29 maart 2024, 02:49:17

Ontlasting

Gestart door Anja, 28 december 2005, 19:16:12

« vorige - volgende »

Anja

Bij deze een foto van Yeni.


Lin

YEH!! wat een geruststelling. zat me gisteren toch wel zorgen te maken toen ik niet online was. hij zit nog een beetje rommelig. Je foto is wel gelukt om die te uploaden dus. Je kan voor de stokken beter even wat dikkere nemen. Dan past beter bij een valk anders groeien de nagels door. Links kan je nog even kijken bij voeding of je alles voor je valkje in huis hebt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ze ziet er al stukken beter uit als op de eerdere foto's!
Ik zou niet te gauw stoppen met papvoeding hoor.
Is ze nog steeds zo plakkerig? Misschien kun je haar een beetje douchen met een (schone, waar geen chemicalien of schoonmaakmiddel in heeft gezeten) plantenspuit. Maar misschien is het beter om daar nog even mee te wachten.

Lin

Inderdaad nog maar even wachten. straks is ie te zwak om zichzelf warm te krijgen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Ik heb inmiddels al dikkere stokken erin gehangen. Ik laat ook even een foto van Yunah zien. Hij is nu 5 en een halve maand. Yeni is minder plakkerig maar nog wel rommelig in het verenpak. Ik wacht liever even voordat ik haar met de plantenspuit ga besproeien.


Lin

Oh heb je twee lutino's let dan wel op dat er een kans bestat dat de jongen wat zwakker kunnen zijn doordat lutinos beiden rode ogen hebben. Ook kan het gebeuren dat het kale plekje achter het hoofd groter wordt als je jongen wilt. Of heb je twee poppen? Deze ziet er  goed uit hoor!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Mooi valkje hoor! :)

Poetst je andere valkje zichzelf wel? Als ze dat niet doen kan het verenpak er ook wat slonzig uitzien.

Anja

Mijn andere valkje poetst zich wel. Yeni begint dit nu ook een klein beetje te doen. Ze probeert wel dingen na te doen. Wat Yunah doet wil zij ook doen. Yunah is een mannetje en wat Yeni is dat weet ik niet.
Ik ben zo blij dat het weer beter met haar gaat. Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor alle tips. Nogmaals bedankt.
Hieronder zie je foto van mijn valkjes samen.

Rianne

Ach, dat arme plumeautje. Ik hoop dat hij gauw weer opknapt. Gelukkig heeft hij een maatje die hij na kan doen :)
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Kirsten

Wat heerlijk om te lezen dat het weer beter gaat. Ik zou inderdaad gewoon nog even éénmaal per dag wat pap bijvoeren, lekker wat druivensuiker er doorheen en dan komt het helemaal goed. Haar verendek is wat rommelig maar haar uitstraling is al stukken beter :D. De veren komen vanzelf weer goed. Je kan inderdaad even kijken of je over een paar dagen met wat lauw water (gekookt) haar een beetje kan schoonmaken als ze nog steeds zo plakt. Ik weet niet of je een fohn hebt maar zo krijg je haar ook weer lekker droog, natuurlijk niet te dichtbij houden, maar over het algemeen vinden ze het heerlijk.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anja

Met Yeni gaat het stukken beter. Ze heeft vanmorgen lekker op tafel gespeeld met een lege huls van een bic pen. Ze klimt ook al door de kooi en ze springt ook van de ene naar de andere stok. Ik voer haar 's avonds nog bij. Pap met eivoer en druivensuiker. Op zonnepitjes is ze ook verzot(zie foto).


Rianne

Wat een goed nieuws! Ben blij dat het zo goed gaat met Yeni! :)

trienke

hoi

Wat ben ik blij dat het al eens stuk beter gaat met die kleine

Ga zo door dan komt ie er wel

Groetjes Trienke

Anja

Ik vind het zelf ook heel fijn dat het beter gaat. Nu heb ik tenminste weer hoop dat ze er door komt. Over een paar dagen ga ik haar besproeien met lauw/warm water en aloe vera. Daar krijgt ze een mooi verenpak van. Ik hou jullie allemaal op de hoogte.

Tara

Hoi,

je hebt een heel prachtig valkje,
zorg maar lekker goed voor Yeni, komt weer helemaal goed.

Gelukkig heb je hem van de zwarte ontlasting afgekregen... Da's heel mooi, je mag trots op jezelf zijn...

Je mag trots zijn, op jezelf, en op Yeni...

Groetjes, Tara