29 maart 2024, 00:53:10

Ontlasting

Gestart door Anja, 28 december 2005, 19:16:12

« vorige - volgende »

Anja

Hallo iedereen,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat het erg goed gaat met Yeni. Ze is inmiddels van de pap af en kan zich goed redden. Heb haar ook al met lauw/warm water besproeit toegevoegd met aloe vera. Daarna droog gefohnt. Ze gaat hiervan wel ontzettend veel plakken. Ook heb ik al gezien dat ze haar veertjes poetst.
Alleen moet ik nog iets zien te vinden om van dat plakken af te komen.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Anja
Fijn dat het goed gaat.
Over dat plakken gesproken zou je er dan soms teveel aloe vera in gedaan hebben?
Groetjes Riny :D

Anja

Ik weet het niet. De volgende keer doe ik het met kamille thee want blijkt ook goed te zijn voor het verenpak. Of anders alleen met water.

XxLindaxX

Hoi Anja,

Ik lees je verhaal pas net. Wat fijn dat Yeni zo is opgeknapt.
Maar goed dat je zo snel hebt ingegrepen en er alles aan hebt gedaan om hem weer op te lappen, anders had hij er niet zo bij gezeten nu. ;D
Heb je jou valkjes bij een kweker in mierlo-hout gehaald?
Ik heb mijn valkje (ook lutino) in mierlo hout gehaald bij een kweker die allemaal lutino's had in een blauwe volliere.
Succes met je valkjes en ik hoop dat het goed blijft gaan.

groetjes Linda


Anja

Hoi Linda,

Waar de kweker precies woont weet ik niet. Het is via de dierenwinkel gegaan. Die hebben een vaste kweker en die levert de vogels dan bij de dierenwinkel af. Yeni is ondertussen wel weer erg ziek geweest.
Ze is verkouden geworden omdat ze een wond op haar buik had. Ze is daardoor verzwakt en dus verkouden geworden. Ben ermee naar de dierenarts gegaan en ze heeft een drankje gekregen en een zalfje voor de wond. Ze is nu stukken beter en begint vanalles te ontdekken.
Gelukkig maar.

XxLindaxX

Hoi Anja,

Yeni heeft dus een terugval gehad. Ik ben blij dat het weer wat beter gaat na die wond op zijn borst. Had hij zich gestoten ?
Dan komen onze valkjes denk ik niet van dezelfde kweker.
Ik hoop dat yeni steeds meer opknapt en net zo mooi wordt als je andere valkje. Hij ziet er wel grappig uit zo, net alsof hij in de douche is geweest.
Succes met je valkjes en ik hoop dat het helemaal goed komt.

groetjes Linda

Anja

Hoi Linda,

Ik denk dat de wond ontstaan is doordat ze elke keer uit de kooi is gesprongen. Heb nu alleen het zijdeurtje open. Als ze daar uit springt dan land ze op de bank dus heeft ze een zachte ondergrond.
Het springen uit de kooi is wel veel minder geworden. Ze zitten bijna nooit in de kooi alleen 's nachts.

Groetjes Anja