20 april 2024, 00:56:31

propje in neusgaatje????

Gestart door emca, 28 december 2005, 21:14:28

« vorige - volgende »

emca

hallo allemaal,

ik heb een vraagje, we hebben sinds drie weken een nieuwe vogel bij die alleen in een aparte zit en ik keek daar straks naar de neusdopjes en ik weet het niet zeker maar het is net of een neusgaatje een propje heeft. bij roosje was dat ook het geval die is overleden we kregen toen te horen dat de vogels te weinig vitamine krijgen nu krijgen ze beide onze nieuwe en de oudste emca door hun voer brokjes halfschepje, zaadjes met zeer weinig tot niks zonnenpitten ook halfschepje, en halfschepje ei krachtvoer dus samen per vogel 15 gram, ze krijgen nu ook door het drink water elke dag multi vit (Vitamine) ze hebben een mineralen blok, bakje kalk aan het eten kan het nu niet liggen hoop ik want toen wij van de dierenarts advies kregen over goede voeding voor de vogels zijn we er mee overgestapt door zaadjes te vervangen voor brokjes. Toen roosje ziek was en we gingen met hem naar de dieren arts kregen we antibiotica mee naar huis emca heeft dat toen nog een week gekregen naar her overlijden van haar vriendje. Nu is mijn vraag kan het kwaad of mogen wij onze nieuwe vogel uit voorzorg antibiotica geven zonder dat het schaden achter laat??? En mogen ze elke dag vitamine in het drinkwater worden toegevoegd in de gebruik aan wijzing daar van is het niet heel duidelijk in aan gegeven, dus is kunnen ze teveel vitamine binnen krijgen en is dat schadelijk of erg????

sorry voor het lange verhaal en voor alle tip gevers hartelijk dank.
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Lique

Hoi,

Als het neusgaatje verstopt zit, kan dit stukje er het beste uitgehaald worden.
Houd de valk goed vast en haal het er met een pincet uit.
Zorg dat hij het koppie niet kan bewegen, anders kan je iets beschadigen.

Antibiotica raad ik niet aan om samen met vitamine te geven, de éne AB kan dit wel hebben, de ander niet. Dus voor de zekerheid zou ik het maar niet doen.
Wel kan je uit voorzorg de nieuweling AB geven.

groetjes Lique