29 maart 2024, 02:57:34

Ontlasting

Gestart door Anja, 28 december 2005, 19:16:12

« vorige - volgende »

Lin

Prima! In mijn geplaatste schema staat ook hoe warm het valkje moet zijn. Ik ga weer offline. Ik lees morgen wel hoe het gaat. Voor vragen kan je bellen (zie je persoonlijke berichten bovenin) of vragen aan Trienke en ik zie dat kirsten er ook is. succes! Je bent goed bezig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Citaat van: Lin op 29 december 2005, 15:42:58
Als je valkje al wel wat zaadjes eet kan je een papje maken van eivoer, water en zaadjes.


Alleen moet je er wel zorgen dat ie de zaadjes niet in zijn geheel binnen krijgt, want dan heeft ie er niets aan namelijk en komen ze er heel weer uit.

Ik moet ook even kwijt dat ik het super vind dat hier gelijk snel hulp was en op dit moment ook trienke en Lin je gelijk bij kunnen staan met hulp en advies... top!,.ik vind het heel erg dat de kweker het laat afweten trouwens.

Je zou ook een papje kunnen maken van gemalen pellets. verder is druivensuiker het eerste wat je inderdaad desnoods onder dwang wat kan geven. Stress is niet goed voor een valkje maar als hij verder niets binnen krijgt heb je even geen andere optie vrees ik. Je mag trouwens er een hoop druivensuiker in doen, zolang je nog maar kan roeren is mij door dr Feld verteld.
Ook kan je andere dingen proberen aan te bieden,. bruin brood bijvoorbeeld. Het lijkt er namelijk wel op dat dit valkje al aardig zelfstandig aan het worden was.
Hoe is nu de ontlasting?

Groetjes
Kirsten




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Bedankt voor je in/aanvulling kirsten, dat van dat druivensuiker wist ik niet. Maar zo leer ik weer wat. Inderdaad een schande van de kweker ik hoop niet dat het iemand van dit forum is. :-\

succes en tot morgen!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

De ontlasting is midden groen. Bruin brood heb ik haar idd ook gegeven. Ze wil het wel maar krijgt denk ik te weinig binnen. Ze komt wel op mijn hand zitten dus ze is ook al een beetje handtam.
Ik voeg een hyperlink toe waar een foto staat zoals ze er nu uitziet. http://www.tonjacobs.nl/yeni2.jpg

Lin

Ontlasting is goed. Alleen zit ze nog wel erg slordig in de veren. Maar dat komt na een paar voedingen wel goed.  En dat ze op je ahnd komt zitten dat doet eigenlijk elk valkje wat zwak is.

En nu ga ik echt.  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Ik heb haar zojuist gewogen en ze weegt 75 gram. Nu ga ik haar druivensuiker geven en ik laat straks nog even van me horen.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle tips. Kei tof van jullie.

Kirsten

hoi,

75 gram is niet erg licht.,. een volwassen valk heeft normaal een gewicht van 80-100 gram.
Ik zou inderdaad als eerste nu wat druivensuiker met water geven, je kan wat gekookt water aanhouden, omdat dat wat prettiger aanvoelt voor d´r.  Ik spuit meestal wat op mijn pols en als je geen koud of warm voelt is het in dit geval een goede temperatuur. Ik zou inderdaad even 1 ml geven om te beginnen en desnoods onder dwang geven.
Kopje stevig tussen je vingers houden en de rest van je vingers om het lijfje heen slaan zodat ze niet met haar vleugels of pootjes zich eruit kan wringen. Dan voorzichtig in kleine hoeveelheden geven.

Groene ontlasting is inderdaad een betere kleur,. zit er ook wit bij?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anja

Er zit ook wit bij de ontlasting. Ik heb haar net wat druivensuiker met gekookt water gegeven. Ongeveer 3kwart theelepltje. Komt dat overeen met 1 ml. Mag je een tablet oplossen in water en dan onder het eivoer of pap doen?

Kirsten

Druivensuiker bedoel je?,. ja hoor, ik doe het hier ook overal doorheen. Het ging er nu hoofdzakelijk even om, dat ze wat energie krijgt.

Ik moet er zo vandoor,.zit nu op m´n werk namelijk en ga zo naar huis. Ik kom straks nog even kijken. Hou haar goed in de gaten. heb je trouwens ook iets van vitamine in huis?,. anders inderdaad even continu zorgen voor eivoer,. Je kan het rullen en dan met druivensuiker,. roosvicee, appel geven bijvoorbeeld, om het wat aantrekkelijker te maken

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

29 december 2005, 17:04:55 #39 Last Edit: 30 december 2005, 15:07:40 by Gerda
Hoi,

Ik vind het geweldig hoe je het oppakt!!!! De kweker heeft je flink met de problemen laten zitten. Maar gelukkig krijg je hier alle hulp.
Hopelijk gaat het snel goed met Yeni!!!

Ik moest even slikken bij je zinnetje: Ik doe zo mijn best en ik wil echt niet dat ze dood gaat.
Natuurlijk wil je dat niet, en naar alles wat ik lees doe je ontzettend je best.

Veel sterkte ermee. Ik vind Yeni op de laatste foto er wat beter uitzien. De veren zijn wat rommelig, maar Yeni is waarschijnlijk wat schoongemaakt na het papeten en daarom niet helemaal schoon en glad.

Hopelijk kun je straks een leuk verhalen of dagboekje hier beginnen met de avonturen van Yeni!!!!

Liefs, Gerda

Anja

heb geen vitamine in huis. Wel appel peer manderijn en wortel.
Roosvicee ook niet maar wel karvan cevitam smaak sinaasappel. Ik ga nu zelf ook eten en laat straks weer iets horen.

Anja

29 december 2005, 19:26:53 #41 Last Edit: 29 december 2005, 19:28:45 by elfelfje
Ik ga nu Yeni voeren en laat jullie morgen wat horen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een foto meezend ipv een hyperlink.

Groetjes Anja (elfelfje)

Lin

Je kan een foto uploaden door hem eerst kleiner te maken dan 60 kb en dan opslaan als jpg. Dan volg je de stappen die bij de link upload bovenin staan.

Ik ben blij dat het goed gaat! Ik heb begrepen dat ze dus Yeni heet. Trilt ze vandaag nog?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi,

wat fijn dat je zo goed geholpen bent door de forumleden hier! Hoe gaat het nu met je valkje?

Anja

Volgens mij gaat het stukken beter met Yeni. Gisteravond heeft ze pap met druivensuiker gegeten en gierst. Ze woog toen tussen de 90 en 95 gram. Ik heb geen digitale weegschaal dus ik kan het niet op de gram nauwkeurig zeggen. Vanmorgen woog ze met een lege krop 80 gram. Ze heeft vanmorgen zelf voer gegeten en een groot stuk gierst. Ik voer haar nog wel bij. Ook bibbert ze niet meer en haar ontlasting is lichtgroen. Dat is volgens mij wel goed.