29 april 2024, 06:55:16

kunnen er nog 2 popjes bij ????

Gestart door XxLindaxX, 2 januari 2006, 12:15:29

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik heb in de buitenvoliere zo als het er nu uitziet 4 mannetjes van 2005 zitten. Ik had gehoopt dat er ook een popje bij zou zitten die een koppel zou vormen, maar dat is niet het geval.
Ik ben wel hartstikke blij met die 4 schatten buiten en zou ze voor geen goud kwijt willen.
Nu is mijn vraag of het goed zal gaan als ik er 1 of 2 popjes in het voorjaar erbij zou zetten ?
Ik ben bang dat er misschien ruzie ontstaat.
Of zal het beter zijn om een bestaand koppel bij de 4 mannen te plaatsen.
Laat me weten wat jullie ervaringen zijn op dit gebied en of jullie tips hebben.

groetjes Linda

Riny

Hoy linda
Als jij een popje graag aan een bepaald mannetje wil koppelen kun je ze het beste een tijdje samen zetten.
Als het voor jou niet uit maakt wie met wie verder gaat kun je ze er zo bij plaatsen in de voliere.
Dan heb je even goed af en toe wat gekibbel wie met wie maar dat is niet erg.
Gevechten heb ik nog nooit mee gemaakt terwijl ik een gezamelijke voliere heb met 24 valkjes bij elkaar.
Succes Riny :D

XxLindaxX

Hoi Riny,

Nee het maakt niet uit wie met wie wil.
Het maakt dus niet uit of er meer mannetjes als vrouwtjes in zitten.
Als het geen kwaad kan ga ik waarschijnlijk in de lente 1 of 2 popjes van 2005 erbij zetten, waarvan ik zeker weet dat het popjes zijn. Ik ga dan tegen die tijd op zoek naar een oranjewang en een witkop.

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Als je nieuwe erbij zet die altijd binnen zijn geweest moet je er wel zeker van zijn dat het niet meer gaat vriezen.
Ik wacht dan altijd tot half mei.
Groetjes Riny :D