5 mei 2025, 13:08:07

Trosgierst

Gestart door ManjaV, 27 december 2005, 22:13:56

« vorige - volgende »

Skye

Ik knip de gierst altijd in stukjes van zo'n 3 a4 cm! En dan 2 a3x per week. Alleen Skye krijgt nu meer omdat ze nog zo klein is.
Ik gebruik als tussendoortje zonnepitten. Die zitten bij mij niet in het voer, koop ik toevallig wel zo'n zak incl zonnepitten, vis ik ze er allemaal uit. Ja, ben je wel een uurtje mee zoet. Maar ik vind zonnepitten ideale kleine snoepjes.
Zo'n snoepstengel hebben mijn vogels nog nooit gehad. dat is zoveel snoep in 1x! (ik heb aldoor het idee dat dat hetzelfde is als een peutertje een gezinsverpakking chips geven) Maar misschien valt dat reuze mee. Van die klein bolletjes heb ik nog nooit gehoord, ik zal gelijk de volgende keer eens kijken.

ManjaV

hoihoi, nou, die snoepstengeltjes doen ze heel lang mee hoor, ze eten niet alles in 1x op. Vaak knabbelen ze er even aan en dan blijft het voor de rest van de dag gewoon onaangeroerd. Wel handig die dingen!
En die gierst knippen/verdelen lijkt me wel een goed plan, zo kan je ze vaker op iets lekkers trakteren, ze zijn er dan ook echt gek op.
Mikki lust geen zonnebloempitten, of beter gezegd, hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moet. Hij neemt ze wel aan, pelt ze half, en laat ze dan vallen.
Bobby en Georgie zijn er wel gek op!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki