op de bodem van de kooi gezet zodat hij zelf op een stokje kon klimmen als hij daar zin in had.
Goofy had hem meteen door en begon te fluiten en te imponeren. Echt schattig.

Ik heb het zo even voor een paar uur gelaten om de kleine wat aan de omgeving te laten wennen. Ik ben voor een paar uur naar mijn ouders toegegaan en toen ik thuiskwam leek het alsof de kleine geen poot verzet had.
Goofy was ook weer rustig.

Ik de kleine uit zijn hokje gehaald en boven op de kooi van de andere gezet en dat vond Sammy wel leuk geloof ik.
Goofy helemaal door het dolle heen en volgende hem de hele kooi door. Later heb ik de kooi van de ander open gezet zodat ze naar hem toekonden gaan. Goofy als een speer naar Sammy toe een heel voorzichtig kijken en zo. Sammy bleef gewoon zitten waar die zat en goofy heen en weer naar hem toe en weer weg.
En imponeren joh dat hij deed. Maar geen enge dingen. niet pikken of zo. Allemaal heel voorzichtig.

Later wilde ik Sammy weer in dat andere kooitje doen maar goofy klom in zijn kooi naar de plek waar sammy zat en sammy klom naar de plek waar Goofy aan de tralies hing. En daar bleven ze allebei dicht bijelkaar aan de tralies hangen.
Dus dacht ik ze willen wel heel graag bijelkaar zijn dus heb ik Sammy voor de nacht maar bij Goofy en de rest in de kooi gezet. En ze hebben met zijn 4en op 1 stok liggen slapen.

Vanmorgen heb ik Sammy wel weer in de andere kooi gezet omdat ik wil weten of hij echt wel zelf eet. Als ik vanmiddag thuis kom en ik zie dat hij gegeten heeft dan mag hij voorgoed bij de rest zitten.

Groetjes Shirly

Lin

De eerste paar dagen moet je ze eiegnlijk rust gunnen en goed observeren. Na de quarantaine tijd kan je de kooien naast elkaar zetten. De volgende stap eentje los laten en kijken wat ze doet. Dan de volgende keer beiden los en dat een tijdje zo aanhouden. Dan doe je een kooi dicht en kijk je of ze samen in een kooi gaan. Klikt het dan kunnen ze bij elkaar. Houd wel goed het gewicht in de gaten e kijk of ze eet en drinkt. Hang de kooi ook niet helemaal vol zodat ze hun nek kunnen breken als ze vallen.

Veel plezier!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Shirly

Het komt allemaal goed. Ze kunnen zo goed met elkaar opschieten.

Echte schatjes.

Kirsten

Hoi Shirly,

Oh wat heerlijk dat het gelijk klikte,. ik zie je gewoon genieten in je woorden die je hier plaatst.

Heel veel plezier met Sammy :D

Groetjes
Kirsten